Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Zkrivaren - 27 juli 2007 23:40

Om 20 minuter är det lördag och sängen ser inte inbjudande ut eftersom den är halvbäddad och tom :-(
Natt och när jag vaknar är det lördag och förmodligen samma väder. Vi byter dagar, men vädret förblir detsamma. Precis som killen sa om tjejen:
- Samma mus varenda gång!


Godnatt besökare därute någonstans!
 

Av Zkrivaren - 27 juli 2007 16:10

I centrum kom en importerad fylla och snackade med ortens motsvarighet om mobiltelefoner och till slut hävdade sig den nyanlände med följande kommentar:
- Jag har en mobiltelefon som jag kan skjuta med!
- Jaha, sa lokala gubbarna, får du något skjut då?

En sekvens ur dagens skvaller.

Av Zkrivaren - 27 juli 2007 15:10

Nu är jag äntligen igång igen efter ett rejält oväder som ni har märkt. Jag var både ute och inne, delad personlighet som man känner sig.

Jag hann med viss fara för livet att filma ovädret när det bröt ut, men speciellt kul att stå på en öppen plats var det inte, inte ens cykeln mellan benen (!) ingav trygghet. Ska till och titta och redigera alltihop, så snart jag bara hinner. Det ligger och väntar mycket nu, en del kommer snart i bloggen.

En sak är dock säker idag har det varit soligt, mulet, regn, åska och hagel. När kommer snöstormen?

Med aktiviteter kors och tvärs i länet kommer det turister från hela Sverige, utom ni bloggisar, och med dem fyllan och ett enormt arbete för personalen på ICA och Coop. Jag var själv inne på ICA och den mysiga kassörskan, tittade på mig och suckade, inte av åtråhet, tyvärr. Det var av trötthet. Hon hade suttit länge i kassan, så länge att jag höllt på att få en påse gratis. Jag hoppas hon har slutat nu och får vila från kassan.

Från Coop meddelas det att, förutom låååånga köer vid kassorna, dagens alla händelser är värda att rapportera och skvallras om i affären. Är det därför köerna är så lååånga?
 

Av Zkrivaren - 27 juli 2007 11:18

En självsäker man kommer in på en bar och sätter sig bredvid en väldigt attraktiv kvinna. Han slänger en snabb blick på henne, och sen tittar han på sin klocka en liten stund. Kvinnan ser detta och frågar:
-Är din träff försenad?
-Nej, svarar han, Jag har precis köpt denna superklocka och jag bara testade den. Kvinna blev intresserad och frågade:
-Superklocka? Vad är det för speciellt med den?
-Med hjälp av alfavågor så kan den kommunicera med mig på telepatisk väg, förklarar mannen.
-Vad sa den nu då?
-Den sa att du inte har några underbyxor på dig.... Kvinna skrattar och svarar:
-Då måste den vara sönder, för jag har visst underbyxor på mig!
-Jo, men den går en timme för före!
:-)

De var en gång en alkis som var trött så han bestämde sig för att gå och lägga sig på en parkbänk. Då kom det fram en bög och han tänkte att jag sätter på han och lägger en hundring i fickan. Sedan när alkisen vakna så kände han att han hade lite ont i stjärten och kände i fickan han hade en hundring .Så gick han till bolaget där han var stammis och köpte Pripps blå för en hundring. Sen när han hade druckit upp detta så var han fortfarande trött så han la sig på park bänken igen och somna. Då kom bögen fram igen och satte på han och stoppa en hundring i fickan sen så vakna alkisen igen och kände att han hade ännu ondare i stjärten. Han han hade som vanligt en hundring i fickan. Han gick till systembolaget och köpte Pripps blå för en hundring som vanligt, men han var fortfarande trött! Så han gick och la sig igen. Så kom bögen fram igen och satte på han igen och lämna en hundring i fickan så vakna alkisen igen och skrek för att det gjorde så ont men han hade fortfarande en hundring i fickan sen gick han till Systembolaget igen
- Jaha, ska du köpa Pripps blå för en hundring?
- Nä jag får så jävla ont i röven av Pripps blå så jag tar Falcon.

:-)

På Östersunds-kuriren fick man höra att det i Storskogen utanför Östersund bodde en ensam gammal man i ett litet torp. Han var 70 år, och hade aldrig i sitt liv haft en kvinna. Detta fann man så intressant att man skickade ut en journalist, yppiga blondinen Eva 22 år, för att göra en intervju. Då Eva kom till torpet bjöds hon in på kaffe, och man startade intervjun. Eva undrade om det verkligen var sant att gubben aldrig haft en kvinna i hela sitt liv.
Ja, svarade gubben, jag har ju bott här ute ensam hela livet och hit kommer det aldrig några kvinnor på besök.
-Men hur har du klarat av det sexuella undrade Eva.
-Ser du tallen där ute? frågade gubben och pekade ut genom fönstret. Ser du hålet i stammen? Där brukar jag riva av mig när det pockar på som värst.
Eva tyckte synd om gubben, och lovade honom en helnatt så han skulle få känna hur det känns på riktigt. Kvällen kom och dom klädde av sig. Då går gubben fram till Eva och sparkar henne i ändan 2 gånger, och sedan sätter dom igång och älskar hela natten. På morgonen är Eva helt slut och utbrister:
-: Detta var ju helt fantastiskt, men du måste tala om en sak för mig. Varför sparkade du mig i ändan 2 gånger innan vi satte igång?
- Ja, svarade gubben, jag var ju tvungen att kolla ifall ekorren var hemma.

:-)


Vet du varför du måste gå tyst på apoteket?
- Nä.
- Annars väcker du sömntabletterna.

:-)

- Säg mig varför är du egentligen vegetarian?
- För att jag är djurvän!
- Djurvän? Men du äter ju upp deras mat!

:-)

En förvirrad man ringde till SAS och frågade hur lång tid det tog till London.
- Ett ögonblick, svarade personen i andra änden.
- Tusen tack, sa mannen och lade på luren.

:-)

Frun till den äkta mannen.
- Såg du den unga sympatiska mannen som räddade mig från att drunkna?
- Visst, han kom till mig efteråt och bad om ursäkt.


Tack för idag!

Av Zkrivaren - 27 juli 2007 08:07

Vid 4.30-tiden på fredagsmorgonen körde en rattfull bilist rakt in i Klinta bykrog i Köpingsvik. Vansinnesfärden innebar förstås viss förstörelse på krogens staket och inventarier.
Mannen greps efter att ha blivit utpekad av vittnen. Han uppgav att han bara ville hem...till krogen? (egen fråga)

Källa: SR Kalmar


Med andra ord, det är en trist regnig fredag, som vanligt, igen. Idag gratulerar vi Marta. Och den mest kända Marta i Sverige återfinns i damfotbollslaget Umeå IK. Grattis på namnsdagen.

God morgon!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards