Alla inlägg den 5 december 2009

Av Zkrivaren - 5 december 2009 22:45


 Nu har vi fått nog, protesterna från de sjuka, medlemmar i resurs, FK, fackföreningar m fl reagerar mot de vansinniga reglerna som gör de sjuka - inte friskare - utan sjukare och räddare. Många har självmordstankar, några begår självmord, men för de flesta i situationen är tillvaron ett helvete som måste ta slut!!!


Idag har jag fått information från flera håll, inte minst Resurs och deras medlemmar, som du kan nå via länkarna här och bli medlem du också.


Jag fick följande text från Sara idag som reagerat på ledarkrönikan i G-P och manar till protester, vilken jag återger här:

Skriv sakligt och kortfattat till friaord@gp.se (göteborgsposten) om din utförsäkring eller din arbets situation med sjukdom.


Idag skriver Gert Gelotte i ledarkrönikan att det bara är "myter om utförsäkringar" och att det är sossarna som försöker mörklägga moderaterna!


Det är jätte viktigt att vi svara på detta!


Man måste uppge namn och adress när man mailar in men man lämnar naturligtvis ett pseudonymt namn som står i själva tidningen!


Tänk på att ni använder ett välvårdat språk annars tar de inte med insändaren!


Lycka till!


Jag vill understryka att jag inte läst texten själv och därmed kan intyga dess äkthet. Skulle det visa sig vara fel, ber jag om ursäkt för detta misstag, och åtgärder mot den som skrivit kommer att vidtas.

Är det äkta ifrågasätter jag hur en journalist, för det är väl det som skrivit, kan uttrycka sig så otroligt dumt!

Kanske är Gert ett hologram, som programmerats galet och arkiverats i någons dator, där det nu av misstag aktiverats?


Från Resurs kom det ett brev, något bloggen egna Zimplez normalt tar hand om, men hon är just på Resurs, så jag gör det istället.

Även här återger jag meddelandet i sin helhet:

Mycket har hänt på senaste, riktigt kul vi ökar i antal på facebook, de som inte är medlemmar är välkomna till Nätveket Resurs.


Vi sjuka syns allt mera i media vilket gör att vi blir mera tagna på allvar. Vi har vuxit på Nätverket resurs och det finns fler och fler som finner till oss. Idag är vi 1169 medlemmar


Idag protesterar fk, LO/TCO, läkarförbundet och många fler tillsammans mot de nya reglerna, vilket vi kan tycka de borde gjort från början...men bättre sent än aldrig


Här kommer en viktig namninsamling som jag önskar ni alla vill skriva på, dela med till era vänner... maila, lägga på era bloggar och hemsidor. Sprid ut så det blir många underskrifter
http://www.webbprodukter.se/sjuka/index.php


Vänta nu inte med att göra detta, klicka nu på länken, skriv under, visa att nu får det vara nog. Du kan vara nästa person som råkar ut för systemet!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards