Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Zkrivaren - 24 juni 2008 21:40

Jag har jagat folk idag. Inte en enda dam, de träffade jag på ICA, två godingar som blåste mig på en femma. Skäl att gå en returmatch...igen. Nej, jag skall inte charma och fria till dem.


Fick en kul försändelse från hyresvärden, en hyreshöjning på 4,10 procent för att energibolaget inte klarat av att sköta ekonomin, och belastat hyresvärden, som inte kan skötafastigheterna eller jobben, men väl höja hyrorna, i mitt fall 115 kr/mån.. Ett år senare blir det dryga 2 procent, för en svinkall lyhörd hyra med skit i uppgången, som städas när städaren känner för det. Dock debiteras hyresvärden normalt...ofta.


Nu har mörkret fallit, 30 minuter tidigare än för några dagar sedan. Mörkrets härskare är på väg...mot oss.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 24 juni 2008 12:04

Det var midsommar och Kerstin var på dans, då hon träffade en riktig charmör. De dansade inte länge innan det började hetta till, och det slutade inte bättre än att de hamnade i skogen...
Då tyckte Kerstin att det var lite pinsamt det här, för hon visste ju inte vad hennes "charmör" hette. Så hon frågade honom och han svarade att han hette Frost, och Kerstin började gapskratta. Frost, han blev ju lite fundersam, så han frågade vad Kerstin skrattade så mycket åt.
- Ja, inte trodde jag att jag skulle få frost i musen på midsommar!

Av Zkrivaren - 24 juni 2008 11:00

Sista dagen av dåligt väder, säger grannen, sedan några med fint innan det dåliga är tillbaka igen. När människan mår dåligt, har vi ågren, vad har då vädret? Ont i molnen? Eller är det så att vår herre bara har druckit för mycket och behöver lätta på trycket...över oss. Vi som kan göra detsamma över t.e.x myror.

Sista dagen jag var och handlade på ICA, hade jag fullt last. 2955 kronor fattigare gick jag ut och möttes av herrens syndaflod, även kallat ösregn, i vilket jag drunknade i. Det vore något att få i text efter sin bortgång. Men i Kina är det mer verklighet för miljontals människor då en damm kan brista. Det är syndafloden för dem.

Sista dagarnas arbete har varit för vissa och kommer snart för andr, innan semestern som naturligtvis bjuder på varmt skönt väder 25-32 grader stekande sol, med svalkande sommarregn nattetid, så att grödorna och övrig växtlighet får sitt också.

  

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards