Alla inlägg den 17 september 2007

Av Zkrivaren - 17 september 2007 23:00

Dags att summera måndagen den 17 september och invänta tisdagen med sömn.


Jag kan dock konstatera att mycket kan hända när man har hund. Det gjorde det idag när jag var på väg hemåt. Då mötte jag två damer med Border collier. De började leka med dem och kasta frisbee. Naturligtvis ville min hund vara med och det ville vinden också. För frisbeen togs av vinden och styrde den mot min hund. Men snäll och schysst som hon är, lät hon det rätta mottagaren ta emot frisbeen. Hon fick ju en liten lukt på mottagaren ändå. Matte såg ganska kul ut i ansiktet, från en lekfull min via en överraskande till ett stort leende ansikte, allt under 30 sekunder. Men det är nog inte det jag drömmer om inatt. Jag tror det blir något om stockar som gnider mot varann, som under stockning p vatten.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 17 september 2007 21:58

Bensinpriset stiger med 29 öre och priset på diesel med 55 öre vid årsskiftet. I budgeten som presenteras på torsdag finns energi- och klimat skattehöjningar som ska dra in totalt tre miljarder kr till statskassan.   

Detta innebär att utifrån dagens pris och den obligatoriska tio öreshöjningen kommer en liter 95-oktanig bensin att kosta 12:13. Motsvarande för dieseln som höjs med 55 öre litern, blir 11:59.
Samtidigt sänks fordonsskatten för dieselbilar med 284 kr och reseavdragen höjs från 18 till 18:50 kr. Vilken astronomisk höjning av reseavdraget, klarar verkligen statskassan, även med de extra intäkterna som höjningen av bränslepriserna ger, en sådan höjning av reseavdraget, näringsminister Olofsson?

Inför valet för ett år sedan talades det mycket om sänkning av dagens bränslepriser, företrädesvis från Kd, som idag håller en mycket låg ton i diskussionerna.

Av Zkrivaren - 17 september 2007 17:39

Efter en uppfriskande cykeltur för att lämna av brev var det dags att vila fem minuter innan jag tog mig till Coop och handlade. Då hände det som jag inte får se ofta. En snygg tjej kommer gåendes över parkeringen, tittar på mig och träffar stolpen, inte klockrent, men med axeln. Ett leende och så gick hon vidare tittandes över axeln. Sådant är trevligt, inte att hon slog i axeln för det kan ha gjort ont, utan att bli betittad utan förolämpning. Henne träffar jag gärna på tu man hand.


Men inne i Coop var det värre, surt och tråkigt. Den enda ljuspunkten idag var Hjördis, denna gång i post- och tipshörnan. Lika trevlig som alltid.


Att cykla hemåt var värre. Med god fart tar jag kurvan runt huset och cyklar rätt in i vinden och cykeln blir nästan stillastående. Jag får trampa som om jag skulle hinna undan en bil vars gaspedal ligger i mattan. Svettigt blev det och när vinden mojnade sköt cykeln fart rakt ut i en korsning där bil från höger kom. Bromsarna fungerade och bilen vars förare såg sur ut, passerade. Sedan var det raka spåret hem till hunden som skulle ut på en lång promenad, vilken jag just kommit in från.

Av Zkrivaren - 17 september 2007 11:49

Killen till tjejen dagen efter som de träffades och tillbringade natten tillsammans:

-Gumman, hur många killar hade du innan mig? Det blev tyst en lång stund... Då säger killen:

-Förlåt mig gumman jag har väl inte sårat dig med min fråga eller?

-Nej då...kom svaret, jag räknar fortfarande!

Av Zkrivaren - 17 september 2007 09:56

Man brukar säga att gräset växer så det knakar, och det gör så här. Gräsklipparen kör nonstop under dagtid. Är det inte i bostadsområdet så är det vid parkvägar eller bilvägar osv. De riskerar inte att gå sysslolösa åtminstone.


Dagens namnsdagsbarn heter Hildegard och Magnhild. Grattis! 

Av Zkrivaren - 17 september 2007 00:19

Nu försvann tiden i släktforskningens tecken och det var alldeles för snabbt. Arbetsveckan har börjat, det är måndag, men först lite sömn.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards