Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 23:10

Så är även vissa ljusskygga personer, som var och ryckte i ytterdörren för några minuter sedan och när jag kom tassade man ner i mörkret utanför. Minst två ljusskygga var det.


Det lär bli en längre natt för ringa lagens mycket korta ointresserade arm, är slöseri med tid och energi.


Tack alla för besök och röster i omröstningen som pågår en vecka till på begäran.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 21:22

Kvällen blev tuffare än vad jag hade förväntat mig.

En lugn trevlig kväll blev en diskussionens kväll, vilket resulterade i flera diskussioner i vilken en har jag ännu inte nått fram helt i.


Samtidigt känner jag att jag nu nått ett vägskäl, ett av de tuffaste jag kommit till under mitt liv, att minska på hjälpen till behövande i någon form, åtminstone gratisdelen.

Nej, det är inte så att jag har gjort en VLW utan gratis är gratis annars kostar det mest för mig...i tid.

Att börja minska ner har flera skäl, det tar tid och är tufft för mig. Min backup är inte vad den borde vara, och till detta personliga skäl.

Dem jag hjälper har sina problem,  i vilka jag har erfarenhet ifrån på olika sätt, och kan bidra med hjälp för den enskilde.

Detta har givit mig insikter och nya kunskaper, och det går bra så länge jag är ensamstående. För det tar sin tid allt.


Det jobbigaste är att inte nå fram, att få svävande svar, felaktiga svar osv. Löften som bryts och nya kommer till, samtidigt säger andra åt mig att jag ska sluta helt med detta.

Jaha, och göra vad? Bilda familj? När o med vem? Nu eller omgående? Ligga i bingen och se ut?


Den dagen jag får möjlighet till en familj, vilket jag hoppas inte är långt bort, kommer nästa tuffa vägskäl.


Många menar att det finns ju resurser ute i vården, men fakta säger tvärtom, det räcker inte till, många misstror dessutom vården. Dessa har också rätt att få hjälp.

Nu talar jag inte om ingrepp eller avancerad sjukvård, utan vanlig medmänsklighet och möjlighet till att under förtroende kunna prata ut och få hjälp på ett sätt som passar personen, men inte i något avseende bryter mot gällande svensk lag.


//Zkrivaren - en resurs

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 19:53

Har du sett Danny Qcean i Oceans eleven, eller efterföljarna?


I Norge har man nu fått sin egen Ocean efter ett välplanerat inbrott.


Juveltjuvarna hade planerat stölden noggrant.
Natten mot lördagen lyckades de ta sig in i guldsmedsaffären i Oslo genom att gräva ett hål i golvet och ta sig upp genom källaren.

Bytet bestående av guld, juveler och klockor värderas till hundratusentals kronor.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4765202.ab


Liksom i filmen, har polisen just nu inga spår efter gärningsmannen/-männen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 16:56

Kommer du ihåg filmerna från 1980-talet som fick namnet "Polisskolan"?

Speciellt den som gänget åker till Miami, för  den årliga poliskonferensen, och polischef Lassard blir av med sin resväska. Istället får han en väska tillhörande diamanttjuvar, i vilken en filmkamera finns innehållande stöldgodset.

 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1515930/ranade-polis-pa-poliskonferens


Nu har denna film fått sin efterföljare i verkligheten i Pennsylvania, där en brottsling gick in på ett hotell fyllt med 300 poliser, och rånade polischefen.


Slutet blev dock lite annorlunda jämfört med filmen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 16:32

Inte nog med att någon kom på att vi ska bli av med en timme med underliga idéer, jag blev av med mer ändå.

Sömnen som inte var den bästa blev ofrivilligt kortare än normalt och jag var rejält yrvaken när jag kom upp ur sängen. Var först inte säker på om jag ens var hemma.


Som pricken över ryggen strejkade densamma. Värken for genom min kropp och landade i huvudkontoret, som för tillfället var illa bemannat.

Tröttheten försvann och bemanningen ökade av smärtan, och en blogg skrevs.


Senare kom jag att göra misstaget att sätta mig i fåtöljen...zzzzzz

Därmed försvann en timme till! Jag har alltså bestulits på två timmar tid på mindre än ett dygn. Kanske skulle polisanmäla det, borde väl vara lätt för polisen och se vem som tog tiden?


Ute var det solsken och fint, 8 härliga plusgrader och jag.

Åtta grader kändes inte riktigt som åtta grader, det förstod jag när jag såg människor med täckjackor modell tjocka på sig. Och det var kyligare, men man överlevde ju, endast två förfrusna tår.


Ute var det tystare än mitt i natten, människorna i den här hålan var någonstans med inte här. I centrum var det extremt lungt och butikerna gapade tomma.

Ryggen fortsatte under tiden att konstra och värka och jag fick känna av att jag har en rygg.

Den lärde sig snart att den inte kunde vinna över mig den här gången.


Jag vill också passa på att meddela att omröstningen är förlängd en vecka på begäran. 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 12:04

Har under dagar som gått och med hjälp av min "sambo" kunnat kämpa med det jag kan och under lång tid. "Vi har nu skickat mail till 25 tidningar och till alla fackförbund. Jag kommer tillbaka om detta senare.


Ja, då försvann en timme av mitt liv, det värsta är att jag inte vill ha tillbaka den.  Nu ska dagen bli längre... vilket bara är snack. Den är precis lika lång som tidigare, visst ljusare på morgon då jag helst ligger i sängen, mörkare på kväll då jag ändå är uppe. Jag är kvällsmänniska. Jag tycker detta med sommartid är urbota dumt.

De som jobbar natt fick iofs jobba en timme mindre inatt och fick betalt... nästa gång får kanske andra jobba och får då jobba gratis i en timme. Nån rättvisa i detta kommer det aldrig bli.

Sen kom jag på när barnen var små förberedde man tidskillnaden några dagar i förväg. En kvart om dagen avdrag eller tillägg gjorde inte den timmen så mycket. Jag undrar varför jag inte gör så med mig. Nä då, här får man ta stöten för att man inte har egen disciplin. Men det drabbar ju bara mig själv. Givetvis kommer jag in i rytmen igen

Nu kommer också det vanliga tjatet att klockan egentligen inte är det som visarna står på och då beror det mesta på det. Något jag är anti mot.

Nä, nu får jag se till att denna trasa gör nåt åt den ljusa delen av dagen, ur den lilla rutiga och iväg. Jag och Mys-Algos ska försöka komma ut bland folk. Vi får se hur det går med det. Att vara sjuk sätter sina spår i det mesta runt vardagen. Så Håll tummarna!

Passar på att tacka Zkrivaren, omröstningen kommer finnas kvar några dagar till. 4 veckor exakt. Så ni som inte har röstat...gör det. Kostar inget...

Önskar er alla en braer dag. Sköt om den och er...

Var bara tvungen in igen, jag hade ju glömt lägga länk att terra er med... :-)

http://resurs.ning.com/ ... Kika in och se om det är något För dig, om det är något du Kan stödja. Ni är välkommna att bli medlemmar.

Kramar till alla...  ZIMPEL!!!

Innan skick, solen verkar som den vill fram... Kanske min nos kan bli något rödfärgad... :-)

Av Zkrivaren - 29 mars 2009 09:50

Nu är vi där igen, när vi skall ställa tillbaka klockan, och jag vet fortfarande inte vart jag ska ställa dem. Den hänger väl bra på väggen?

Och för första gången lyckades jag ställa om klockorna som inte går över till sommartid automatiskt, redan innan jag lade mig igår.

Med resultatet att jag vaknade en timme tidigare än normalt...eller snarare två timmar fel.

Jag hade nämligen inte ändrat från 2 till tre utan ändrat 2 till 1!

Så förmiddagen blev lite kaotisk, men nu är jag ifatt tiden igen.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards