Alla inlägg den 14 april 2009

Av Zkrivaren - 14 april 2009 21:34

I den ekonomiska krisens spår strömmar stockholmarna till kommunens skuldrådgivare. Men man kan få vänta i upp till två år på att få hjälp.

Ändå skall det ta högst tre månader.

En skrämmande verklighet idag.

Det vore bättre om alla skulder upp till ett visst belopp skrevs av mot att den skuldtyngda registreras att inte få ta lån eller handla på kredit mer.

Företagen får ta smällarna, dock skall det finnas verktyg för att hindra folk från att lura av företag och banker pengar och klara sig, men på sikt blir det bättre för den enskilde och färre smällar för företagen. 


http://svt.se/2.33538/1.1518763/langa_koer_till_skuldradgivarna?lid=puff_1518763&lpos=lasMer


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 april 2009 17:55

Värmen är här och damerna, unga som mogna slänger kläderna, och den unga mopedisten, hon var inget undantag. Mina ögon poppade nästan ut som på tecknade filmer och följde hennes framfart samtidigt som jag själv korsade gatan, och inte såg bilen som kom...förrän väldigt sent. Två älgkliv och indragning av baken så var jag i säkerhet den här gången.

En sväng in till biblioteket höllt på att sluta lika olyckligt.
Lån av en dator, och hon frågar:
-Hur länge vill du låna den?
-Resten av livet, hur låter det? svarade jag och sekunden efter insåg jag att det var lite dubbelbottnat.
Det gjorde hon också, och drog in andan. Nu får jag....tänkte jag, och det fick jag, en datatid.

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 april 2009 12:23

- Mamma, jag hittade en falsk hundralapp idag.
- På vilket sätt var den falsk?
- Den hade tre nollor och inte två.
- Men kära barn, vad gjorde du med den?
- Jag slängde den i papperskorgen såklart.


------------------


 Fredrik satt på puben och tittade ner i sitt ölglas när en god vän kom fram till honom.
- Vad du ser dyster ut, sa vännen.
- Jag var hos en psykolog i dag, sa Fredrik. Han påstår att mina problem bottnar i att jag är kär i min cykel!
- Kär i din cykel?!
- Ja, är det inte fånigt? Jag menar, jag verkligen gillar och respekterar min cykel och tycker att hon är fin på alla vis, men kär?

Av Zkrivaren - 14 april 2009 10:35

Vi har den med oss överallt, använder den dagligen till någonting, och nu misstänks den orsaka sjukdomar också. Mobiltelefonen är en smittobomb.

Var tredje person gör aldrig ren sin mobiltelefon. 94 procent använder den i sängen, 92 procent på offentliga platser, 87 procent i köket och 68 procent på toaletten, enligt en undersökning av mobiloperatören Halebop som frågat 4.766 personer.


Mobilen som du tar med dig från sin plata vid sängen, när du äter, går ut, är på toaletten, arbetar eller är i plugget, kan dra med smitta också, en smitta som drabbar många.


http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\04\14\332864%26SectionId%3dDinapengar


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 april 2009 09:30

Ja nu var denna helg över .

Kanske nu när det blir vardag kan jag börja ta nya tag i mitt liv.

Blev nedkastad djupt i ett hål på Påskafton och har sedan inte orkat mer än korta stunder .

När jag har varit på msn och fått snackat med en riktig VÄN där.

Han ställer upp för alla och nu har han gjort det för mig .

 Och jag hoppas att han känner att jag ställer upp för han .

Ja alla man pratar med har varit på kalas och umgåtts med släkt och vänner .

Och jag har bara försökt att överleva

För att leva det ska jag inte säga att jag har gjort och gör.

 Men det är ju alltid någon i ett förhållande som får det värst när ett förhållande håller på att ta slut.

 Ja jag har inte förstått att han inte hade det bra i vårat förhållande så han var tvungen att kasta mig ner i en djup grop .

 Och jag klättrar upp men kommer bara upp en bit sedan rasar jag längre ner nästa minut .

Ja en tröst i allt är ju att det är vår och jag kan se några trevliga tecken i naturen .

Så de possitiva stunderna får man hänga sig fast vid .

Ja nu idag kommer min dotter och mitt barnbarn hit till mig .

Och jag kan ev glömma allt mörkt i mitt sinne.Kram till er alla som orkar läsa detta .

//zladdertackan

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards