Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Zkrivaren - 16 augusti 2009 23:02

Framtidens mobiltelefon kan samla in lukter och översätta språk, enligt Ericsson, men dofter, vad har dessa med en telefon att göra?

Är tanken att jag ska få veta när min fru (om jag hade en sådan) har prasslat genom att hennes mobil luktar "Kalles Aftershave" som jag inte använder?

Eller ska jag få känna på doften från en hundskit?

Oavsett så finns näsan sedan år tillbaka, men jag behöver bara en näsa, och den sitter redan i mitt ansikte. Mobilen pratar jag i.

http://sydsvenskan.se/ekonomi/article537871/Framtidens-mobil-kan-oversatta-och-dofta.html


Fega kvinnor slår åter till mot äldre. De kommer från hemtjänsten, försäkringsbolag, hyresvärden, inget är dem främmande att utge sig för och många äldre luras att tro att det är sant. Allt i syfte att ta sig in och stjäla allt av värde för den boende.

Just nu är det i Norrköping och Linköping som kvinnorna härjar, lurar sig in och stjäl.

Jag kan inte sitta still och bara låta det ske i tysthet, när ska våra äldre få en trygg ålderdom, fritt från skrupelfria individer som kallar sig människor?

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5454231


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 augusti 2009 10:57

30.000 ungdomar på festival i Kungsträdgården i Stockholm, igår utsattes för ett tårgasangrepp som kunnat slutat mycket illa.


Det var när Ung08-festivalen pågick som bäst som det hände. Någon utlöste en tårgagranat och paniken utbröt. Dock mindre art. 

Tjugosex personer skadades av fyra fick ta ambulans till sjukhus.


http://www.dn.se/sthlm/flera-till-sjukhus-efter-targasattack-mot-ungdomsfestival-1.931787


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards