Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Zkrivaren - 8 juni 2009 22:56

Innan jag vet ordet av är det natt igen, diskussioner, exempel och annat har speglat min dag, både vid datorn och på andra sätt.

Det har blivit så jag har svårt att skilja på exempel och verklighet, i synnerhet när jag tar mig själv som exemplet.

Så nu tar jag mig till sängen.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 juni 2009 20:57

Tänk dig sitta fast 22 meter upp i ett "ekorrhjuls" sittplats och inte komma någonvart. Det hände ett antal människor  på Liseberg i deras attraktion "Kanonen".


Räddningsaktionen, som följdes av flera av nöjesfältets besökare, skedde utan dramatik även om baklängesfärden ner i säkerhet beledsagades av några skrik. 


[Källa: DN]


Bara att konstatera att Liseberg är värst igen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 juni 2009 15:00

Nu kommer nya skrämmande siffror om stigande varsel och arbetslöshet, prognoser och dystra besked väntas liksom kanske en ny jättevåg av varsel.


Under den första veckan i juni varslades 3.300 männisor och det skall jämföras med 8.700 i hela maj.


Om inte det kommer klara tydliga signaler som uppfattas positivt om den svenska ekonomin, kan detta utlösa en ny stor våg av varsel, att läggas till de redan lagda varslen och dess verkställan.


http://www.dn.se/ekonomi/nastan-3300-varsel-hittills-i-juni-1.886732


http://www.dn.se/ekonomi/risken-stor-for-ny-varselvag-i-host-1.886821


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 juni 2009 14:49

Farsen om den jävige domaren går vidare i rättegången mot The Pirate Bay.


Tingsrätten har i ett yttrande till hovrätten fastställt att domaren i målet inte var jävig för att han är medlem i flera musikorganisationer, samt får ekonomiska bidrag från ifpi. Tvärtom är det bra att förkovra sig, menar tingsrätten. [DN]


Jag kan hålla med om att det är bra att förkovra sig, men inte att samma person har hand om ett sådan pricipiellt viktigt mål som detta första som skall prövas enligt nu gällande Ipredlagen, den vi hatar så mycket.


Troligen kommer fallet upp till hovrätten, även om det blir en ny tur i tingsrätten, vilket egentligen bara är slöseri med pengar. Och det vet alla inblandade liksom jag att det är.

I hovrätten fullföljer åklagaren sin linje i valstakt och försvararna gasar på i en eldig tango.

Sedan väntar prövning av Högsta domstolen...


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 juni 2009 09:50

Frige Dawit!

Nu har Bruce "The boss" Springsteen också skrivit under kravet på att frige den sedan länge fängslade Dawit Isaak i Eritrea.

 [Expressen]


Trots massivt undertecknande av kravet på frisläppande samt diplomati och påtryckningar från politiker, vägrar regimen att släppa honom, och frågan är om de någonsin kommer att göra det utan militärt ingripande?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards