Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Zkrivaren - 29 juli 2009 23:58

Att bussförarna har det tufft mot vissa passagerare är inte ovanligt idag. Vissa bråkar, andra stökiga och fripassagerare på det. Men nu har en bussförare i Uppsala fått lära sig nya saker.


Enligt polisen ska bilisten ha tvingats ut i en refug för att undgå att bli påkörd av bussen. En manöver som ska ha gjort honom rasande.

Han tog upp jakten på bussen i avsikt att framföra något mindre trevligt till den som körde.

Tumult uppstod när han lyckades borda bussen, och en ledig bussförare ombord på samma buss fick ingripa. 

Nu har polisen fått ta över ärendet och för tillfället råder lugn på bussarna i Uppsala.


http://www.dn.se/nyheter/sverige/bilist-illa-biten-av-busschauffor-1.920791


Det här påminner lite om killen i Stockholms t-bana, som ville ha en stämpel på sin käraste och intimaste ägodel, coh fick det ett par gånger innan ärendet även här hamnade på lämpligt bord.


Jag själv ska nu hamna i min säng, hoppas jag, trött som jag är.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 juli 2009 10:27

Vad är en normal människa?

Det är dagens konstiga fråga, utslängd i bloggen.


Man, älskar lugnet och naturen, lyssnar på lugn klassisk musik, tittar lite på TV. Gillar hemmakvällar och mys med en kvinna. Bra arbete och inkomst

Man, hårdrocksdiggare med stereon på dygnet runt i hög volym, klär sig i läder och nitar, klipper håret...nån gång, äter snabbmat och sätter på kvinnor när lusten finns. Arbetslös mest.

Man som älskar livet, lyckligt gift och vänsterprasslande. Har välavlönat jobb och bor i villa. Är välvårdad och går på gym.

Kvinna, singel och trivs med det. Raggar på krogen sina tillfälliga karlar varje fredag och lördag. Har ett deltidsjobb.

Kvinna, olyckligt gift. Sitter hemma och super till. Tar hem yngre villiga killar för att få sex. Henmmafru och barn i tonåren.

Det äkta paret med fin villa, dyra möbler, fina och dyra ägodelar, vrålåket till bilar, smycken som blänker förmögenhet. Båda jobbar, har feta löner och umgås bara med fint folk på fester.


Vilken/Vilka av ovan är en normal människa/familj?

Jag får ofta i mig att jag inte är en normal människa, och man hittar massor av fel. Andra säger att dessa påpekanden inte är felen, det är annat.

Så jag är väl inte normal då? Och det är väl inte normalt att skriva detta heller...


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards