Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Zkrivaren - 22 juli 2009 22:33

I England tycks man inte göra mycket åt Svininfluensan, där får sjuka människor gå att jobba och spridda smittan vidare. Trots att ingen vet vad som kan hända om det blir en andra omgång, kanske muterad ch farligare. Kanske de som smittats i första omgången påverkas på negativt sätt?

 I England är 55.000 som har insjuknat i Svininfluensan. I Sverige är det betydligt färre.

 http://svt.se/2.22620/1.1632158/svenska_zara_har_fatt_svininfluensa_i_england


Men mörkertalet i Sverige är stort. Hur många som smittats med lätt eller medelsvår symptom som inte registrerats vet ingen idag. Kanske är smittan långt mer spridd i landet än någon anar.

Från en källa i Sverige, får jag veta att antalet lediga respiratorer kan vara mycket överdrivna. På det sjukhus som källan finns på, är det inga lediga respiratorer. Hur många deet kan komma att påverka, vill jag inte spekulera om nu.


Däremot ska jag avrunda en dag som bjudit på deppighet och tråkiga saker, med att lägga mig.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 juli 2009 10:30

Vädret är på bästa humör och jag är på sämsta, gubben motströms blir väl det, men batteriet är urladdat och så kallade vänner visar sina rätta jag, ensamheten blir jobbig och många ställer sig oförstående. Det är jag just i skrivande stund.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards