Alla inlägg den 17 november 2009

Av Zkrivaren - 17 november 2009 14:44

Jag får omedelbar respons från Telia, men gör nåt då! Jag kan inte sitta mellanhand till alla.

Jag kan bara konstatera enligt numer även egna ögon, att Telia har problem med sitt bredband via ADSL. Jag har levererat vidare för kontakt med Telia. Dock har man redan ringt många gånger och blivit ovänligt bemött, så jag kan förstå att man kanske inte skriver därför man byter hellre leverantör.


Nu ska jag tillbaka till platsen och se hur illa det verkligen är...igen. Tänk om Telia gjorde det också. Tänk om deras tjänster på nätet heittar felen som finns. Tänk om....


//Zkrivaren


På den ej publicerade kommentaren från Karin, förstår jag dig, men situationen är sådan att misstron mot Telia är mycket stor nu efter flera sådana händelser. Jag ska ta upp det med drabbade och hoppas de kan höra av sig.

Av Zkrivaren - 17 november 2009 14:41

Problemen med Telia fortsätter och har nu pågått i ca 14 timmar. Kunder, frustrerade och förbannade, är utan bredband. Trots att man lyckats få iväg en automatisk felkontroll på bredbandet, får man till svar att inget fel påträffats. Ändå ligger mottagningen under tiden nere! Inte en ända signal kommer fram till modemen. Snacka går bra, men göra nåt.... Otroligt skamligt Telia! Och jag undrar hur Telia ens får existera med sådan uselt underhåll och misstro mot sina kunder. Dags att lämna Telia! 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 november 2009 11:40

För en tid sedan hade jag ett inlägg om hur Telia tycks strunta i sina bredbandskunder på en ort. Något senare fick jag ett svar från Telia om att man kunde mejla till dem för åtgärder. Jag överlämnade mejlet till en av de värst drabbade och mest kunniga i området.


Igår kom jag till området för ett dygns vistelse. En sen kväll slutade i...inget bredband!

Jag fick med egna ögon se och känna av problemet, där bredbandet gick ner med ojämna mellanrum såsom varje minut, var tionde minut osv, så som det gjort tidigare när jag skrev om det.

Även idag är det samma, och hastigheten är tidvis nere i mobilt bredband, 0,25 megbite.


Detta visar med tydlighet att Telia struntar i kunderna bara de får betalt för tjänster som inte fungerar. Nu ska kunderna i drabbat område ha minst ett kvartal betalningsfritt i ersättning och skriftliga garantier på att det inte fortsätter som det hittills gjort! Kunderna har drabbats svårt av dessa avbrott som enligt flera uppgifter beror på att kapacitén i den lokala telestationen mer är anpassad för några få användare än en tätort.


Kunder som betalat ca 1.200 kronor per tre månader för 24 megabite, får ut 14-20 megabite, men det var tydligen för bra, nu får de 0,25-8 megabite, om de ens har bredband!

Det är bara att konstatera att konkurrenterna som ingår i stadsnätet kommer att få kunder, Telia tappar sina, och har du alternativ till Telia, använd dem.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 november 2009 00:12

Jag har en bra hyresvärd, på bostadsmötet gick det hett till i TV-frågan. Värden har bestämt - mrn skyller på andra - att vi ska ha optikkabel i lägenheterna. Då kan vi se HDTV, bredband och ip-telefoni billigt också. Och ljuger så de tror på det.telias

Bredbandet blir i de flesta fallen 150-250 kr dyrare jämfört med Telias ADSL. Per månad.

TV som nu varit med 20 kanaler för 50 kr i månaden och per lägeenhet, försvinner utpm svt, TV 4 och TV 6. För att se fler kanaler måste man köpa ett paket om 10-12 kanaler, för att se en. Totalt blir det hundratals kronor dyrare varje  månad för hyresgästerna.

Detta togs upp på detta möte liksom en del annat. Som pågående isolering, men tro inte det skedde på grund av värdens snällhet. De var tvingade att byta ut vissa cancerframkallande delar och tilläggsisolerar därför.


På mötet meddelade man att de var försenade och skulle komma till min huskropp om flera veckor. Sedan en vecka tillbaka är de på min huskropp, och nidag vid porten bredvid, så jag mejlade ansvarig, och fick ett otrevligt ilsket och irriterande svar.


Det är skönt med en omtänksam hyresvärd som höjer hyran och minskar underhållet, som alltid har ett jämt ilsket humör.


Lev väl!


//Zkrivaren



Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards