Alla inlägg under maj 2007

Av Zkrivaren - 20 maj 2007 13:16

Jag har gjort en högst ovetenskaplig, men egen, undersökning av COOP och ICA. Igår svängde jag in på ICA och handlade lite grann och dyrt blev det. Kisen i kassan, den trevligaste affären har, hejade glatt och gav som alltid, snabb och trevlig service.

Idag var det COOP som fick besök, en av mina favoriter i kassan. Hon är alltid lika trevlig oavsett hon sitter i kassan eller gör något annat. Snabb och trevlig service.

Helgens inofficiella affärsmöte slutade således oavgjort.

En rolig sak att tänka på  hos ICA, var att när jag står och packar mina varor inhandlade för en hög summa pengar, kommer personal med en fet bunt stora sedlar. Jo, man tackar förd et, nu blir jag stamkund när... hann jag tänka innan det visade sig vara växel till kassan. Bara att gå innan tårarna flödade på.

Av Zkrivaren - 19 maj 2007 23:49

Ljuv lördag går mot söndag.
Ingen dag som direkt var en höjdaer som man minns länge. Varje gång jag stack ut i tron att vädrets makter var med mig, började det att regna. Inte blir det bättre av att man måste hem sen, i regn. Och när jag har kommit in, slutade det att regna. Nu vill jag ha en solig varm söndag.

Nyligen slutade Linda Skugge blogga, som en protest mot allt hat som läsarna vräkt ur sig. Nu är det Fredrik Virtanens tur att stänga sin blogg.

Han säger själv att han startade "mainstreambloggtrenden". Virtanens blogg har varit i gång på Aftonbladets sajt sedan i april 2005. Precis som Linda Skugge har han fått ta emot många tuffa och kränkande kommentarer genom åren. Men det är inte hat- och hotkulturen på nätet som har fått honom att lägga ner.

Huvudanledningen till att han slutar med sin blogg är mer prosaisk. Fredrik Virtanen är tjänstledig från Aftonbladet, men har fortsatt att skriva gratis på bloggen, något han inte längre har lust med, uppger DN.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 19 maj 2007 11:49

1,8 miljoner svenska hushåll kan snart få tillgång till supersnabbt bredband.
Telenor och Telia för nu diskussioner för att samfinansiera den nya tekniken och ett avtal kan vara klart redan i år.

Det innebär vdsl 2 som kommer och avlösar dagens adsl. Det innebär att all kopparkabel byts ut mot fiber, vilket är ett mycket dyrt projekt som innebär att operatörerna måste samfinansiera utbyggnaden. För kostnaden för att hela Sverige skall omfattas är svindlande 10 miljarder kronor.

I Europa planeras det för den nuya tekniken och nya modem finns snart på marknaden.

Av Zkrivaren - 19 maj 2007 07:45

God förmiddag och grattis alla Maj och Majken!

Vid midnatt gick jag och placerade mig i sängen och efter lite svårigheter, somnade jag i sovrummet. Kvart i två vaknade jag av att jag låg utan kläder i ett frysrum, trodde jag.
Grannen under, den skorstensrökande mobilfantasten, måste alltid ha tre fönster öppna, ett av dem är sovrumsfönstret. Därmed blev det frit fram för den kyliga luften att ta sig in i hennes bostad och via den kalla betongen krypa upp till mig. Bara att slå på ett element för att få bort den råa kalla luften, och ökad strömförbrukning som följd.

Av Zkrivaren - 16 maj 2007 19:05

Det är inte lätt att vara ute i trafiken, det vet jag som gammal 08:a. Och inte är det bättre i Katrineholm. För några år sedan var jag på väg till en adress när plötsligt en siren slog i örat. På några meters håll från mig hade en polisbil slagit på blåljus och siren! För min del blev det ett lock över vänster öra i en vecka. Långt efter kom t-sjukdomen så nu hör jag SVT:s testsignal varje dag. Och det är väl därför jag får betala TV-licens oavsett TV-innehav?

Idag hände det nästan igen. Jag var på väg hem utmed en lokalgata. Plötsligt skar en, en sekunder långt sirenljud, i mina öron två gånger med några sekunders mellanrum. Jag vände mig om och där kom ambulansen på blått. Först när de passerat mig slog de på sirenen. Tack för det grabbar i 928 (tror jag det var, om inte annat ses vi snart igen).

Av Zkrivaren - 16 maj 2007 13:03

Mitt första och alldeles egna arbete fick jag när jag var 14 år. Jag skulle sälja ägg och potatis som dörrförsäljare. Det var potatis om 1, 3 eller 5 kg och en karta ägg. Och vi hade jättekul, folk blev glada när vi kom och många ville att vi kom tillbaka om en vecka eller så.

För min del tjänade jag 125 kronor första kvällen, eller som övriga sa: NYBÖRJARTUR! För sedan gick det sämre och sämre. Inkomsten låg på 20 spänn timmen eftersom som den var knuten till hur mycket jag sålde.

Till slut var jag desperat. In i ett höghus om 8 våningar och inte en enda dörr öppnades på våningarna högst upp. På våning sex öppnades en dörr och där stod hon, klädd i en genomskinlig klänning, en brunett med glittrande glada ögon och ett leende som visade hennes smileysgropar. Jag började stamma för första gången i mitt liv. Till slut fick jag fram mitt ärende och jag hade kommit i exakt rätt tid, hon hade glömt äggen, kunde hon köpa? Hur många? Naturligtvis blev allt besvärligt eftersom hon hade ljus bakom sig och genomskinlig klänning utan speciellt mycket under, gav mig stående problem som hon såg. En mer generad kis har det aldrig funnits.

Jag stammade fram ett omöjligt antal ägg i kartan, som hon med ett leende sa var fel. Nä, jag stod på mig liksom i byxan, och det värsta var när hon tittade på bulan och frågade om jag inte hellre ville komma in. Jag ville sjunka ner i skorna. Jag flydde nerför sex långa spiraltrappor, ner till bilen och hämtade specifikt antal ägg, det jag sagt skulle vara i en karta, vilket förvånade alla. Men kunden har alltid rätt. Med tre ägg för mycket var jag snart åter och öppnade dörren igen, klädd i en morgonrock av tjock mysigt tyg. Hon betalade och upprepade frågan. Jag upprepade min flykt.

Nästa dag sa jag upp mig, arbetet var livsfarligt, tyckte jag då, idag hade jag gjort något helt annat.

Av Zkrivaren - 15 maj 2007 23:06

Jag är född och uppvuxen under arbetarförhållanden vilket innebar tidigt ansvar och tidigt ut i arbetslivet. Redan när jag var 14 började jag att arbeta vid sidan av grundskolan. Samtidigt började tjejerna ta lite tid, men pengarna gick först. Det kom att bli en hel del inkomster på det sättet och vi blev ett sammansvetsat gäng på sex personer, som slet efter plugget fram till 21 varje vardag. Vem hade tid med brudar?

Jag hann bli några år äldre innan min arbetslust fick ge vika för en annan, som det då skulle visa sig, mycket trevligare lust. Jag skulle ut och resa för en gångs skull ensam och träffade en tjej, som bjöd hem mig till sig. Det blev sent och hon undrade om jag kunde övernatta. Hon hade en extra tältsäng.
Ja, inte var jag negativt inställd till detta. När vi hamnat i var sin säng låg vi och pratades oss trötta under tiden som fredag övergick i lördag. Vi kom in på ämnet sex och jag blev inte oväntat pilsk som fem hingstar och filten blev ett tolvmannatält.

Hon såg det och frågade om jag ville komma över. Tackar som trugar, och jag var i hennes säng. Min bästa kompis var väldigt nyfien och jag höllt på att ramla ur sängen på grund av honom. Han stod rakt ut mot hennes motsvarighet och sängen hade en begränsad bredd. Jag föreslog, vid det här laget väldigt brunstig, att han skulle slippa "frysa". Men hon släppte inte till "pälskragen" på en stund.

När hon väl släppte till hade jag passerat alla gränser många gånger om och hon blev väl rundsmord under natten som vi höllt på. På lördagen sov vi bort halva dagen och jag blev rejält försenad på min resa, men det var det värt.
Jag blev kvar där hela helgen och fick en ny omgång med kel, smek och ett härligt sex.

Sen i starten, men inte har jag ledsnat ännu...

Av Zkrivaren - 15 maj 2007 08:57

Jag var femton år, bodde hemma som ensamt barn/tonåring/grabb. Då fick en av släktens värsta gubbar spader och ville bjuda över mina föräldrar på fest. Jag fick inte följa med, jag var för ung. Undrar hur många gånger jag har hört det? Redan vid fem på fredagseftermiddagen åkte de iväg.

Jag passade på att sticka iväg jag också, fast besluten att hitta något villigt att dra i växelspaken, men först till bolaget där jag köpte ut en kvarting cognac. På den tiden bodde jag söder om Stockholm så det blev tunnelbanan in till stan från bolaget.. Gick av i Gamla Stan, där jag hällde i mig spriten på fastande mage. Jädrar vad fint det satt.

Sedan drog jag runt på stan lite. Tittade till damerna med världens äldsta yrke på Malmskillnadsgatan, de morsade och frågade. Jag avböjde vänligt på stående fot. Sedan började alkoholen bli lite krävande och jag tog mig ner till Kungsträdgården. Beställde en tripple hamburgare a 90 g med alla tillbehör. Hon var lika snygg som elak, bruden i kiosken. Jag betalade för en hamburgare, hon tog för tre! Men jag var nu full och måste få i mig hamburgaren. Och lyckades till 75 procent. Sedan är det ganska blankt tills jag ska hem på natten. Sista tunnelbanan tog jag och somnade. Vaknade innan jag skulle av och ta bussen sista 2 kilometerna. Men efter 500 meter med bussen var jag tvungen att kliva av tillsammans med en i mina fulla ögon sett, skitsnygg brutta. Hon tittade på mig och jag blev stinn i brallan. Hon började sakta gå och jag lutade mig mot busshållplatsen och spydde en tripple hamburgare, 90 grammare med alla tillbehör.

Sedan skulle jag gå nästan 2 kilometer klockan tre på morgonen. Då började jag fundera på vad jag skulle säga till föräldrarna. "Schena, jag tvingades att...hick...schupa" Skulle de gå på det? Tankarna malde i mitt huvud under tiden som jag gick och snart var jag hemma. Men har någon försökt att få in nyckeln i ett lås som rör på sig? Det är inte lätt! I synnerhet när klockan är 04 på morgonen, alla sover och jag står i trapphuset aspackad.

Efter vad jag tyckte det var en evighet tog jag mig in. Nu måste jag smyga mig...krasch. Det ekade i hela huset, nu hade jag säkert väckt hundratlas sovande hyresgäster, som yrvaket undrade vem den aspackade idioten på andra våningen var, den som just väckt dem. Jag undrade å min sida vem som ställt dammsugaren där jag skulle gå, och vad ska jag säga nu?

Tur i oturen, föräldrarna hade inte kommit hem ännu och jag gick och lade mig och sov sött när de kom hem. Jag tror inte de visste vad deras son hittat på under deras frånvaro, åtminstone sa de inget.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards