Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

Rubrik saknas

Av Zkrivaren - 29 juni 2007 19:13

Blogg zackes : Zackes funderingar, Blomsterbukett till henne Idag var jag lat, jag gick till ICA., inte cyklade  Jag skulle bara komplettera med...jordgubbar en bit under tjugan. Smarrigt, och de såg bra ut. Jag lyckades ta en i trängseln utan att bli för misshandlad. Sen i språngmarsch till mjölken. Två kliv och fem meter bromssträcka var jag där och fick mjölk till årets första, kanske enda, jordgubbar.

Kommer till kassan där Agda 85+ står och jiddrar med och om sitt ICA-kort. Den tålmodiga och ytterst servicevänliga kassörskan tillika vikarien, förklararde flera gånger för tanten, men allt gick ändå inte in. Så blev det min tur och betala stora sedlar och få tillbaka en femma, som jag kommenterade med:
- Du får stora sedlar och jag ett ynka mynt.

Hon tittade oförstående på mig innan femkronan nådde ner, då sken hon upp i ett stort leende och svarade:
- Men du fick en massa saker för det!

Henne träffar jag gärna fler gånger, i synnerhet när det är så ovanligt med så trevliga ICA-personal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards