Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 22:05

Nu kom jag äntligen på varför jag inte skulle ha bytt batteriet i klockan, tiden springer iväg för mig, och jag kan meddela att det går inte att hinna i fatt tiden, den har alltid världsrekordet, eller åtminstone segern.


Själv har jag lyckats få ut fallskärmen på hög höjd där jag träffat en sötnos, som jag inte kan låta bli att stanna och prata med. Skönt för det gick lite för fort för mig, lite snabbare än Ugglas 4 sekunder till och med. Men hon är så gullig, fin och rar, för att inte tala om snygg och empatisk. En riktig ängel faktiskt.  Vem skulle inte vilja ge henne en stor blomsterkvast av de rödaste rosorna, även om de är bleka i jämförelse? Kanske en diamantring i, skulle bättra på det? Kanske det räcker med en stor kram och en blöt puss på 5000 meters höjd?

Eller ska jag sluta drömma?


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 20:56

Foto: Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 15:55

Att pinas kan vara svårt.

Att pinas och veta varför är svårare.

Att pinas är ett ont sätt att förgöras.

Att pinas ska man göra för den som står en nära.


Av Zkrivaren - 24 februari 2008 14:33

Män är inte dumma


1. Män vet att PMS är moder naturs sätt att tala om för dig att du ska lämna lägenheten.
2. Män vet att det är dags att springa om hon på minsta sätt liknar din mor.
3. Män vet att det finns tre sidor av en historia: hans, hennes och sanningen.
4. Män vet att man behöver aldrig springa iväg från en diskussion som man vet att man kan vinna.
5. Män vet att katter är onda och opålitliga.
6. Män vet hur man byter toalettpappret, men vet också att om han skulle byta det så skulle världsbalansen rubbas.
7. Män vet att moder naturs bästa njutningsmedel är fortfarande en naken kvinna.
8. Män vet precis hur mycket bensin det finns i tanken och han vet också exakt hur långt den bensinen kommer att föra honom.
9. Män vet att det då och då är livsviktigt att få lägga sin "bästa kompis" till rätta.
10. Män vet att om en dam har tagit på sig en klänning med djup urringning så vill hon att han ska stirra ner i den.
11. Män vet också att damen kommer att ta illa vid sig, men av vilket skäl har de ingen riktigt klar bild över.
12. Män vet att skälet till att män inte gillar katter är att de inte har en susning om hur de ska laga till dem.
13. Män vet att det finns inga säkra kort, om hon inte kallas Villiga Gill.
14. Män vet att det inte är en bra idé att berätta för svärfar hur bra hans dotter är i sängen.
15. Män vet att de kommer härifrån, och att kvinnorna kommer från någonstans långt, långt där borta i horisonten.

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 14:20

KAFFEKASK A LA NORRLAND
1 st sockerbit
Kaffe
Hembränt

Släpp ner sockerbiten i den tomma kaffemuggen. Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten. Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen. Slappna av och njut.

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 13:23

"Det främsta syftet med barnkalas är att påminna dig om att det finns värre barn än dina egna."


(Katherine Whiteborn) 

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 13:00

Efter en hemsk gårdagskväll där minst en vän drabbats av våldamt brott blev det inte bättre sen. Högsta tempo till sen natt, innan jag fick sova 45 min. då jag åter väcktes, det var min tur att utsättas. Så nu är jag på väg utför ånyo efter allt detta som jag inte ens kan eller får skriva allt jag vill om. Och sedan saknar jag en mycket god vän. Som nu hört av sig.


I djurens värld är det roligare. Fåglarna, kråkor, änder och skator i massor, bara tittade lite förstrött när jag och hunden kom. Lika kul varje gång. Även kanadagässen börjar vänja sig, nu sju till antalet.


Det mest komiska inträffade när det tryckte i jyckens tarm och samtidigt kom det en hund tjugo meter bort. Min gick pliktskyldigt åt sidan och lade högen på gräsmattan. Då gör den andra hunden exakt likadant. Det var inte utan en viss komik i det hela.


Idag har Mattias och Mats namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 24 februari 2008 00:58

På grund av massor av inkommande saker varav minst en tråkig som upprörande händelse, detta har påverkat mitt bloggande idag. Imorgon är det nya tag.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards