Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Zkrivaren - 12 augusti 2009 21:12

Nya billeder är alltid populärt i en växande trafik där bilarna aldrig tycks ta slut.

Norra länken är en sådan, som nu håller på att byggas. Och när den ärklar har bilisterna en ny fin väg attåka på, säker dessutom.

Men säkert är det inte innan. Under bygget måste sprängningar ske och en sådan gick snett idag på eftermiddagen.

Stenar flög överalt, bland annat in på Karolinska sjukhusets område. Dess bättre bvlev personskadorna få.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1669640/en-skadad-i-explosion-i-solna


Idag var jag tvungen att ringa Skatteverket och efter att ha knappat in ett antal gånger olika siffror började den trötta skallen ge upp, då får jag höra att de har sex! Utan mig dessutom.

När min trötta hjärna reagerat sekunder efteråt insåg jag att man sagt att det var sex personer som betjänade de som ringde, men så gullig som hon som hjälpte mig var, skulle man kanske önskat...nåt.


Det är nog dags att lägga sig och...sova.  Om nu inga råttor varit framme och byggt bo där.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 augusti 2009 10:21

En ny stor studie visar at man kan klara sig bra mot Altzeimers sjukdom om man motionerar lagom, t.e.x en promenad 30 min per dag i minst 4 dagar per vecka, eller hårdare och färre fyspass under samma tid. detta kombinerat med medelhavskost.

 http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ratt-kost-minskar-alzheimerrisk-1.929158


Studierna rasar in och publiceras här och var, men är de så bra som det står, fungerar det på alla? 

Jag börjar känna mig lite avtrubbad på alla studier, larm etc. som öser över oss idag.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards