Alla inlägg den 9 april 2009

Av Zkrivaren - 9 april 2009 23:31

- Det som slagit mig är att medierna målar upp en så genomgående positiv bild av Annika Östberg. Att hon är dömd för medhjälp vid två mord är helt i skymundan. Rapporteringen känns obetänksam, säger Marina Ghersetti, medieforskare vid Göteborgs universitet.

Hon ser flera orsaker till att medierna låtit sig ryckas med så väldigt i just Annika Östbergs öde. För det första är fallet Annika Östberg helt enkelt en bra och enkel berättelse, något journalister som alltid har svårt att motstå. För det andra är hon en blond, svensk kvinna som är drabbad utomlands.

- Om hon hade varit svensk medborgare men inte etnisk svensk, om hon hade varit mörk - hade då medierna engagerat sig så mycket i hennes fall? Jag är inte säker på det, säger Marina Ghersetti.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/okritisk-bevakning-av-fallet-ostberg-1.841825


Hon har väldigt lätt att glömma, eller är hon så otroligt dum eller smalspårig att hon missat den uppståndelse som det är omkring Dawitt Isaak? Det står dagligen i media om honom, politiker får förklara sig, listor skrivs under dagligen, men det är ju klart, han är ju inte en blond, söt svenska, bara en mörk Etiop.


Jag försvarar inte brottet i sig som Östberg gjort sig skyldig till, och alla vet om vad det var idag, det har nämligen stått att läsa eller höras i TV och radio, de senaste dagarna, men medieforskare kanske inte har tillgång till det?


Jag kan också meddela att nu lägger jag mig. Godnatt!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 april 2009 20:24

När Annika Östberg fick komma hem så var jag med och betalade den frigivningen, åtminstone resan hem, liksom du. Planet kostade 630.000 kronor, sedan tillkom kostnader för personal, kost o logi... på 20.000 kronor. Totalt 650.000 kronor, som knappt sex måner åt Reinfeldt...eller nåt.

Men jag betalar med glädje för att få hem henne !


Lars-Johan Jarnheimer, skulle jag vilja vara bästis med, kanske han kunde låna, eller skänka, mig en mille eller nåt.

Och när Jarnheimer avgår från Tele 2 får han nära 32 miljoner kronor av Tele 2. Detta har vållat en viss reaktion, och jag ska omgående efter påsksöka anställning hos Tele 2 efter påsk, helst vd-jobb även om jag råkar vara överkvalificerad för ddet, så kan de ju låta mig vara en vecka i alla fall så alla avtal rörande min inkomst blir klara, sedan avgår jag gärna för 50 miljoner kronor.


http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleID%3D2009/04/09/332736%26sectionid%3DDinapengar%26o%3Dexpressen


Som efterträdare kunde Zimpelz komma, så hennes samboas kan få arbeta för pengarna.


//Zkrivvaren

Av Zkrivaren - 9 april 2009 09:42

Jag satt på tåget till Göteborg i helgen och hörde en dotter prata med sin mamma. Då vi åkte förbi Varberg sa dottern upprört till sin mamma:
- Vad hette stationen vi nyss passerade?
- Vet inte, svarade mamman.
- Jaha, det är väl inget att göra åt, suckade dottern.
- Vad gällde saken? frågade mamman nyfiket.
- Lillebror gick av där.

Av Zkrivaren - 9 april 2009 09:23

Som ni märker är jag här sporadiskt, anledning till detta är att jag har haft lite "extrajobb" med mig och Mys-algos. Det är lite mer än 100% jobb jag redan har. Ibland klarar man bara inte av... Tänk om man fick betalt för det "jobb" man har som sjuk... då skulle man kunna leva drägligt utan att vända på varenda öre...


Fick lite extra skador med blod och blåsor... av ett verktyg jag skulle låtit bli... en sekatör passade inte i mn hand. Den gjort mig mera illa... en tröst är stt det går över om ett tag, en sak som inte går över är att jag kommer inte ha det i minnet till nästa gång... hur du får en va?


Lyssna på Finlands bidrag nedan... den säger mycker med det man sitter i när myndigheter "slår" ut folk. Har man kämpat och klarat av sig och sitt tidigare... alltid betalat sina räkningar, lyckats trots man var ensamstående morsa, utan gjort rätt för sig, ska man idag inte få ha något. Slitit som ett djur för att få saker gå ihop, nu är du en andra klassens invånare... Vilket jag tycker är tragiskt. Jag har gjort mitt...


Det enda som klingar i mitt huvud är, ett eko som slår mellan huvudväggen... sjuk, sjuk, sjuk och ingeting värd, det värde jag kände tog försäkringskassan ifrån mig... jag som trodde jag varit en god samhällsmedborgare... ack, vad jag bedrog mig.


Jag undrar hur länge det tar innan vi sjuka ligger på gatan, helt apatiska... och vem plockar upp oss???????????


Önskar alla en "glad" påsk... vi sjuka, ensamma tycker inte dessa helger är glada, roliga, kul etc... Visst finns det ssaker man kan göra, men då Mys-Algos bestämmer takten, klarar jag oftas inte av de förväntningar som ställs. Dessa helger är bara pest och pina, så jag förtränger och låtsas det är en helt vanlig zimpel var-dag, då klarar jag det bäst


Sköt om er därute, har ni lite tid över i tjo och tjim... besök Resurs, bli medlem och ge de sjuka det stöd det borde varit värda...

http://resurs.ning.com/


Zimpel sänder kramar till alla som vill oss sjuka gott...


Rackarns vilken storbildsskärm de ble...hmm, blir den inte bättre nu så vet inte jag

Av Zkrivaren - 9 april 2009 09:08

I Karlstad har de gjort som jag, eller tvärtom kanske, sovit för lite. Men orsakerna var olika.  I Karlstad firade man Färjestads guld, det åttonde genom tiderna, jag låg och grubblade.

Tänk om det varit tvärtom, hela Karlstad hade grubblat på varför jag firade.

Efter en bedrövlig natt kommer en...dag.


I Hagfors, även det i Värmland, greps Lars-Inge Svartenbrandt, numer Lars Ferm, misstänkt för väpnat rån i Säter igår.

Den killen har haft det tufft, 40 år av frihetsberövande på olika sätt. Och igår misstänks han ligga bakom rånet mot Swedbank i Säter.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1527527/svartenbrandt-gripen-for-bankran


Ikväll drar påskkärringarna till...Blåkulla, önskar de kom hit istället så man fick lite roligt i påsk, för man får ju aldrig komma till dom.

Och idag sticker man tidigt från jobbet.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards