Alla inlägg under augusti 2009

Av Zkrivaren - 8 augusti 2009 20:10

Iphone 3GS är en säkerhetsrisk och kan slå ut master, hävdar Apple i ett klumpigt försök att försöka hindra ägaren från att låsa upp sin telefon genom så kallad "jailbreaking".

Nu har företaget lämnat in en ansökan till amerikanska patentverket för att få "jailbreaking" olaglig.


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1665113/upplast-iphone-nationell-sakerhetsrisk




Av Zkrivaren - 7 augusti 2009 22:58

På min resa fick jag vara med om liveshow på en parkbän k intill en gångväg. På andra sidan var det bilväg, på vilken jag kom.

På en bänk satt en tjej med kjolen högt upp. Hon satt i knät på en kille, vars händer förpassats upp under hennes tröja och grreppat det som fanns där.  De såg ut att njuta. Sånt kan ske när det är fest i stan och känslorna skenar. Bäst att gripa tillfället i flykten.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 augusti 2009 18:42

Efter att ha varit bortrest en tid var det dags för hemfärd med tåg. Sen som vanligt i damsällskap, rusade jag in på tågstationen för att köpa en biljett. Bakom luckan satt fröken "fisförnäm" och gav korrekt biljett. Jag passade på att fråga vilket tåg som var det jag skulle med då det stod två identiska utanför.

-Det är det bortersta, sa hon.


Jag rusade ut på perrongen, korsade spåren som en älg under älgjakten, i kurvan stänkte gruset iväg innan jag tvärnitade vid en skönhet för at ttitta på informationstavlan, hade ju en minut på mig.


Då inser jag att den fisförnäma damen lurat mig, det är tåget vid plattform ett jag ska med, inte tre. Nu startade jag turbon och skönheten är nog smutsig av dammet jag rev upp i min jakt på tåget. Jag lyckades haffa konduktören i farten, så han snurrade 7 varv innan han svarade att det var rätt tåg. Jag kunde andas ut och kliva på.


KOm sedan inte och säg att det är med spänning att åka tåg.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 augusti 2009 23:17

Får jag be om största möjliga uppmärksamhet? skulle kman nog säga på Cirkus Scott, och ett får i Norge fick just det, hängandes långt över marken upp och ner. Hur det gick til kan du läsa via denna länk:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5607420.ab


Själv föredrar jag sängen, känns säkrare.


//Zkrivarnen

Av Zkrivaren - 5 augusti 2009 11:29

Ung08-festivalen fyller 10 år och nu blir det uppmärksammat med början på tisdag.

Vad sägs om en gigantisk fest i Stockholms tunnelbana, station Kungsträdgården?

Första dagen bjuder man på 8000 matportioner till hungriga ungdomar i Kungsträdgården.

På onsdagen är det alkoholfri fest som Stephen Gyasi arrangerar.

– Vi håller på till halv två på natten. Jag är extremt taggad. Vi kommer att satsa på en ljud- och ljusshow som om det inte fanns någon finanskris, säger Gyasi.


Ibland alla de som uppträder finns världsstjärnan Kat De Luna från New York, som uppträder på tisdag.

Allt detta tack vare finansiärer som gått in och givit hjälp till en av det stora festivalerna i Stockholm. Stockholm stad bidrar med dryga 5 miljoner kronor, till en fest som bara växer med tiden.

http://www.dn.se/sthlm/ung-08-kungstradgarden-ungdomsfestival-stockholm-stephen-gyasi-1.924854

Av Zkrivaren - 4 augusti 2009 09:55

Det blir lite mindre text o inlägg närmaste dagarna på grund av att jag inte har tillgång till dator som jag normalt brukar ha, vilket jag berom överseende för.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 augusti 2009 11:22

Massor av kunder tillika internetanvändare i norrland står utan internet sedan ett planerat avbrott, gått över tiden.

Tjänster som påverkas är internet, fast telefoni, mobiltrafik, tv-tjänster och företagsnät för kunderna till ett tiotal operatörer, bland andra Comhem och Dataphone.


http://www.dn.se/nyheter/sverige/norrland-utan-internet-och-telefon-1.923499



Av Zkrivaren - 2 augusti 2009 21:09

Sol och värme, är på väg...igen.

Undrar hur många gånger jag hört det i år?

Kommer, kommer inte? Det är frågan.


Jag kommer till sängen.


Lev väl!



Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards