Alla inlägg den 10 april 2009

Av Zkrivaren - 10 april 2009 23:36

Polisen stoppade under skärtorsdagen en bilskoleelev i centrala Karlshamn.
Vid nykterhetskontrollen visade det sig att hon hade 0.5 promille i blodet.

http://www.sydostran.se/index.73834---1.html


Jag konstaterar att i Blekinge lärs man körskoleelverna allt, även att köra onyktert.

I detta sammanhang skall understrykas att körskoleläraren har ett stort ansvar och inte skall tillåta en elev köra med alkohol i blodet.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 april 2009 17:43

Jag hittade till och med lite kläder i röran, lägenheten alltså.
Efter lite bestyr med byxorna orsakade av nåt jag inte nämner här, så kunde jag efter tjugo minuter lämna och gå ut i sommarvärmen. Redan efter några hundra meter var det inte så ljust längre, jag hade gått in i ett träd!
Så typiskt dessa trafikfaror som kommer gåendes lättklädda vickande på baken och med glittrande ögon dito plutande läppar. Nåja, nu har jag väl inte stickor i baken, eller skaft i häcken, som påskkärringarna, men väl ett ansikte förvillande likt trädbark. Nere i centrum har de fixat med rabatterna, det har blivit fint där och med lättklädda damer så är rabatterna inte längre så fina efter det jag gått där och dreglat ner.

Något annorlunda till utseendet kom jag in på ICA, rätt i famnen på en dam som tvärnitade och vände sig om, och det framför mig. Hon hade glömt en sak, och det var inte han som nästan hamnade i famnen, för jag ville inte betala hennes inköp.

På väg hem igen mötte jag en gammal Ford, de som knappt syns numera, och bakom kom det lättklädda damer. Jag hade så när kunnat bytt efternamn till...Ford.
"Gågrillen Ford" hade det blivit, och en jäkla buckla i fronten på bilen.
Jag tog för säkerhets skull trygga vägarna tillbaka, mellan husen, inte en enda på balkongerna, de var väl hos släkten, de som har och kan åka.

Väl hemma kunde jag skala av barken från ansiktet och slita av mig byxorna, plåstra om mig och börja...fundera.
Fundera på varför det finns människor som tycker det är ostädat hos mig för jag har det dammigt. De fattar inte att jag är en djurvän, och en sådan tar inte livet av dammråttor hur som helst, bara med kvasten, den som nån jävla kärring stulit för färd till Blåkulla. Kunde hon inte ta tåget?



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 april 2009 14:24

Jag fick höra att påskkärringarna blivit moderna, de tar med sig pulverkaffe, mikromat och en minkvast som hamnar i häcken. Och i fickan har de utrymme för sedlar och kortdragaren är med.

Hur kan man nu undvika dem?

Jag ska fråga om jag träffar någon, om de kan komma hem till mig och städa med kvasten. Vill ju vara påskledig. Ska ut och jaga en och annan speciell påskkärring, har köpt olja åt henne. Inte till den söta munnen, den är redan väloljad och zimpel, men kvasten kan behöva oljas in. Dessutom kan olja användas till annat.

Man kan ju bli lite zladdrig eller mer zval också.


//Zkrivaren

 

Av Zkrivaren - 10 april 2009 10:32

God morgon alla.(Vet, lite sent)
 

Nu börjar kampen för de sjuka ta lite form. börjar spridas i olka bloggar,hjälp till att tumma upp dessa...

http://blogg.aftonbladet.se/30100/perma/1181284/

http://blogg.aftonbladet.se/7615
 

Hoppas ni som kan och vill hjälpa... kom dit, vi sjuka behöver alla som ger sitt oss sitt stöd
 

Stockholm
Föreningen Alaf (arbetsskadades, långtidssjukas och förtidspensionerades förening) har bokat Sergels torg kl 12 den 25 april, för demonstration mot de rådande sjukförsäkringsreglerna. Det är öppet för fler talare.


Därefter kan de som vill gå till Mynttorget där vänsterpartiet anordnar manifestation mot sjukförsäkringsreglerna kl 14.

Se föreningen Alafs hemsida: www.oalaf.se
Tfn 08-7103248, telefontid tisd, onsd kl 9.30-11.00

**************************************************
**************************************************
***********************************
Detta händer i Härnösand

Manifestation lördagen den 25 april kl 12.00, samling i Stadsparken. Beräknad ankomst till Stora Torget för torgmöte c:a kl 12.30

..................................................
..................................................
..................................................
..................

Göteborg : Kontakta Birgitta 0761 867641 eller Anna 0730 604166

Helsingborg: Kontakta : Klas tel 0734-421146, 042-240738

Västerås: Kontakta Maria , tel 073-7241865, 021-358159

http://protestera.just.nu/

http://www.namnlista.se/234

http://resurs.ning.com/ 


Med tanke på de tycker dessa olidliga helger är jobbiga(jag är en) så önskar jag en alla en bra helg.  


Hör ni något i luften som surrar... är det bara jag på kvasten som surrar, är det bara jag som på kvasten murrar... Så glöm inte se opp... och glöm inte ducka... Kan bli livsfarlig med ett sånt möte... 


 

VARNING! Denna påskkärring ska ni se opp me

(Ser att nån annan gubbe kommit upp redan, hmm )

Kram Zimpel...:-)

 

Av Zkrivaren - 10 april 2009 10:08

Årets upplaga av påsken är inledd. För min del med besök av ångest och oväntade utspel ibland vänner. Detta kompletterades med tiggande snorungar som kom och ringde på dörren, och kompletteade för säkerhets skull med flera sparkar efteråt på samma dörr.


Rapparen Petter Askergren, 34, gjorde i tisdags en mindre spelning i Luleå. Det var sajten apberget.se som utlyst en tävling, där priset var en privat spelning av den kände svenske artisten.
Vann tävlingen, det gjorde Luleåbon Bird Janhong, 22.
Problemet var bara att hans lägenhet var - 19 kvadratmeter. När Petter kom dit för att förbereda kvällens konsert var det trångt. Och det redan innan alla gäster anlänt. Ryktesvägen hade uppemot 100 personer fått höra talas om den exklusiva spelningen, och vallfärdat för att få en skymt av kändisen.


Grannarna störde sig på den höga volymen och alla människor, så polisen rykte ut med hela två bilar. PÅ plats sa de att man inte fick störa grannarna och fick till svar att det var "once in a liftime"-grej.

http://www.expressen.se/noje/1.1528983/polisen-slog-till-pa-petters-gig


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards