Alla inlägg den 28 april 2009

Av Zkrivaren - 28 april 2009 23:19

En mycket lång och mycket jobbig dag rent psykiskt är över. Telefonen är äntligen tyst, datakommunikationen lugnar sig och jag andas ännu. Trött som få och hoppas få sova också.


Mycket blev gjort, men ännu mer är ogjort. Som att få tag i vissa ip-telefoninnehavare. Men jag är envis och återkommer. Även en del mejl skall fixas, liksom jag själv...till sängen nu.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 april 2009 22:00

I Sverige har vi gott om medicin uppges det idag, samtidigt uppmanar socialstyrelsens läkare att vi inte skall använda munskydd eller liknande, däremot ska vi ha extra god handhygien.


Tretton nya tester har gjorts på svenskar och alla är negativa.


Sex länder har bekräftat ha sjukdomen och i Mexico har 26 fall bekräftats av WHO, varav sju har avlidit.


http://www.dn.se/nyheter/sverige/gott-om-medicin-men-skippa-munskyddet-1.854617


 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1548812/dodssiffran-stiger


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 april 2009 10:50

Bonden Angus hade haft ett rejält gräl med sin gumma och utropade förtvivlat:
- Mitt liv och min själ - jag ska skjuta mig!
Han slet åt sig bössan, rusade ut och sköt ett skott bakom husknuten.
Därefter avvaktade han makans förskräckta utrusande, men förgäves.
Efter en halvtimme stapplade han in i en sinnesstämning som närmast kan betecknas som mörk.
Han kastade bössan ifrån sig, och en pinsam tystnad rådde.
Till sist bröt gumman tystnaden och frågade lugnt:
- Tog det inte...?

Av Zkrivaren - 28 april 2009 09:58

Jag vaknar upp till Svininfluensans härjningar och paniken som ligger på lur.

Konstaterade fall i Spanien och Skottland, en norsk pojke får Tamiflu, tester görs i Sverige osv.


Nu kommer även motsägande uppgifter i media, ena dagen går vissa länder ut med att införa reseförbud och vi skall inte gå till vårdcentralen med sjukdomen. Nästa dag ska vi inte ha reseförbud.

Vad är skillnaden att sprida smitta, om man jämför vårdcentralen med att resa till annat land?


Att inte resa, är väl trots allt ett sätt att begränsa spridningen av en just nu otäck sjukdom?

Sjukdomen sprids som vanlig flunsa mellan människor som bl a nyser och man skall undvika trängsel, små platser med mycket folk. Vad är då ett flygplan fyllt till sista stolen, eller fullsatt tåg? Jo, just det man ska akta sig för.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards