Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Zkrivaren - 3 juli 2009 23:18

Att ha en enskild dator eller fåtal sådana när åskan dundrar är inte lätt, det blir oftast att stänga ner och vänta.

Så även idag under fyra hela timmar med åska, oavbruten sådan. Det mesta av det som var planerat vid datorn kunde inte fullföljas, ej heller blogga.

Och på andra håll slogs datorer ut liksom telefoner.


Nu går vi mot svalare och regniga tider, ostadigt och knappa 20 grader, precis som vanligt i semestertiderna, och detta trots att smhi med flera lovat en varm juli med fint väder dito augusti. Och med temperatur som är upp till 2 grader över genomsnittet, frågan är i vilket land?


Jag vet i vilken säng jag snart är i, det är bassängen, där jag simmar i dvala i min enorma svett i ett alldeles för varmt sovrum i ett felbyggt hus, som man inte kan säga mycket gott om.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 juli 2009 11:22

Att ta beslut om att huvudstaden skall vara åtkomlig för de allra flesta som gjorde i kommunfullmäktige 1998, var nåt ett alldeles för stort beslut.

Det trodde jag då och nu har jag fått det bekräftat. Detta efter att DHR varit ute och undersökt läget i Stockholm.

Mer än 300 uteserveringar är otillgängliga för handikappade!


”Inga uppbyggnader bör tillåtas. Undantag görs endast på sådana ställen där en uppbyggnad är absolut nödvändig för att kompensera klart märkbara nivåskillnader…Inom en uppbyggd uteserverings område ska en handikappramp inrymmas”. Så lyder en del av den föreskrift som medföljer det tillstånd för uteservering som ges av Trafikkontoret.


Hur kommer det sig då att över 300 uteserveringar har en uppbyggnad som gör det omöjligt för en rullstolsbunden att ta sig dit?

Hade det varit enstaka fall, hade jag inte sagt något, men hundratals, är diskriminering av de rullstolsbundna i Stockholm.

Och om Stockholm, kan ha det så, vill jag inte tänka på resten av landet.


//Zkrivaren


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards