Direktlänk till inlägg 21 januari 2007

Jobbig dag

Av Zkrivaren - 21 januari 2007 22:03

Sjunde dagen och första helgen som solo allena. Sju dagar sedan det sprack. Sju väldigt långa och jobbiga dagar, både psykiskt och ekonomiskt. Plötsligt sitter jag med räkningar som vi var två om att skaffa, men den ena fegade ur och nu står jag här med allt, för jag vill inte lura folk eller företag.
I kroppen fungerar nästan inget. Ut med hunden går på rutin, det är nästan hunden som leder mig. I huvudet gror tankarna runt och runt igen. En kompis sa:
- Men ut och jaga, du är ju singel!
Jo tack, det stämmer, vilket fall det sista, men som jag mår nu undrar jag vem som vill ha mig?
Idag har det mest blivit sittandes och tänka och tänka... Skulle egentligen ha städat och plockat hundhår, men jag orkade inte. Just nu vill jag bara flytta härifrån. Jag är född och uppvuxen i huvudstan, men det innebär inte att jag efter sju års exil, måste bo inom tullarna, även om det är det bästa som finns för min del.

Fattar inte hur jag kan tänka, eller är det just det jag inte kan? Fläktsystemet låter för jävligt och ljuder från 07 till 21 sju dagar i veckan. Var jag än är i lyan hör jag fläkten, en sitter i förrådet, en i badrummet och den sista i köket.

Fem minuter senare...och jag kan inte koncentrera mig på detta längre, kanske blir det en del två i kväll. Jag får se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards