Alla inlägg under mars 2009

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 19:53

Har du sett Danny Qcean i Oceans eleven, eller efterföljarna?


I Norge har man nu fått sin egen Ocean efter ett välplanerat inbrott.


Juveltjuvarna hade planerat stölden noggrant.
Natten mot lördagen lyckades de ta sig in i guldsmedsaffären i Oslo genom att gräva ett hål i golvet och ta sig upp genom källaren.

Bytet bestående av guld, juveler och klockor värderas till hundratusentals kronor.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4765202.ab


Liksom i filmen, har polisen just nu inga spår efter gärningsmannen/-männen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 16:56

Kommer du ihåg filmerna från 1980-talet som fick namnet "Polisskolan"?

Speciellt den som gänget åker till Miami, för  den årliga poliskonferensen, och polischef Lassard blir av med sin resväska. Istället får han en väska tillhörande diamanttjuvar, i vilken en filmkamera finns innehållande stöldgodset.

 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1515930/ranade-polis-pa-poliskonferens


Nu har denna film fått sin efterföljare i verkligheten i Pennsylvania, där en brottsling gick in på ett hotell fyllt med 300 poliser, och rånade polischefen.


Slutet blev dock lite annorlunda jämfört med filmen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 16:32

Inte nog med att någon kom på att vi ska bli av med en timme med underliga idéer, jag blev av med mer ändå.

Sömnen som inte var den bästa blev ofrivilligt kortare än normalt och jag var rejält yrvaken när jag kom upp ur sängen. Var först inte säker på om jag ens var hemma.


Som pricken över ryggen strejkade densamma. Värken for genom min kropp och landade i huvudkontoret, som för tillfället var illa bemannat.

Tröttheten försvann och bemanningen ökade av smärtan, och en blogg skrevs.


Senare kom jag att göra misstaget att sätta mig i fåtöljen...zzzzzz

Därmed försvann en timme till! Jag har alltså bestulits på två timmar tid på mindre än ett dygn. Kanske skulle polisanmäla det, borde väl vara lätt för polisen och se vem som tog tiden?


Ute var det solsken och fint, 8 härliga plusgrader och jag.

Åtta grader kändes inte riktigt som åtta grader, det förstod jag när jag såg människor med täckjackor modell tjocka på sig. Och det var kyligare, men man överlevde ju, endast två förfrusna tår.


Ute var det tystare än mitt i natten, människorna i den här hålan var någonstans med inte här. I centrum var det extremt lungt och butikerna gapade tomma.

Ryggen fortsatte under tiden att konstra och värka och jag fick känna av att jag har en rygg.

Den lärde sig snart att den inte kunde vinna över mig den här gången.


Jag vill också passa på att meddela att omröstningen är förlängd en vecka på begäran. 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 12:04

Har under dagar som gått och med hjälp av min "sambo" kunnat kämpa med det jag kan och under lång tid. "Vi har nu skickat mail till 25 tidningar och till alla fackförbund. Jag kommer tillbaka om detta senare.


Ja, då försvann en timme av mitt liv, det värsta är att jag inte vill ha tillbaka den.  Nu ska dagen bli längre... vilket bara är snack. Den är precis lika lång som tidigare, visst ljusare på morgon då jag helst ligger i sängen, mörkare på kväll då jag ändå är uppe. Jag är kvällsmänniska. Jag tycker detta med sommartid är urbota dumt.

De som jobbar natt fick iofs jobba en timme mindre inatt och fick betalt... nästa gång får kanske andra jobba och får då jobba gratis i en timme. Nån rättvisa i detta kommer det aldrig bli.

Sen kom jag på när barnen var små förberedde man tidskillnaden några dagar i förväg. En kvart om dagen avdrag eller tillägg gjorde inte den timmen så mycket. Jag undrar varför jag inte gör så med mig. Nä då, här får man ta stöten för att man inte har egen disciplin. Men det drabbar ju bara mig själv. Givetvis kommer jag in i rytmen igen

Nu kommer också det vanliga tjatet att klockan egentligen inte är det som visarna står på och då beror det mesta på det. Något jag är anti mot.

Nä, nu får jag se till att denna trasa gör nåt åt den ljusa delen av dagen, ur den lilla rutiga och iväg. Jag och Mys-Algos ska försöka komma ut bland folk. Vi får se hur det går med det. Att vara sjuk sätter sina spår i det mesta runt vardagen. Så Håll tummarna!

Passar på att tacka Zkrivaren, omröstningen kommer finnas kvar några dagar till. 4 veckor exakt. Så ni som inte har röstat...gör det. Kostar inget...

Önskar er alla en braer dag. Sköt om den och er...

Var bara tvungen in igen, jag hade ju glömt lägga länk att terra er med... :-)

http://resurs.ning.com/ ... Kika in och se om det är något För dig, om det är något du Kan stödja. Ni är välkommna att bli medlemmar.

Kramar till alla...  ZIMPEL!!!

Innan skick, solen verkar som den vill fram... Kanske min nos kan bli något rödfärgad... :-)

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 09:50

Nu är vi där igen, när vi skall ställa tillbaka klockan, och jag vet fortfarande inte vart jag ska ställa dem. Den hänger väl bra på väggen?

Och för första gången lyckades jag ställa om klockorna som inte går över till sommartid automatiskt, redan innan jag lade mig igår.

Med resultatet att jag vaknade en timme tidigare än normalt...eller snarare två timmar fel.

Jag hade nämligen inte ändrat från 2 till tre utan ändrat 2 till 1!

Så förmiddagen blev lite kaotisk, men nu är jag ifatt tiden igen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 22:39

En statlig utredning föreslår på allvar att internet skall blockeras för spel på utländska spelsajter.

Nu kommer reaktionerna från olika håll.

Censur menar Bahnhof. Post- och telestyrelsen befarar inskränkningar i yttrandefruheten.

Förslaget är ute på remiss, som skall vara besvarad mitten av nästa vecka. Men redan nu står det klart att flera tunga instanser sågar utredningens förslag om att införa ett statligt filter på internet som ska stoppa svenska nätanvändare från att surfa in på utländska spelsajter.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2664597.svd


Nu skall jag remittera mig själv från datorn, men innan dess vill jag tacka alla som har deltagit i omröstningen om Försäkringskassan.

Det är jättekul att det finns många som gör sin röst hörd på detta sätt.

Du som inte ännu har röstat, gör det!


Lev väl!


//Zkrivaren





Av Zkrivaren - 28 mars 2009 21:03

Inte sedan Skype har ett svenskt företag blivit så hajpat internationellt som Spotify.
Framgångarna för musiktjänsten har fått jättar som Microsoft, Nokia och Google att klura på ”Spotify-dödare”.
I en stor intervju med DI Weekend berättar den 26-årige grundaren Daniel Ek om den osannolika resan och vad som väntar runt hörnet.

Och uppköpare finns, men företaget skall börsintroduceras och är inte till salu än.

 http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\03\28\330645%26SectionId%3dDinapengar


Nu kommer massor av efterföljare i olika former och det blir lättare att få musiken tillgänglig som strömmande via dator och annan media.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 20:32

Jag är bra glömsk ibland, som med flaskor och burkar, öl och läsk. De kan bli stående hos mig en tid, tills de börjar stampa och skrika, då förstår jag att det är nåt på gång.

Idag hoppade plastpåsen runt med Pepsiflaskor i, de som fått en sådan fin bostad av mig i en ny ren fin plastkasse från ICA. De tyckte visst det var lite trångt nu.
Vad då trångt? Tio flaskor i en påse är inte trångt, det är intimt.
Jag vill ju ha förökning, några nya 1,5 liter väl fyllda Pepsiflaskor såklart.

Tydligen var de för urdruckna så den produktionen gick inget vidare, man kan nog säga att det var...torrlagt.

Så jag tog på mig kläderna och gick ner till ICA. Glad tar jag tag i en flas... Vad i ända? Ett meddelande på automaten. Den var trasig, eller som det stod maskinfel.
Jag undrar vad de egentligen gör i det där rummet som ligger väldigt ensligt till och bakom låsta dörrar?
Killen som var där, en av de nya s.k svenskarna, lastade back på back så jag nästan backade ut själv. Han tyckte jag skulle ta Konsum, det hade han tydligen gjort, så jag tackade för tipset, backade ut och bojkottade ICA idag. En stor hädelse i ICA:s historia. 

Inne hos konkurrenten kom jag först. Men det var en jäkla maskin och vara noggrann, det tog betydligt längre tid än hos ICA, och kön växte bakom mig, idel damer. Man tackar!

Eftersom jag inte skulle ha nåt egentligen i butiken, köpte jag en lite choklad och glass. Det sista var ett tag sedan. Och iväg till kassan, där kassörskan är en hundägare om jag minns rätt.
Och jag hade räknat ut att allt skulle gå på 19:50. Med ett pantkvitto på 20 kronor skulle 50-öringen bli min, trodde jag.
När allt var inslaget, även en grönvit plastpåse, kostade det 9:50!
-Det kan inte stämma , sa jag.
Och kassörskan räknade om. Under tiden växte kön.
Det visade sig att tekniken ville ge mig chokladen gratis, som tack för besöket, något kassörskan inte höllt med om. Hon korrigerade till att jag skulle betala 1:50, nåt jag inte höllt med om, men höllt tyst, för kundernas skull, de som troget stod kvar i kön funderades på hur de skulle bli av med mig.
Och ta mig på... Hade jag inte bara två enkronor, och kassörskan hade slagit ut jämna pengar i en förhastad slutsats.
Vi skrattade gott båda två.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards