Alla inlägg den 21 april 2009

Av Zkrivaren - 21 april 2009 21:09

Män kör som gudar hör jag idag, och svär som fan, lider de av personlighetsklyvning?

Själv cyklar jag som fan och påstår  mig ha bråttom, inte vara gud.


Nu sitter jag och funderar på något jag fått i mig, om kramar och dess oanade möjligheter, funderar på och vill gärna utforska det vidare tillsammans med nån...frivillig.


Jag ska senare förbereda mig för dessa övningar genom att krama kuddarna, fasstw de är inte lika roliga, mysiga, och följsamt uppfyllande som den äkta varan.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 april 2009 14:53

De finns överallt, polisen. Är det inte och jagar skuldtyngda är de på vägarna och kollar oss eller har interna planeringar mot den grova brottsligheten, kanske plockar de upp en nödställd ur vattnet i skärgården eller jagar pedofiler på internet.


Nu har dock polisen tagit ett nytt grepp, de bloggar! Nedanstående länk liksom den i menyn till höger, leder till polisens bloggande i norr.

Roligt att se att de kan göra något sådant utan att jaga andra, på ett trevligt sätt med humor i texten. Vilken yrkeskategori följer efter?

http://www.norran.se/bloggar/trafikpolisen/


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 april 2009 14:14

Ännu en svår natt blev det, lite sömn så nu ser jag ut som en sömndrucken onykter alkoholist, med rätt att dricka...Pepsi.

Efter några timmars sömn, vaknade jag i en mardröm med oro i mig och Ågren (ångest) vid sidan av.

Även för mig är många händelser på kort tid nåt som påverkar, speciellt en känslomänniska som jag. Konsekvenserna kommer att bli därefter.


Senare mitt i mitt skrivande flämtar datan till och ljuder som en telefon. Inkommande gullig dam samtal var det, en av de mest underbaraste människorna satt i andra änden, som lyckades få mig att börja skratta så jag fick ont i magen och tårarna rann sprutade. Reslusten infann sig trots att samtalet var stundtals allvarligare.

Tack N för att du finns, men varför så långt ifrån med tanke på ämnet?


I bloggen är det långt ifrån alltid som jag skriver på djupet om personliga saker eller annat, såsom jag faktiskt kan prata, det mest känsliga dock bara ansikte mot ansikte, då med någon jag hyser fullt förtroende till. Men ändå har det lett fram till att jag fått mejl med tack för mina bloggar som inspirerat andra att skriva också. Sådant är roligt att få, läsa eller höra.


Nu sitter jag och känner mig som Stockholms vägar i rusningstrafik. Hjärnan är centralen för trafiksignalerna som tycks fungera dåligt då alla känslor i mig just nu bara krockar, och jag kan ju inte bygga om korsningar till rondeller i mig...?!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 april 2009 11:39

Markus hade en sen eftermiddag just beställt en öl på puben då han lade märke till en man som satt vid ett bord med en stor hund bredvid sig. Både mannen och hunden följde uppmärksamt handlingen i den långfilm som visades i teven som hängde i ett stativ på väggen. Medan han drack sin öl kunde Markus både se och höra hur hunden levde sig in i berättelsen och gnydde sorgset när olyckan var framme och skällde glatt på de rätta ställena.
När filmen var slut gick han fram till mannen och sa:
- Ursäkta, men jag kan inte låta bli att förundra mig över er hunds beteende.
- Jag är själv förvånad, sa mannen. Han tyckte ju inte alls om boken.

Av Zkrivaren - 21 april 2009 10:10

Statens försäljning av Vin & Sprit gav ett trettiotal toppchefer i företaget en specialbonus på sex månadslöner var. Pengarna betalades ut sent i höstas och enbart vd Bengt Baron lyfte då nära 2 miljoner kronor utöver ett avgångsvederlag på 5,6 Mkr.
Avtalet togs fram av Vin & Sprits styrelse och med regeringens goda minne.
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c04%255c21%255c333824%26SectionId%26o%3Dexpressen

Nu har det äntligen kommit fram att de surt fördärvade pengarna, eller som en välförsedd karl sa: "Pengarna jag lurat till mig", dem man köper alkoholen för, går rakt ner i chefernas lönekuvert, som de nu fått göra större eftersom de hotade att spricka förra året, och med årets extra feta och högs onödiga bonus, blivit större.
Varför fortsätter vi att köpa där och göda toppcheferna, de som inte ska stålarna i dessa tide? Bättre att beställa via internet, få hemkört, helt lagligt eller åka till annat eu-land och ta hem själv, fast tullarna brukar göärna försöka ta sin del av leveransen, så det är inte alltid det blir nåt kvar till den enskilde som köpt det.
Med andra ord: Bojkotta bolaget!



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 april 2009 01:29

Igår kunde du liksom jag läsa att Zimpelz, den duktiga och energiska zkriverskan, lämnar bloggen med omedelbar verkan.

Zimpelz, kom efter lite malande övertalning från undertecknad, att börja skriva lite försiktigt, kom med kloka frågor, och just klokheten i denna dam, var en bidragande orsak till att jag ville ha henne med.
Denna dam är de svagas beskyddare, barnens räddare, och hon struntar i hur bara det sker.

Zimpelz hann skriva mycket under sin tid här och hennes alster finns kvar tills bloggen en dag raderas helt.
För mig är det en stor förlust, direkt efter tre andra förluster, allt inom 12 timmar. Zimpelz är damen som sparkat igång mig när jag gått på tomgång, och tro inte hon använde gympadojerna, nej högklackat stilett. Inte konstigt att jag inte satt på en månad.

Zimpelz är kvinnan man inte glömmer...någonsin, hon liksom en viss zkriverska Zaga, tar ett stycke med sig och lämnar en sargad typ med en avtagande skrivklåda kvar i skiten. Men jag kommer alltid att minnas dem, trots den smärta det också ger mig. Kanske gör det lättare att glömma andra, men det får framtiden om den ens finns, visa.
Dessa två damer har även en del i ett annat skrivande projekt där jag har huvudrollen, det gör inte nåt lättare.

Zimpelz, du är en underbar mogen kvinna med en skarp hjärna, som du utnyttjar på ett föredömligt sätt. Fortsätt så med vad du än skall göra i framtiden, där du och jag förmodligen aldrig mera kommer att mötas igen, tråkigt nog.
Ingen annan kan ersätta dig här, ingen alls! Din plats förblir tomt stående, ekande tystnad som jag är så van vid, som gör så ont. Du är en vän så genuin, så fin och ärlig att du har inte många att jämföras med. Du är unik på många sätt. Var rädd om det.
Men nu har jag också passerat vägskälet, och det är inte den riktning du vill jag tar, men du tog den jag inte ville, så i jämlikhetens tecken, Zimpelz, lev väl!

//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards