Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 23:20

... kan läggas på hög över levande dagar i mitt liv. En dag som varit ganska vinglig hälsomässigt, men jag lever ju än så skriver jag också.


Kvällen har förflutit utan missöden eller dambesök eller bråk. Däremot har jag snackat i telefonen och chattat en del. Och nu ska jag sova också. Och jag önskar dig godnatt & sov gott!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 19:18

Nu har jag kommit på varför jag inte blev kommunalråd i Stockholm. Förutom att jag är överkvalificerad alltså.

Man får nämligen bara 125 000 kronor i månaden för detta, en futtig tusenlapp under statsministerlönen.


I Vellinge är det skillnad, där får kommunalrådet bara 99 000 kr i månaden och man får lön efter arbete, säger han när han går runt ibland medarbetarna. Måste vara duktiga människor med låg lön.


Kanske jag skulle söka plats som kommunalråd i Vellinge? Fast det är ju lite dåligt betalt för att bara gå runt ibland sina medarbetare. 

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 14:39

Om man vill ha ett seriöst förhållande, men anser att jobbet är viktigt och äktenskapet inte är det, vad vill man då ha?

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 13:25

... var det kanske, men det kom annat ivägen.


På dagens tur med hunden, kom jag att träffa kanadagässen, de hade ställt sig på en sten i vattnet med lämplig bakgrund och med alla värden exakta för en bra bild. Jag skulle bara ta fram kameran när en bekant med hund kom. Hon var skärrad, hennes hund mådde inte bra och matte behövde prata. Hunden ville inte vara still, så jag valde att lyssna och prata med matte före bilden. Typiskt mig.

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 13:17

Den unga kvinnan var på solsemester i Spanien och upptäckte att det på taket till hotellet där hon bodde fanns en terrass som ingen använde. Hon såg här möjligheten att få en heltäckande solbränna och tog av sig bikinin och lade sig på mage på en alldeles slät och blänkande del av taket.
Men när hon låg där och njöt av solen hörde hon plötsligt hur någon kom springande i trappan upp till terrassen. Hon skyndade sig att skyla sig med en handduk som hon drog upp ur väskan. I nästa ögonblick kom hotelldirektören själv ut på terrassen och gick fram till henne.
- Ursäkta mig, sa han. Jag har inget emot att ni solar här, men jag skulle vilja be er att ta på er en bikini eller baddräkt.
- Varför kan jag inte få sola naken? undrade kvinnan. Det är ju ingen som ser mig här uppe.
Det stämmer inte riktigt, sa hotelldirektären. Ni ligger på glastaket till matsalen...

Av Zkrivaren - 12 februari 2008 10:28

Vad har tisdagen att erbjuda?

Efter en god natts sömn, vilket i sig är fantastiskt, kan den säkert erbjuda några trevliga överraskningar. Undrar vad det kan bli, om det blir.


Idag har Evelina och Evy namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards