Alla inlägg den 3 april 2009

Av Zkrivaren - 3 april 2009 23:59

Trött i skallen.

Trött i kroppen.

Trött på LO.

Trött på jättebonusar o löner.


Dags att sova!

Var rädda om er där ute!


 Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2009 23:18

Nordegrens försäkringsregler

"Lyssna på Thomas Nordegrens egna tolkning av Försäkringskassans reklamkampanj"

Han ringer försäkringskassan... Den mannen skulle man haft på manifestationer för de sjuka...

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1392713&BroadcastDate=&IsBlock


Ja, dessa "reklamsnuttar" som f-k slängt pengar på som kunde lagts till de sjuka... otroligt dumt då de trodde det skulle funka. Hundar som hjälper, klippa halva får, och den senaste... Huuualigen


Skt om er... Kram Zimpel...

Av Zkrivaren - 3 april 2009 22:32

Nu avslöjas ännu mera om Wanja Lundby Wedins baksida som hon inte vill visa med hänvisning till att hon blivit lurad eller dolument som inte finns.

LO-ordföranden Wanja Lundby-Lundin slöt specialavtalet:
Sex månader före pension höjdes förre avtalssekreteraren Erland Olausons lön - med 32 000 kronor i månaden.
Det innebar samtidigt ett pensionsklipp på 1,5 miljoner kronor, uppger Politikerbloggen och TV4 Nyheterna.
- Vi har en elit som har flytt verkligheten och tappat kontakten med gräsrötterna. Det är den signal man skickar, säger vänsterledaren Lars Ohly till sajten. 


Samma Olausson satt med i den kommitté som gav Elmhagen sin enorma pension, den som var så fel. Men hans egen framförhandlade lönehöjning och senare pension, är helt okay.


Lars Ohly är inte ensam om att reagera, flera andra på "golvet" börjar nu öppet visa vad de tycker om LO-topparnas feta löner dito bonusar, som Wanja LundyWedin, ser till att verkställa för dem.


Olausson är en skicklig förhandlare.

Han förhandlade framgångsrikt om många svenskars löner – och om sin egen.

När han gick från att vara jurist på LO till att bli avtalssekreterare sänktes hans lön ordentligt. Men samtidigt lyckades han förhandla till sig ett specialavtal med LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin.

 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1522297/lo-basen-hojde-hans-lon-med-32-000-i-manaden


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1522359/lonelyftet-bekraftas


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1522330/eduardo-padilla-polisanmaler-amf


77Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2009 22:05

Veckan som gått har satt sina spår. Sitter nu med halkrage och har fått stoppa i extra medikamenter. Skulle ha dammsugit innan ljuset försvann... hann sätt i kontakt, sen blev det inget mer. Nu står den som en hallmöbel mitt på golvet rätt i min väg. får se hur det går att komma förbi den i mörkret på väg till sovrum när jag väl ska dit. Just nu hittar jag knappt rätt tangenter på skrivbordet.


Denna vecka har hänt en del. Resurs har fått 83 medlemmar vilket är bra då det inte funnits mer än en vecka. Man får ha tålamod då man vet att allt måste få sin tid. Nu gäller bara sprida så det kommer ut. I stockholm är det nu klart för manifestation, lägger in det så ni som kan och vill ställa upp på de sjuka. Resurs är opolitiskt även om VP finns med... för övrigt är vi sjuka över partigränser. Ibland får man se ifrån politik. Jenny Fjell, läkare är vår talesman.


Stockholm lördagen den 25 April!

kl 12.00 Samling på Sergels Torg (Föreningen ALAF organiserar.

kl 14 Samling på Mynttorget (Vänsterpartiet organiserar)


Sen är det på planerat i Härnösand och Västerås

Nu får vi hoppas det kommer mera städer. Det är inte lätt få till då vi sjuka kanske alldrig varit med om att ordna dessa tillfällen. Kanske man ska annonsera... för det finns ingen här?


Gå in på Resurs, bli medlem och stöd oss sjuka. Frisk som gammal, ung... alla kan vi hamna som sjuk/skadad. Det är inget vi bestämmer över.

http://resurs.ning.com/  Vi behöver all hjälp...


Har också denna vecka varit skrivande om att arbetslösa, sjuka, och de som har socialbidrag inte ska få blogga på viss tid. Jag tror det är ett sätt att tycta vårt missnöje. Nu kan de aldrg bevisa när vi gör det då det finns inställningar, ingen av er vet när jag skrivit detta om det kommer ut klockan 11.00 imorgon. Fattar inte hur dumma de får vara... men min skalle är just... tom.


Löner ska dumpas också och a-kassa ska höjas. Har bara hört men inte satt mig in i, så det ska jag inte uttala mig om. Kan detta med sänkta löner ha med öppna gränser inom EU att göra, hmm, inte ologiskt.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2613503.svd

http://www.dn.se/ekonomi/kommunal-hojer-a-kassan-1.837455


Detta har min vecka gått åt till... säkert många som tycker jag har förmåga att arbeta... då ska ni veta att jag mår som jag förjtänar och att det tagig tid så gott som hela min vakna tid. Nu har jag bara lite kvar, sen är det klart och jag kan känna jag gjort en del av kämpet för oss sjuka, vilken frisk sympatilös gör det?


Här kommer mitt kämp för de sjuka. Tidningar i de strukna län är klara, nu är det bara de i norra delen av landet... 4 län kvar. Jag har inte vågat titta hur många tidningar som finns där. Vet bara hur många det redan blivit.... och ondare har jag redan.

Blekinge
Dalarna
Gotland
Gävleborg
Halland
Jämtland
Jönköping
Kalmar
Kronoberg
Norrbotten
Skåne
Stockholm
Södermanland
Uppsala
Värmland
Västerbotten
Västernorrland
Västmanland
Västra Götaland
Örebro
Östergötland

Önskar er alla en gd natt... en bra helg. Jag kämpar vidare för den sjuka minoritet... Gör du?

Ser du omröstningen, klicka vad du tycker om de sjukas utsatthet av myndighet... snart sista dan...


Sköt om er, nu ska jag sköt mig. Kram Zimpel ajajont...




Av Zkrivaren - 3 april 2009 18:55

Med en värmande sol befann jag mig ute, gald och social, pratade med folk och umgicks.

Och vad är en dag utan ICA-besök?

Jäkligt ovanlig.

Med glatt humör gick jag in och handlade, skulle ha fiberikpasta, men vilket paket är det. Jag stod och läste när en personal kom och glodde mycket misstänktsam på mig. Hon, om någon, borde veta bättre! 

Förklaringen kan vara glas i maten. För folk har kommit i ojämn ström ch lämnat åter kyckling efter alla glaslarm, orsakat av vetlösa galningar, som skall låsas in för evigt. Maträtterna kna bestå i...ingenting eller en halv macka om dagen, samt vatten. I en väldigt mörk cell utan nåt annat eän en trasmatta.


Vad som sker bakom dörrarna vet jag inte, det sägs att man har haft möten, polisen jobbar med...nånting och säpo skall vara med.

Men se till att få resultat väldigt snabbt, innan människor avlider av glas i kroppen. Undrar om det finns glas i grönsakerna med?

Bästa att inte äta det...heller.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2009 18:26

Bara efter tolv timmar hängde man på låset till Solna tingsrätt och för drygt en timme släpptes nyheten att två personer gripits på grund av Ipredlagen. Det är två män som greps i Skövde igår av polisen.- Misstanken är att de ingått i ett större virtuellt nätverk som olovligen lagt upp filmer, ofta innan de ens haft premiär, säger kammaråklagare Fredrik Ingblad till GT.se.  http://www.gt.se/nyheter/1.1521881/tva-anhallna-for-fildelning-i-skovde  Brotten ska ha begåtts mellan 2008 och mars i år, säger Fredrik Ingblad.
Anhållandet av de båda männen är en del i gemensam insats mot fildelning i Sverige, Storbritannien, Belgien, Holland, Spanien och USA, kallad ”Operation carbonite”. Detta visar att det inte varit säkert att göra sig skydlig till upphosrättsbrott före Ipredlagens start den 1 april i år. De två anhållna männen misstänks tillhöra ett större nätverks innersta del, och de skall höras idag av polisen. Jakten må vara mer öppen och officiellt igång, men det var förbjudet i lag redan innan Ipred kom, och den röda tråden genomsyrar allt, det är avsaknaden av ens förslag till lösning för att minska den olagliga verksamheten utan att lagar och gripanden skall behöva användas, för att inte tala om skattemedel till alla kommande rättegångar.Nu behövs förslag till lösningar från alla håll, sitt ner och diskutera fram det istället för att jaga eller vara olagliga. //Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2009 12:54

Lilla Lisa sov kvar hos mormor. På morgonen när mormodern klädde på sig, pekade Lisa mellan hennes ben och undrade vad hon hade där?
- Jag kallar den för igelkotten, svarade mormor. På kvällen samma dag när Lisa är hemma så kommer hennes mamma smygandes naken på väg till duschen. Lisa passar på att kika även på mamman och ställer samma fråga.
- Den är döpt till igelkotten, säger mamman snabbt.
- Jaha, säger Lisa, mormor har också en men jag tror den är död. Den har knappt några taggar och tungan hänger utanför!

Av Zkrivaren - 3 april 2009 12:51

Om nu någon missat att det är sista arbetsdagen idag, så vet alla det nu.

Själv sticker jag snart iväg....3...2...


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards