Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Zkrivaren - 30 maj 2009 21:26

Inte kan jag missa två laxkotletter till mycket kraftigt reducerat pris på ICA, jag tog dem och lite annat innan jag kom fram till kassan.
I kön bredvid står två tjejer 15-16 år, i tuna urringade korta klänningar och nätstrumpor, modell stora maskor. Det var med viss irritation som kassörskan slog in varorna, om det berodde på avundsjuka eller på att vi män vrålstirrade och dreglade, vet jag inte. Men hon är konstig mot mig jämt, det vet jag!


På väg hem lyckades ortens tidningsreporter, en kvinna, att låta bli att titta på det hon skulle i korsningen där hon hade väjningsplikt, en meter från en bra smäll, och jag på bästa plats för foto och text till lokaltidningen.


Jag vill passa på att - om än med förkylning - tacka alla besökare under maj månad, som varit här och läst, samt kommenterat. Sådant gör att man orkar vidare också, i synnerhet när man är sjuk.

Nu väntar juni med nya bloggar och spännande händelser. Hoppas det skall ge den läsning du vill ha.


Lev väl!


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 30 maj 2009 20:11

Nu startsar försäkringsbolaget Skandia en klappjakt på alla rökare vad det gäller försäkringar som kräver allmän hälsodeklaration. För en rökare varje dag, innebär det ett tillägg på 25-50 procent.

Bolaget lovar dock stöd för att sluta röka.

De ökade intäktarna ska användas för att premiera icke rökare.


Jag ser detta personligen som en ny jakt på alla människor som röker, att tvinga dem att sluta eller bli fattiga.

Ddet är upp till den som röker att bestämma om sitt liv, inte ensidigt från ett försäkringsbolag. Frågan är hur många som uppger med sanningen överensstämmande uippgifter, då ingen kontroll görs?


http://www.dn.se/nyheter/sverige/fler-forsakringsbolag-kan-hoja-premien-for-rokare-1.880392


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 30 maj 2009 10:40

Barcelona jobbar med två alternativ. Det första är en bytesaffär med Samuel Eto'o. Inter skulle få Champions League-målskytten och 20 miljoner euro, nästan 215 miljoner kronor, för Zlatan Ibrahimovic.

Alternativ nummer två innehåller bara pengar. Där erbjuder Barcelona 60 miljoner, ungefär 644 miljoner för svensken.


Han är en av dem som inte behöver bykymra sig för finanskriser eller arbetslöshet, efter avslutad fotbollskarriär. Vem skulle inte vilja byta ekonomiskt med honom?


 http://www.dn.se/sport/fotboll/barcelona-intensifierar-jakten-pa-ibrahimovic-1.879664


//Zkrivaren - förkyld som attan

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards