Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Zkrivaren - 9 juni 2007 13:44

Som bilintresserad av gamla exemplar fick jag mitt lystmäte rejält på hundturen. Först kom en gammal Dodge från 1960-talet cabbad och klar, och snubben som körde snackade i mobilen. Det är väl detta som kallas för att gammalt möter nytt?

På sluttampen gick jag som vanligt min väg då en gammal BMW rullande skinande blank förbi mig. Den skulle till en villaägare som jag känner flyktigt. På hans uppfart stod det jag aldrig trodde jag skulle få se, en Bugatti! Mörkgrön till färgen. Årsmodell vet jag inte, men gammal hederlig kärra, det var den.

På gården har icke ursprungssvenskarna tagit över borden, sex till åtta personer behöver 5 bord. Att de själva dragit bort två tidigare i veckan struntade som vanligt i. Nu har de istället flyttat två andra bord. Och tro inte att de sätter tillbaka dem. Det får andra göra. Ska man tolerera sånt?
Trettio meter ifrån sitter "Blondie" som inte kan grilla, och hoppas att det blir lite över från deras bord med grillat.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards