Alla inlägg den 21 september 2008

Av Zkrivaren - 21 september 2008 19:57

Den fina söndagens morgon och förmiddag byttes ut mot hotfulla kalla moln, och man hade lovat lätt regn. Sånt som går uppåt då pga av lätthet?

Tungt regn vet jag vad det är, det blev en massa gropar i bilplåten att ta hand om.

Kanske bättre med hagel, utan bly, fast å andra sidan kommer ju den över ett större område.

Nej, det är nog bättre om man går in till grannen när jag har köpt en ny kikare. Sån måste jag ha då jag skall kika på nyheterna. De säger: "Nu ska vi kika på vädret". Bara att lyda, fast hur vet de att jag sitter där och kikar. Är det möjligen de där spionerna från Kiruna, som smyger utanför och klättrar upp på balkongen?

Vet du varför SVT inte skall ha reklam?

Det är för att de skulle få alldeles för mycket pengar och inte kunna göra sig av med dem, samtidigt som Sveriges TV-innehavare, slapp deras hatobjekt till avgift, som idag resulterar i sådant som man kan hitta på gärdsdgårn.


Därför letar jag bara efter mysiga damer och till en sådan ägnar jag musikvalet i kväll, och alla andra besökare också.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 september 2008 11:48

Väremen är åter och solen är åter liksom jag är åter här.

Efter en natts god sömn är det svårt att bara sätta sig och blogga med det här fina vädret utanför fönstret, så jag önskar alla en bra söndag och återkommer här senare.

Av Zkrivaren - 21 september 2008 00:10

Lördagen började kyligt kallt av att jag vaknade på tok för tidigt på morgonen av att jag frös. Kallt ute och vind mot den undermåliga väggen. Inne stod elementen av. Brrr.

Lördagen har blivit en lat tillställning och mycket har inte blivit gjort utöver en promenad som fick en biulist att tuta på mig, fast jag var redan i det närmaste över gatan. Var säkert en 08:a.

På kvällen msn och mycket att prata om, med flera. Imorgon är det en ny unik dag, med nya händelser.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards