Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Zkrivaren - 1 juli 2008 23:04

Kvällen är kommen och mörkret med den. Utanför sveper mopeden förbi, på väg hem till sängen, eller kanske till en kompis eller tjejen/killen.

Själv går jag alltjämt magsjuk och lägger mig.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 1 juli 2008 18:24

Efter en dålig start på dagen lugnade sig magen och verkmästaren därstädes tyks ha fått ordning på personalen...för stunden.

Jag har för säkerhets skull tagit det lugnt och varit ute och gått lite åp eftermiddagen. Något mör, men vid liv.


Mitt närapå dagliga ICA-besök blev ett äventyr i ett kapitel kort. Det handlar om den fulla kolpåsen. Kunden bakom mig var stressad, troloigen stod man och väntade på honom utanför varvid han slänger upp maximalt antal varor på minimalt utrymme, varvid en full påse kol kom upp. Och full var den, stod och vinglade, kunden,jag och kassörskan tittade alla på påsens tappra försök att hålla balansen, något den inte klarade varvid kunden sa några väldigt fula ord, som han lärt sig.

Själv höllt jag mig för skratt...en stund.

Av Zkrivaren - 1 juli 2008 12:39

Ett par skulle flytta ihop efter att varit tillsammans ett tag. De kom överens om att dela upp alla sysslorna i hemmet. De skulle bland annat turas om att laga mat varannan dag.
När kvinnan kom hem från, möttes hon av en underlig syn. Spritt språngande naken stod gubben hennes i köket.
- Vad blir det för mat? undrade hon.
- Det blir kärlek och Ramlösa.

Nästa dag när det var kvinnans tur att laga maten kom mannen in i köket och där stod hon helt naken med ett glas vatten i handen. Hon ser lite sliten ut med rufsigt hår. Mannen frågade henne:
- Vad blir det för mat?
Kvinnan svarade då:
- Det blir rester från igår!

Av Zkrivaren - 1 juli 2008 09:51

Efter en natt med mardrömmar, vaknade jag med isciaskänning och magsjukia. Solen skiner och värmen kommer. Bättre tajming kunde önskas idag.


Idag har Aron och Mirjam namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards