Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Zkrivaren - 26 maj 2009 22:52

I Västra Götaland, Halland, Skåne, Jönköping och Kronoberg skall det blåsa 21-23 meter i sekunden i kväll, natt och under onsdagen, en så kallad klass 1-varning har utfärdats av smhi idag.

Blåsiga dagar och nätter väntar, men sedan kommer värmen och i Sverige blir det sommarvärme, om prognosen håller. I norra blir det dock svalare kommande vecka, enligt en prognos.


Svalt är det inte i sängen när jag ligger där, är ju...het av mig.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 maj 2009 19:31

Redan före smestern har flera sjukhus stora problem med blod till operationer, vilket innebär att en trafikolycka, kan få oanade följder då inte blod finns.


Akademiska i Uppsala tvingas ställa in operatiooner, läget är detsamma i Umeå, Malmö, Lund och Linköping. Totalt sätt är det brist till akut brist på blod i hela landet.


Du som är blodgivare, eller tänkt bli det, ge dig av till närmaste blodtappningsställe, och ge ditt bidrag, det kan rädda liv, även ditt eget!


http://www.expressen.se/halsa/1.1582723/sjukhuset-vadjar-ge-blod


En påse blod kan rädda liv!

http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=1993

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 maj 2009 19:07

Han tankade för 158 kronor på Eons gastankstation i Ängelholm. Sedan drogs summan 32 gånger från kontot, medan 23 transaktioner hann stoppas i tid. Totalt hann drygt 4.000 kronor dras från mannens konto, pengar som ännu inte betalats tillbaka trots att mannen klagade hos Eon för över två veckor sedan.


Mannen är inte ensam om att ha drabbats, på flera ställen i Skåne och Småland har det inträffat, uppger Eon.


Felet uppstod under cirka fem dagar runt månadsskiftet. Enligt informationschef Hennius har samtliga drabbade kunder fått sina pengar eller så är pengarna på väg.


Man kan säga att här gasade pengarna iväg.


http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\05\26\338826%26SectionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bDinapengarNyheter


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 maj 2009 18:57

Nu har jag precis kommit hem, men ska ut och njuta av värmen lite också.
Hemvägen blev ganska intressant, förutom lättklädda damer med piltar, så tycktes djuren trivas också. Väldigt mycket dessutom.

Jag passerade en hage med ponny i, två stycken till och med, en av varje kön fick jag snabbt bli varse om. Plötsligt hoppade den ena upp och försökte sig på en skön stund bakifrån. Efter någon minut var det hela över, och en rejäl laddning hade levererats, han klev av med sin jättelika, som varje man skulle vilja ha för att tillfredställa storlekskräsna kvinnor med, ståendes fortfarande. Helt obekymrad att jag hade sett allt. Varför är människan så komplicerad?

Men när ett liv föds, släcks ett annat sägs det, och jag fick beviset för det, en död fågel, kanske sitter dennes själ i fåglarnas himmel och tittar på oss? Och såg hur ett nytt liv tändes?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 maj 2009 10:49

I juli förra sommaren rådde stor brist på vårdplatser på Karolinska i Solna. DN har tagit del av interna dokument som visar att sjukhusledningen då för första gången gjorde ett medvetet avsteg från de stränga smittskyddsreglerna. Detta gjordes för att lösa bristen på sängplatser under semesterperioden.

Dokumenten visar att chefsläkaren Stefan Engqvist beslutade att de rum på infektionskliniken i Solna som är avsedda för patienter som bär på den smittsamma resistenta varbakterien MRSA fick användas till patienter som inte bär på bakterien.

 http://www.dn.se/nyheter/sverige/patienter-utsattes-for-farlig-smitta-1.873282


Jag har en vän som ska in och opereras denna sommar, och jag skräms personligen av att sådana medvetna fel görs på ett sjukhus som Karolinska sjukhuset i Solna, jag kan bara hoppas att detta är ett isolerat medvetet misstag. Vad jag tror behåller jag för mig själv.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards