Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Zkrivaren - 8 maj 2009 23:27

Fredagen är slut och helgen är här.

Dagen har varit allt annat än kul. Tröttheten har tagit över och jag blir kort i kväll.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 maj 2009 19:56

Fem ljudboksförlag, Norstedts, Bonnier Audio, Earbooks, Piratförlaget och Storyside - har lämnat in en gemensam ansökan till tingsrätten om att få ut ett IP-nummer. Förlagen, som blev först ut bland upphovsrättsinnehavarna att utnyttja den nya ipredlagen som trädde i kraft den 1 april, har 15 författare som misstänks ha drabbats av illegal spridning av ljudböcker på nätet.


Intrången har, enligt förlagen, skett genom att verken har laddats upp på nätet och därmed funnits tillgängliga för nedladdning.

På den här aktuella servern fanns över 2.000 ljudböcker.


Men internetleverantören Ephone vägrar att utlämna IP-nummer bakom den som laddat upp och därmed gjort det möjligt att ladda ner fån sidan ifråga.

Nu ligger ärendet hos Solna tingsrätt.


http://www.dn.se/dnbok/forlag-kraver-att-fa-ut-ip-nummer-1.862035


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 maj 2009 10:46

Forskarna har jämfört etanolbilar med elbilar och funnit att elbilen går längre än etanol på en tank eftersom drivkraften går direkt till hjulen på en elbil.

Detta har jag påstått i diskussioner med folk och de har trott jag varit knäpp, nu mår jag gott. Dessutom släpper elbilen inte ut någonting alls.

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/elbilar-effektivare-an-etanolbilar-1.11994


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 maj 2009 08:34

Fredag och mina nerver är på helspänn.

Ska vara uppkopplad till EKG i 24  eller 48 timmar .

Från iem. men som tur är får jag vara hemma .

Och både hoppas och inte att det finns något fel på pumpen.

För det är inge kul att ha ont och obehag av den .

Jag börjar undra kanske bara jag som hittar på allt.

Ja nu har regn perioden kommit hit , behövligt men tråkigt .

Ja vi blir aldrig nöjda när det gäller vädret . Men vädrets makter rår

vi inte på . Nej nu får jag börja göra mig i ordning för dagens bravader .

Bussen går om ca 2 timmar . Ja ha en underbar dag .

// zladdertackan

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards