Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Zkrivaren - 6 maj 2009 22:40

Efter en dag som varit allt annat än bra följer en kväll i samma anda. Nu väntar sängen, hoppas drömmarna uteblir.


Det mer udda inslaget idag blev kråkorna som efter dagens  regn kunde få en del maskar i näbben.  Fast än en stor människa i form av mig kom gående mitt i kalaset, tittade som hastigast och fortsatte smaska vidare.


Tyvärr har bloggen belstats negativt idag på grund av tidsbrist, men det ska bli ändring på det med.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 maj 2009 20:12

När debatten rasar om rättegången mot Pirate Bay, jäv och fildelning, rasar pengarna in till artisterna uppger media idag.

Varje gång en låt framförs i radio, tv, affärer, restauranger, frisersalonger, väntrum, gym och på konserter har de två upphovsrättsorganisationerna Stim och Sami laglig rätt att kräva in ersättning åt sina medlemmar. Stim samlar in pengar till dem som skrivit musik och text, Sami för sångarna, musikerna och producenterna som spelat in låtarna.

Förra året inkasserade svenska Stim totalt 904 miljoner kronor för framföranden av musik. Det är en ökning med drygt tre procent jämfört med året före och nytt rekord, visar den färska årsredovisningen.

 http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2848569.svd


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 maj 2009 15:10

Min ICA-affär drar sig inte för att göra reklam för Bellman och hans grova...


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 maj 2009 12:14

Ja nu var man hemma igen i ensamheten , efter att ha haft ett yrväder runt sig . Men ett possitivt yrväder på 2 år . Ja idag regnar det och det var bra . Vi har haft det så torrt ute i markerna så vi har haft eldnings förbud. Ja och nu kommer väl ogräset i kolonilotten med . Både fördel och nackdel med regn . Ja idag ska jag tvätta , tur att man är ensam och inte har så mycke tvätt . jag tänker på min mamma ibland , vi var 7 st i familjen .% barn som grisade ner sig och allt annat som behövdes tvätta . Vilket slit hon hade . Ja nu har jag bara en tvättkorg full när jag renbäddar . Ja det är inte mycke men jag tvättar varje vecka . Ja nu får ni ha det så bra . // zladdertackan

Av Zkrivaren - 6 maj 2009 11:02

Skype är en bra sak, ett bra program, bara att ringa sina vänner, kompisar, bekanta eller varför inte nåt företag. Så gjorde jag igår kväll och samtalet var toppen tills det blev väldigt tyst.

Jag försökte ringa upp igen och igen, men det gick inte.

Senare fick jag veta att ett strömavbrott orsakat att Comhems samtliga abonnenter drabbats i alla former, allt var nere, så även jag, som inte har Comhem, men den jag ringde hade det. Tur att mobilen finns.

Orsaken skall ha varit en så kallad strömspik, orsakad av ett åsknedslag, skriver DN idag.

http://www.dn.se/sthlm/comhem-drabbat-av-stort-avbrott-1.859102


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards