Direktlänk till inlägg 16 juli 2009
Säga vad man vill om Telia, men vore alla lika öppna som Telia och svara på det jag skriver, skulle vi kunder vara gladare.
Sällan har jag fått sådan respons från Telia som nu, men snälla ni, det är bättre för alla om det sker när kunden ringer.
Apropå vad jag skrev om mina egna problem kom bla annat detta svar från Telia, här i redigerad form.
Hej!
Det är ganska vanligt under åskperioderna att personer som har ADSL får problem med sin uppkoppling då modem är väldigt känsliga. Om du vill kan du fylla i formuläret nedan så kan jag kika på din anslutning och se om det är något uppenbart fel härifrån.
Annars är bästa alltid att prova med ett annat modem om man har möjlighet till det.
Från Telias Kundrelationer kommer följande.
Hej!
Mitt namn är Liza Öfverström och jag jobbar inom Telias Kundservice.
I ett brev från Telias Kundrelationer uttryckte vi oss olyckligt. Vi anser, tvärtemot vad som står i brevet, att bredbandstelefoni är en tjänst för det stora flertalet. Om det behövs ska vår support hjälpa kunderna att komma igång. Vi har även installationshjälp som kan beställas om vår support inte kan hjälpa till över telefon. Om bredbandstelefoni passar är absolut inte en fråga om ålder. Det är kunden som väljer vilken tjänst den vill ha, beroende på intresse. Vi har bett kunden om ursäkt och jobbar nu på att förhindra att detta sker igen.
Med vänlig hälsning
Liza Öfverström
Telia Kundservice
Jag tycker det är bra av Kundrelationer att arbeta på att detta inte upprepas igen. Tyvärr kan vi inte vara säkra på det då det är människor som är inblandade. Dock är de som sitter på dessa positioner företagets ansikten utåt, och beroende på hur man blir bemött vid påringandet, avgör mycket av fortsättningen.
En god vän till mig fick dataproblem, det enda han möttes av hos Telia var massor av förslag till fel, han visste att det inte var. Ändå envisnas Telias anställda med att de visste felet. Efter att ha pratat med 5-6 personer kopplades man till tekniker och sakta och tidsödande, kom lösningen fram. OM en kund med kunskaper som överstiger Kundretelationer, ringer, ska inte de bråka om felet, utan lyssna på kunden! Nåt för Telia att lära sig.
Övriga kommentarer från Telia som var mer personligt riktade ber jag att få återkomma till.
Telia, som har lång erfarenhet av vad de gör inom telefonin, nu även mycket annat, borde inte ha dessa problem med kunderna och bemötande av dem.
Nu har de bett om ursäkt och jag och säkert andra hoppas slippa läsa eller höra om likande händelser i framtiden, eller personligen få det.
Lev väl!
Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...
I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...
Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...
Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...
Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||||
|