Alla inlägg den 11 september 2009

Av Zkrivaren - 11 september 2009 22:14

Ännu en vecka flög förbi, om någon nu såg den.

Min vecka har varit extremt lån 16-18 timmar per dag i ett mycket högt tempo. Nu säger kroppen vila, och jag ska göra det några fler timmar än normalt denna vecka. Nästa vecka blir nog lugnare...tror jag.


Någon som råkar ha 1,6 miljoner kronor till hands?

Den kan köpa ett vattentorn, och bo i, tyvärr finns inte vatten eller avlopp indraget. Vattentornet finns i Knivsta och kan göras om till bostad om man så vill, högt läge, bra utsikt och inga stökiga grannar vägg i vägg. Eller under, för det är några meter upp.


http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009%5c09%5c11%5c352169%26SectionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bDinapengarNyheter


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 11 september 2009 10:41

Vilken start på dagen. Vaknar uselt och väldigt trött klockan 06, kravlar mig upp och lyckas i trötthetens tecken virra runt täcket så det blir en snara runt anklarna och jag fick närkontakt av första graden med golvet. Kunde snabbt konstatera att det var städbehov. Skäms

Möte klockan 08.00, vem i alla... är vaken då? Ok, jag ser vaken ut, men hjärnkontorets personal är det inte! Och ögonlocken svajar som en flagga i sydliga vindar.


Efter mötet var det dags för telkonferens innan jag kunde börja spisa maten, fläskkarré med potatis blev det...inte riktigt. På med karrén i stekpannan och jobba lite under tiden med datorn. Snart skymdes sikten och brandlarmet gick igång. Jag hade glömt spisen! Upp från datorn ut genom dörren och tvär högerkurva resulterade i en vurpa och träff med en dammråtta. Var den nu kom ifrån?  Spisen var inte lätt att hitta i röken och när det väl gjordes låg där i stekpannan kolen...fläskkarrén...förstörd. Alla fönster i närheten som går att öppna, öppnades och röken vällde ut. Nästa tanke, stoppa brandkåren.


Vilken förmiddag!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards