Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Zkrivaren - 5 juli 2009 20:54

Nu har ovädret satt sina spår. Många av de som bor i mitt bostadsområde är utan TV. När åskan kom försvann bilden. TV, gick sönder. Samtidigt skall den nya fiberkabeln ställt till med problem, så nu blir det mycket jobb för TV-reperatören.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 juli 2009 10:37

Visste du att 300 fartyg varje år landar i Stockholm och hundratusentals turister tar sig i land och shoppar för jättebelopp varje år?


Så är det idag, men inte bara positiva saker som detta följer med. Igår hörde jag att på ett av fartygen finns Svininfluensan. Fartyget som hamnar i Skåne, har flera fall av sjukdomen ombord, vilket ökar risken för flera fall i Sverige, då turisterna går i land och kanske har smittan med sig som en oönskad present till svenskarna.


Förr var det nästan bara amerikaner som kom med fartygen, och jag har träffat flera av dem. Oftast trevliga människor med såväl humor som nyfikenhet på Sverige, och främst Stockholm.

Har man tur som jag hade vid ett tillfäller att få ett gäng turister på halsen weftersom jag råkade ha en turist på besök till mig, blev det en fantastisk tid med mycket guiidande och engelska.

Byggnader och monarkin var då frågorna handlade om. NK var stället man handlade på. Idag är det lite annorlunda.


http://www.dn.se/sthlm/kryssande-turister-goda-shoppare-1.905260


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards