Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 23:01

Onsdagen går äntligen mot sitt slut. Grannarna har spelat så hunden mår dåligt och jag själv inte långt efter. Betong leder ljud jättebra. Faktum är att det är bättre för mig och hunden att bo ute året runt än här!

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 18:01

Jycken har påbörjat orligheternas krig, hon har börjat att löpa, bli brunstig alltså. En skotte märkte det och började stöta på henne, och det var en hockeytackling, men likt Börje Salming, rörde sig inte hunden och skotten studsade tillbaka förvånad över reaktionen.

Vår promenad börjar alltid med samma väg, så husse kan inhämta frukost eller mellanmål. Vi går förbi offentliga äppelträd i vilka det hänger många äpplen, flera av dem angripna av djur, andra tas av mig. Gott att smaska på när man är ute med hunden. De är lätt syrliga och lätt söta. Mums.

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 18:00

Rallystjärnan P-G Andersson har förlorat körkortet efter att ha kört över 47 km/h för fort på en 90-väg i Årjängstrakten.

Fortkörningen inträffade förra veckan när P-G Andersson körde om några turistande husvagnar på en 90-väg utanför Årjäng. Under omkörningen blev farten för hög och Andersson blev stoppad av polisen som tog körkortet.
- Det är klart att jag ångrar mig men jag såg mig inte direkt som någon trafikfara i det läget, säger P-G Andersson.

- Tävlingen är viktig och min karriär står på spel, säger P-G Andersson.


Källa: Värmlandsnytt

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 17:59

En varg från den finsk-ryska populationen har upptäckts i Dalarna. Det är den första invandrade varg som upptäckts i den skandinaviska vargstammens område sedan 1990.

Vargen har identifierats med hjälp av DNA-analys och på länsstyrelsen i Dalarna menar man att vargen kan betyda mycket för den hårt inavlade skandinaviska vargstammen.

Den skandinaviska vargstammen består idag av 150 vargar, varav merparten lever i Sverige, med tyngdpunkten i Värmlands, Dalarnas, Gävleborgs och Örebro län. Stammen växer fortfarande men inaveln är ett allvarligt hot och får större effekt ju längre tiden går utan tillskott utifrån.

Men det behövs fler nya vargar för att få ordning på inaveln. Nu följer länsstyrelsen den nya vargens öde, ska han få vara med flocken eller inte?

Källa: Gävla-Dala

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 17:58

Studenter som fifflar med studiebidragen riskerar nu fängelse. I dag träder den nya lagen om bidragsbrott i kraft.

Fängelsecell istället för studentrum? Ja, det kan bli konsekvensen för studenter som ser till att få mer studiebidrag än vad de har rätt till. I dag trädde den nya lagen om bidragsbrott i kraft.

De som ändå fortsäter att fiffla och lämna oriktiga uppgifter riskerar böter eller fängelse i upp till fyra (4) år. I och för sig kanske en cell är lugnare att studera i än i skolan?

Källa: Lokala nyhetsprogrammet ABC

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 17:58

Askungen har nu fyllt 80 år. Efter ett långt liv med prinsen, som nu är död, sitter hon ute på sin veranda en skön sommardag med sin han-katt som heter Bob.

Helt plötsligt uppenbarade sig hennes goda fe. Askungen frågade:
- Min goda fe, vad gör du här efter alla dessa år?
Den goda fen svarade och sa:
- Askungen, du har levt ett perfekt liv sedan jag sist såg dig. Är det någonting som du önskar djupt inne i ditt hjärta?

Askungen blev något förvånad, men lycklig, medan hon tänkte...

Sedan sa hon:
- Jag önskar att jag var rikare än jag kunde förstå.
Vips, så var hennes gungstol förvandlad till renaste guld.

Bob hennes trogna gamla katt, hoppade upp i hennes knä, han var lite skräckslagen.
- Tack min snälla fe, sa Askungen.
Fen svarade:
- Det var väl det minsta jag kunde göra för dig.
- Vad vill du ha som din andra önskan Askungen?
Askungen tittade ner på sin gamla, sköra kropp och sa:
- Jag önskar att jag var ung igen.
På en gång förvandlades hon till en ung skönhet.

Hon kände hur vigören kom tillbaka, som hade legat orörd i många år.

Då sa den goda fen:
- Du får EN önskan till, Askungen.
Askungen tittar på den förskrämda katten, och så säger hon:
- Kan du förvandla min katt Bob till en ung, snygg man?
Så stod BOB där, den tjusigaste unge man som hon någonsin hade sett. Han var så tjusig att fåglarna i skyn föll ner vid hans åsyn.

Den goda fen sa:
- Ha det så bra i ditt nya liv!
Så försvann hon som en blixt i blått elektriskt sken.

Under ett par minuter tittade Bob och Askungen varann djupt i ögonen. Askungen satt som förstummad och beundrade denna urtjusiga karl. Då gick Bob sakta fram till Askungen som satt i sin gyllene gungstol, han kramade henne med sina muskulösa starka armar. Han böjde sig och blåste lätt i hennes hår och viskade:
- Nu ångrar du dig allt att du kastrerade mig...

:-)

Citat från en läkarjournal (Undrar vem läkaren var?)

   1. Sedan patienten slutade röka har hans lukt kommit tillbaka.
   2. Söker på grund av att ha slagit i vänster stortå som nästan helt har lossnat. Personalen får dock ej dra loss den då det gör ont.
   3. Har huvudvärk i huvudet.
   4. Har mått relativt bra i gipset.
   5. Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.
   6. Patienten har mandolinstor prostata.
   7. Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.
   8. Smärtan i ryggen kommer när patienten ligger raklång med båda benen på rygg.
   9. Patienten går med något sånär levande stöd.
  10. Patienten är gravid i 19:e månaden.
  11. Ont i vänster växellåda.
  12. Patienten har tidigare haft öron men dessa har ramlat bort.
  13. Patienten tycker att höger stortå hänger ned något jämfört med de andra fingrarna.
  14. Blöder ibland ifrån vänster näsa.
  15. Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19.
  16. Lider av besvedande svära.
  17. Ibland mår patienten bättre, ibland sämre. Ibland mår hon inte alls.
  18. När hon känner sig trött kan ansiktet vridas åt höger och där stå och smårycka en stund.
  19. Tidigare full frisk man.
  20. Kräkningarna försvann på eftermiddagen, likaså maken.

:-)

Husets hund upptäcks av husse med grannens kanin stendöd i käften. Husse får tag i djuret och springer snabbt in med det. Tvättar kaninen, blåser den torr och kammar densamma. Så tar husse den döda kaninen tittar ut och ser att det är folktomt, innan han springer över till grannen och lägger kaninen i sin bur.
Allt är lugnt i några dagar tills helgen kommer då är både den stackars djurägaren ute på tomten och hans granne, som säger:
-Har du hört att vår kanin dött?
-Nej, svarar djurägaren och försöker hålla masken.
-Jo så är det, men konstigare är att när vi begravt den, grävde någon upp den tvättade kaninen och gjorde den snygg. Därefter lade den i kaninburen. Vad är det för en sjuk djävel?

:-)

Eftersom det har blivit hårdare ute på stan ville de franska munkarna ta sitt ansvar, så de kallade in alla nunnor till ett stort möte om detta nya problem, med tanke på att nunnorna hade sin verksamhet att hjälpa behövande sena kvällar.
Broder Ola sa:
-Om ni är ute en kväll och har gjort ert arbete och skall hem, då kommer en karl och antastar er, vad gör ni då?
En nunna sträckte upp handen och sa:
-Jag skulle dra upp alla kläder till midjan.
-Vaaaa???? Vad skulle nunnan göra?
-Sen skulle jag be mannen dra ner sina byxor.
Broder Ola närapå svimmar, men han lyckades fråga:
-Och sen..?
-Sen skulle jag springa bra mycket fortare än han!

:-)

-Men Berra, det var väldigt vad du ser nere ut.
-Ja, doktorn har sagt att jag ska ta ett piller om dagen resten av mitt liv.
-Men det är väl inget att oroa sig för.
-Jo, han gav mig bara åtta stycken!

Bäst att stänga butiken innan någon dör av skratt :-)

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 11:56

Ska kyrkor ha mobilmaster på sig?

En mobilmast på kyrkans mark i Algutsboda är senast i raden av 3G-mobilmaster som väckt protester.

Enligt Bertil Lindberg, aktiv i föreningen Vågbrytaren som vill uppmärksamma problem och hälsorisker med mobilstrålning, finns det flera baksidor med den nu utbyggda mobiltekniken.

Kyrkorådet i Algutsboda har gett sitt godkännande till att masten sätts upp i närheten av kyrkan, med motiveringen att många idag är beroende av mobiltäckningen och att det inte är deras sak att avgöra om tekniken är farlig eller inte.

Kalmar är nu täckt till 99 procent. Emmaboda är sämst i sin täckning med 86 procent av kommunen, rapporterar SR Kalmar.

Av Zkrivaren - 1 augusti 2007 08:55

Onsdagen den 1 augusti 2007 står det i almanackan idag och vi gratulerar Per, som har nmansdag idag. Grattis!

God morgon

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards