Alla inlägg den 22 april 2009

Av Zkrivaren - 22 april 2009 23:32

En dag till har försvunnit och jag lyckades i ett kramigt rus, göra bort mig, fixa en tabbe, som jag skäms så mycket över.

Jag råkade skicka ett sms i en tidpunkt jag lovat att inte göra det, även om tan ken var välmenad, så bröt jag ett löfte, vilket gör mig ont, mycket ont.

Med den smärtan skall jag försöka sova en stund igen.


Var rädda om er därute!


Lev väl!


//Zkrivarn

Av Zkrivaren - 22 april 2009 19:42

Hunden är lösningen, eller nyckeln till mitt obefintliga kärleksliv påstår de som säger sig vara forskare i Frankrike.
De två franska forskare som testat hundens inflytande i vårt social samspel genomförde fyra olika expriment i sin studie. Det två första innebar att en kvinna och en man, med och utan hund, skulle skramla till en bussresa. I det tredje experimentet kollade man i vilken grad människor var benägna att hjälpa till att plocka upp mynt som hundägaren eller den hundlöse tappat. Och i det fjärde experimentet testade man om kvinnor var mer benägna att ge sitt telefonnummer till en person med hund.
- Hundar fungerar som socialt smörjmedel, säger Ulla Björnehammar, ordförande för Manimalis, i ett pressmeddelande.

Inte fasiken har jag fått smörja någon kvinna på grund av den hund jag hade, snarare fick hunden det...en stund
Stanna och prata gick bra, men längre. Nopp!

 http://www.expressen.se/dejting/1.1542853/vov-sa-enkelt-fixar-du-en-dejt


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 april 2009 15:02

Det jublas på många håll när Sverige lyckades bromsa telekompaketet i eu, men det är för tidigt att ropa hej och jubla. Detta anser i alla fall Monica Horten, forskare på University of Westminister.


Kampen är på intet sätt över. Att industriutskottet, Itre, på tisdagen antog ändringsförslag 138 ställer visserligen till besvär för den franska regeringen, men inte så mycket mer:

- Det är primärt ett svar på Hadopi. Fransmännen vill kunna stänga av fildelare efter två varningar, det blir svårare med 138:an eftersom domstolsbeslut i så fall kommer att krävas. Men de farliga skrivningarna finns fortfarande överallt.

Att tro att friheten på internet är räddad är helt enkelt fel, menar Horten som påpekar att hon i egenskap av forskare studerat paketet på detaljnivå.

- Exempelvis finns begränsningar som gör att operatörerna legitimt kommer att kunna blockera tillgången till internet. Användarna kommer inte att ha mycket att sätta emot, säger hon.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/for-tidigt-ropa-hej-internet-inte-raddat-1.849846


Vi får inte på något sätt slappna av och tro att allt är över, det smids ständigt nya planer i eu, dit vi kom tack vare alla er som röstade ja till det, nu skördas resultatet därav.


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 22 april 2009 14:18

För några veckor sedan fick Volvos prioriterade aktieägare dela på 4 miljarder, något som för två veckor sedan fick utstå mycket lraftig och berättigad kritik.


Idag varslas 1.500 anställda om uppsägning, då finns det plötsligt inga pengar! Var det dem som gick till aktieutdelningen?

Volvos presschef Mårten Wikforss förstår att det sticker i ögonen.

- Ja, det vet vi att det gör med tanke på diskussionerna på stämman, men det är ett ägarbeslut. Företaget måste jobba för att anpassa kostnaderna efter rådande läge och de fortsatta försäljningsnedgångarna gör att vi har tvingats ta till varsel. Det är beklagligt, säger Volvos presschef Mårten Wikforss till TT.

Förhandlingarna med facket startar enligt Wikforss tämligen omgående. Samtidigt pågår lokala förhandlingar om att införa ett system med sänkt lön och sänkt arbetstid enligt modellen som IF Metall och arbetsgivarna i Teknikföretagen kommit överens om.


Att anpassa kostnaderna enligt gällande läge innebär att kostnader spars överallt även vad det gäller aktieägare. Jag vill inte ens befatta mig med dessa smutsiga aktier, medveten om att den utdelning som givits, mycket väl kan ha kostat en eller flera personer sitt/sina anställning(ar).


AB Volvo varslel berör anställda på Volvo Lastvagnar, Volvo Construction Equipment, Volvo Penta och Volvo Powertrain. Varslen gäller anställda vid anläggningar i Göteborg, Umeå, Eskilstuna, Braås, Hallsberg, Skövde Köping och Vara.


http://www.dn.se/ekonomi/1500-varslas-pa-ab-volvo-1.849737


http://www.dn.se/ekonomi/volvo-delade-4-miljarder-till-aktieagarna-1.849839


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 april 2009 10:38

En flicka på 4 år var ensam hemma när hennes lekkamrat knackade på dörren.
- Jag kan inte släppa in dig nu. Mamma säger att en liten flicka inte får visa sig i bara nattlinnet för en pojke.
Pojken stod utanför dörren och funderade en liten stund. Plötsligt så hör han:
- Nu kan du komma in. Nu har jag tagit av mig nattlinnet.

Av Zkrivaren - 22 april 2009 10:35

igår vid den här tiden överöstes jag av "kramar", idag är det motsatsen, tyst och ännu tystare. Kanske fick jag en månadsförbrukning direkt?

Fast den är ju redan förbrukad om jag nu räknar månaderna...


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 april 2009 08:02

Så är man igång ytterligare för en dag, till vilken mening kan man undra.

Jag gör det efter ännu en natt med dålig sömn och mardrömmar. Och s k vänner som sviker och sticker.


Och i tidningarna är det allvarliga norska historier som gäller, SAAB kan bli norskt. Det är den norska regeringen som under stor hemlighet vrit i Trollhättan, kanske blir det norska elhybrider som kommer att tillverkas på svensk mark. Och då säger jag bara, vad vore Sverige utan Norge på bilfronten?


Sedan tidigare har Norge elbilssatsningen Think. Thinks ägare har erbjudit Saab, Volvo samt flera tillverkare i England att flytta tillverkningen av elbilarna utomlands.
Men Think-satsningen har gått trögt. Flera gånger har företaget hotats av konkurs och så sent som i vintras satt företagsledningen i flera krismöten med den norska regeringen.
Möjligen kan det aktuella intresset med Saabs bilfabrik i Trollhättan ha med Think-projektet att göra. Men mera troligt är att den norska regeringen synar fabriken i syfte att avgöra om Think har kapacitet och möjlighet att flytta till Sverige och även då utöka sin biltillverkning till att omfatta hybridbilar, alltså bilar som drivs med en elmotor i kombination med en konventionell bränslemotor.
Kinesiska Geely anses fortfarande vara den köpare som ligger bäst till för att köpa Saab. Geely medgav nyligen - för första gången - att företaget studerar både kinesiska och utländska bilföretag.

http://www.gt.se/nyheter/1.1541993/ny-agare-till-saab-kan-bli-norska-staten


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards