Alla inlägg under september 2008

Av Zkrivaren - 25 september 2008 11:52

Jag vaknade med smärtor och hammarslag i morse. En nerv har hamnat i kläm och det känns, men jag kan göra nåt åt det. Värre är det med hammarslagen som kommer i ojämn takt. Det är en lya som renoveras. Undrar vad föregående hyresgäst gjorde i den?


Idag väntar storstädning också, typiskt för mig, den skulle ha gjorts i måndags, men då ryktes jag på annat och nu är det alltså dags, med smärtor och trötthet. Men vädret är gott och ut ska jag....många gånger.

Av Zkrivaren - 25 september 2008 01:49

En dag med soligt kallt väder är slut, en annan, torsdag, har börjat. Min onsdag blev osedvanligt jobbigt tråkig med att få igång hemsidan efter serverbytet, men sakta går det åt rätt håll.


En längre promenad blev det i det härliga vädret innan jag tog mig till datorn igen. Kvällen har varit på msn och chattat. Det var länge sedan och mycket har hänt.


Nu skriker sängen, så jag lämnar datorn.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 24 september 2008 10:34

Gårdagskvällen var ljuvlig utomhus, lagom temperatur för promenad i mörkret. Och morgonen med förmiddag så här långt erbjuder utomhusaktiviteter, för de som har möjlighet till detta.

Tänk om nu det fick vara så här fint väder i hela landet länge. Visst skulle vi bli lite gladare överallt?!


Ha det gott!

Av Zkrivaren - 23 september 2008 21:00

Hon kommer med solsken, sjunger Östen med resten, och det stämde idag. Hon kom fram bakom en bil, en kalaspingla. Värd att fotografera många gånger om, men den här gången var jag i andra tankar samtidigt som tillfälle och plats var fel.


Det som far i mitt huvud är att alla skall skrika hallå till varandra via mina öron. Som idag när en man kommer på min vänstra sida och skriker hallå i höjd med örat...till en annan person.


Själv hinner jag få in Ha, innan jag inser misstaget och får fortsätta: ...derian hadera, fy vad jag är bra... men så kan jag ju inte sjunga ut. Får behålla det i huvudet, flina gott, och befolkningen tror att jag satsar på priset som årets byfåne.

Lev väl!

Av Zkrivaren - 23 september 2008 11:03

Den goda sömnen från föregående natt var som bortblåst i natt. Jag kunde inte sova ordentligt och vaknade ofta. Kanske drömde jag, kanske var orsaken en annan, men trött är jag idag och orolig i kroppen, trots det fina vädret ute.

Att vara ute ger just i skrivande stund ingen glädje, men dagen är långt ifrån slut.

Av Zkrivaren - 22 september 2008 20:49

Vissa dagar är konstiga, andra är jag konstig. En sådan dag är det idag. Jag kunde gå ut och gå flera kilometer, bl a centrum, utan att möta folk, och jag såg bara tiotalet personer. I affärerna jag var i, var det också tomt. Samtidigt svävar konstiga känslor i mig, de springer runt och snubblar på varandra. Och de stökar till för mig på oväntade sätt. Framför allt är det jobbigt och jag fungerar med nedsatt förmåga idag. Att försöka beskriva det mer i detalj i bloggen varken går eller vill jag göra, men jag kan beskriva det som  att jag går i en tortumlare som snurrar, och ljuset är därborta.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 22 september 2008 11:26

Det märks att det är månf'dag idag, full fart från tidig morgon, men det är lättare just nu då vädret är bättre och det känns lite roligare att ge sig ut till jobbet, plugget, dagiset, eller var man nu ska, än när det är kallt och nederbörd.


Själv skall jag försöka hinna med lite grann utöver bloggen också, det behövs. För jag kan inte skylla på dålig sömn, när jag sov som en stock hela natten.

Av Zkrivaren - 21 september 2008 19:57

Den fina söndagens morgon och förmiddag byttes ut mot hotfulla kalla moln, och man hade lovat lätt regn. Sånt som går uppåt då pga av lätthet?

Tungt regn vet jag vad det är, det blev en massa gropar i bilplåten att ta hand om.

Kanske bättre med hagel, utan bly, fast å andra sidan kommer ju den över ett större område.

Nej, det är nog bättre om man går in till grannen när jag har köpt en ny kikare. Sån måste jag ha då jag skall kika på nyheterna. De säger: "Nu ska vi kika på vädret". Bara att lyda, fast hur vet de att jag sitter där och kikar. Är det möjligen de där spionerna från Kiruna, som smyger utanför och klättrar upp på balkongen?

Vet du varför SVT inte skall ha reklam?

Det är för att de skulle få alldeles för mycket pengar och inte kunna göra sig av med dem, samtidigt som Sveriges TV-innehavare, slapp deras hatobjekt till avgift, som idag resulterar i sådant som man kan hitta på gärdsdgårn.


Därför letar jag bara efter mysiga damer och till en sådan ägnar jag musikvalet i kväll, och alla andra besökare också.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards