Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Zkrivaren - 28 oktober 2009 22:53

Windows 7 är sex gånger populärare än sin föregångare.

Detta kan man se efter en smygpremiär i vissa butiker i Sverige. Smygpremiären beror på att Sverige fått för lite av varan, är vi månne för kritiska här?


Windows 7 finns i home edition, proffessional och ultimate, den sista är mest komplett.

Priser från 1800-3000 kronor. Uppgraderingarna från hemska Vista blir billigare.


Jag vänder mig dock emot, populäriteten till trots, mot att det ska vara olika versioner, och hela tre stycken, två hade räckt, en hade varit tillräckligt. En skalad variant basic, till vilken man kan ladda ner tillägg man vill ha, för att kanske nå ultimate.

Hur vida det är möjligt i denna utgåva vet jag inte, men omöjligt bör det inte vara nu eller i framtiden.


Bara för försäljarna att säga: Hasta la vista till de som ännu inte fått ett ex, och farväl usla Vista, du är på första plats på bottenlista.


[Källa: SvD]


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 oktober 2009 14:02

Efter flera dödsfalli Sverige som kan ha orsakats av vaccinet mot Svininfluensan, kommer nu svidande kritik, och mycket alvarlig sådan, som stödjer det jag tidigare skrivit till viss del, i ämnet.

Det svenska vaccinet har tillsatser, som inte finns i det vaccin som Tyskland har beställt.


Socialstyrelsen medger nu att tillsatser finns, som ger bieffekter, dock inga långvariga. Och så heter det ofta. För ofta! Tidigare fanns det inte ens biverkningar av vaccinet, enligt samma Socialstyrelse.


Det är en adjuvans som sägs stärka inmunförsvaret som orsakar bl a värk hos människor som vaccinerat sig. Detta finns alltså i Pandemrix, som Sveriges regering beställt.

Tyskland beställde ett annat vaccin, ett till regeringen, och ett annat - samma som Sverige - till medborgarna!


Fakta

DET HÄR ÄR PANDEMRIX:
Det vaccin vi använder i Sverige.
Innehåller kvicksilver och ett så kallat adjuvans som stärker immunförsvaret. Adjuvansen innebär också att man kan producera mer vaccin.
Godkänt av EU och används i bland annat Sverige, Norge, Danmark, Finland, Schweiz, Tyskland och Storbritannien. Pandemrix kan inte användas av äggallergiker. Produceras av Glaxo Smith Kline. Ansvarig person på Glaxo Smith Kline gick i går kväll inte att nå.

DET HÄR ÄR CELVAPAN:

Ett vaccin som officiellt köpts in av Storbritannien, Nya Zeeland, Frankrike och Irland men som också köpts in till regeringen i Tyskland. Celvapan innehåller inga tillsatser och är ett cellbaserat vaccin vilket innebär att även äggallergiker kan ta det.
Produceras av Baxter. - Celvapan H1N1 tillverkas så att vaccinet i en del viktiga avseenden blir identiskt med viruset och stärker immunförsvaret på ett naturligt sätt som liknar kroppens eget. Därför behövs inga tillsatser som i sig kan orsaka biverkningar, säger Camilla Sjöström, nordisk kommunikationschef på tillverkaren Baxter i Sverige.


[Källa: Expressen]


Kritiken på nätet

Nu har jag hamnat i media också, som kritiker av vaccinet och vaccination mot en sjukdom som bara "poppade" upp, liksom sin föregångar Fågelinfluensan. Båda skulle ta många många liv, men den första gjorde det inte, och tveksamt är om Svininfluensan gör det, men vaccinet måste fram, ekonomiska intressen styr i bakgrunden.


Socialstyrelsen går ut och varnar för att kritiken kan ge flera sjuka, viklet delvis stämmer. Men att vara hemma när man r sjuk är det mest effektiva och bästa sättet ur två viktiga synvinklar.

Dels får man naturliga antikroppar, dels blir det billigare för staten när mindre vaccin behövs, vilket de bakom detsamma inte gillar. Och jag undrar lite om Socialstyrelsen går i deras ledband.


Jag kan inte skriva mer än vad jag vet om, som även andra kan läsa oftast i tidningarna, om jag inte har tillgång till en säker källa, som ger informationen jag skriver. Autsim skulle vara en bieffekt, som jag inte kan ställa mig bakom. Jag har inga belägg, säkra eller osäkra på detta.


[Källa: Expressen]


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards