Alla inlägg den 23 april 2009

Av Zkrivaren - 23 april 2009 22:37

Stockholms stad kommer att få fler parkeringsvakter inom de kommande veckorna. Enligt de avtal som huvudstaden skrivit med Svensk Bevakningstjänst och Securitas måste minst 200 heltidstjänster övervaka stadens parkerade bilar från och med den 1 maj.

Och redan idag drar var och en av de befintliga parkeringsvakterna in över 500.000 kronor. Vad blir det med 200 parkeringsvakter, om inte bilisterna skärper sig.

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\04\23\333271%26SectionId%3dDinapengar


Vem vill ha ett dött gossebarn?

Hur kan man överhuvudtaget röva bort en död, ett barn?

 Ville föddes för tidigt och överlevde inte.
Kroppen fördes från Karolinska universitetssjukhuset till en lokal vid en kyrka i västra Stockholm för drygt två veckor sedan.
Där förvarades kroppen i en barnkista i avvaktan på begravning.
Men lokalen har varit olåst och olarmat. Flera personer har därmed kunnat ta sig till kistan, berättar polisen vid en presskonferens på torsdagseftermiddagen.

Nu vädjar föräldrarna om att få hjälp att hitta Ville, för det är klarlagt att han kom till den plats där kistan nu återfunnits tom, liggandes i densamma .

Den som har hört eller sett något under tiden 7-20 april kan kontakta polisen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1544207/hjalp-oss-att-hitta-ville 


Året var 1990 när allt började, jag engagerade mig i en förening och året efter träffade jag mitt ex...tyvärr.

Hon hade godheten att försvinna utan ett ljud och senare komma tillbaka och ta sina saker som och vissa som inte var hennes, åtminstone försvann saker vid det tillfället som bara tillhörde mig.

Utan henne hade jag inte fått kontakt med nya kvinnor och män, de som förstår, inte bara gapar och springer när det hettar till.

Som idag när jag fick ett samtal från N, som hade nåt väldigt mycket att säga om ett löfte...

Jag trodde först det var min fru, innan jag kom på att jag aldrig varit gift. Nu kanske det låter värre än vad det egentligen var, för vi kommer överens. För vi har förmågan att kunna diskutera tills vi är eniga, inga dumma beskyllningar, skrik eller gap. Det finns en och annan som klarar det, tack o lov. Och tack N för samtalet.


Lev väl!


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 23 april 2009 11:17

Jag hörde nästan varje dag under en tid för inte länge sedan hur folk hade tappat mobilen i toaletten eller badkaret, då som nu hade jag väldigt svårt att tro på det, men nu har jag överbevisats.

De var sant, för man ville se om mobilen var simkunnig som fått sim-kort!

Av Zkrivaren - 23 april 2009 11:17

En småföretagare kommer in på ett bankkontor för att ansöka om ett lån. Han får träffa en kamrer som noga studerar först företagets bokslut och sedan ansökan. Så småler han och säger:
- Jag brukar roa mig med att göra ett litet test. Jag har nämligen ett emaljöga, och om du kan gissa vilket öga det är så får du lånet!
Mannen granskar vart och ett av kamrerens ögon och säger slutligen:
- Det är vänster öga som är av emalj.
- Det stämmer, säger kamreren. Men hur kunde du se det?
- Det var inte så svårt, svarar mannen. Det finns lite värme i det vänstra ögat.

Av Zkrivaren - 23 april 2009 10:06

Idag är det en dag som går i stressens tecken. Det skall packas kartonger, inte för flytt utan för att kastas. Papper och prylar som skall lämna huset för vidare öde på annat håll.

För min personliga del skulle jag gärna lägga det på en majbrasa, papper brinner ju bra. Men jag får inte som jag vill och nu väntar en massa jobb igen. Kunde ju vara en dam som väntade istället, för livets roliga.

Sedan ska man iväg på annat, så bloggen blir lite lidande idag, om det vill sig illa.

Jag ska dock försöka fylla på under dagen, närmast med "Dagens skratt".


Ha det gott!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards