Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 22:39

En statlig utredning föreslår på allvar att internet skall blockeras för spel på utländska spelsajter.

Nu kommer reaktionerna från olika håll.

Censur menar Bahnhof. Post- och telestyrelsen befarar inskränkningar i yttrandefruheten.

Förslaget är ute på remiss, som skall vara besvarad mitten av nästa vecka. Men redan nu står det klart att flera tunga instanser sågar utredningens förslag om att införa ett statligt filter på internet som ska stoppa svenska nätanvändare från att surfa in på utländska spelsajter.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2664597.svd


Nu skall jag remittera mig själv från datorn, men innan dess vill jag tacka alla som har deltagit i omröstningen om Försäkringskassan.

Det är jättekul att det finns många som gör sin röst hörd på detta sätt.

Du som inte ännu har röstat, gör det!


Lev väl!


//Zkrivaren





Av Zkrivaren - 28 mars 2009 21:03

Inte sedan Skype har ett svenskt företag blivit så hajpat internationellt som Spotify.
Framgångarna för musiktjänsten har fått jättar som Microsoft, Nokia och Google att klura på ”Spotify-dödare”.
I en stor intervju med DI Weekend berättar den 26-årige grundaren Daniel Ek om den osannolika resan och vad som väntar runt hörnet.

Och uppköpare finns, men företaget skall börsintroduceras och är inte till salu än.

 http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\03\28\330645%26SectionId%3dDinapengar


Nu kommer massor av efterföljare i olika former och det blir lättare att få musiken tillgänglig som strömmande via dator och annan media.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 20:32

Jag är bra glömsk ibland, som med flaskor och burkar, öl och läsk. De kan bli stående hos mig en tid, tills de börjar stampa och skrika, då förstår jag att det är nåt på gång.

Idag hoppade plastpåsen runt med Pepsiflaskor i, de som fått en sådan fin bostad av mig i en ny ren fin plastkasse från ICA. De tyckte visst det var lite trångt nu.
Vad då trångt? Tio flaskor i en påse är inte trångt, det är intimt.
Jag vill ju ha förökning, några nya 1,5 liter väl fyllda Pepsiflaskor såklart.

Tydligen var de för urdruckna så den produktionen gick inget vidare, man kan nog säga att det var...torrlagt.

Så jag tog på mig kläderna och gick ner till ICA. Glad tar jag tag i en flas... Vad i ända? Ett meddelande på automaten. Den var trasig, eller som det stod maskinfel.
Jag undrar vad de egentligen gör i det där rummet som ligger väldigt ensligt till och bakom låsta dörrar?
Killen som var där, en av de nya s.k svenskarna, lastade back på back så jag nästan backade ut själv. Han tyckte jag skulle ta Konsum, det hade han tydligen gjort, så jag tackade för tipset, backade ut och bojkottade ICA idag. En stor hädelse i ICA:s historia. 

Inne hos konkurrenten kom jag först. Men det var en jäkla maskin och vara noggrann, det tog betydligt längre tid än hos ICA, och kön växte bakom mig, idel damer. Man tackar!

Eftersom jag inte skulle ha nåt egentligen i butiken, köpte jag en lite choklad och glass. Det sista var ett tag sedan. Och iväg till kassan, där kassörskan är en hundägare om jag minns rätt.
Och jag hade räknat ut att allt skulle gå på 19:50. Med ett pantkvitto på 20 kronor skulle 50-öringen bli min, trodde jag.
När allt var inslaget, även en grönvit plastpåse, kostade det 9:50!
-Det kan inte stämma , sa jag.
Och kassörskan räknade om. Under tiden växte kön.
Det visade sig att tekniken ville ge mig chokladen gratis, som tack för besöket, något kassörskan inte höllt med om. Hon korrigerade till att jag skulle betala 1:50, nåt jag inte höllt med om, men höllt tyst, för kundernas skull, de som troget stod kvar i kön funderades på hur de skulle bli av med mig.
Och ta mig på... Hade jag inte bara två enkronor, och kassörskan hade slagit ut jämna pengar i en förhastad slutsats.
Vi skrattade gott båda två.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 13:23

Med anledning av det uppmärksammade ärendet om förestående förändringar på Stockholms Stadion, har det genom kommentarer framkommit att friidrotten inte vill annat än skrika.


Ge besked nu, friidrottsförbundet

Ni flyttar allt till Göteborg som har med friidrott att göra, staden blir firidrottens stad, och nu skriker ni om minnen och annat vad det gäller Stadion, men ni vill inte vara med och betala er del av kalaset. Om det stämmer, varför skriker ni då?

Varför flyttades bl a Finnkampen från Stockholms Stadion?

Varför skrika om evenemang på Stadion om några år, om ni ändå inte har intresse för det? Utöver uppmärksamhet.


Om ni i tysthet bestäm er för att släppa Stockholms Stadion med sina minnen som bl aOS 1912, är det bedrövligt gjort av er, och jag kommer inte längre att vara den som i något fall stödjer friidrotten mer.

Har ni däremot samvete och ärlighet att vilja ställa upp och ha tävlingar på Stadion, ska ni också betala er del av kalaset.


Oavsett, vill jag och andra höra offentligt hur friidrottsförbundet skall ha det med Stadion. Ge raka ärliga besked till alla!

Det har andra gjort!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 13:22

Alla skogens djur kommer överens att på julafton ska de inte äta upp varandra utan de ska bara leva för att ha sex.
Men när haren kommer, hoppar ormen fram och sväljer honom.
Efter ett tag får ormen dåligt samvete och spyr upp haren.
Haren står där, torkar av slemmet och säger:
- Oh, så har jag aldrig blivit avsugen!

Av Zkrivaren - 28 mars 2009 10:00

Den snart ett hundra år ganla Stockholms Stadion, som invigdes med OS 1912, skall förstöras om poitikerna får sin vilja igenom.
Byggstarten är planerad till 2013.
De vill renodla den till att endast omfatta fotboll. Löparbanorna skall bort.

Här har efter OS 1912, det sprungits väldigt många tävlingar, inte minst Stockholm Marathon och DN-galan.

Jag har själv varit involverad i såväl friidrott som fotboll på denna anrika stadion, och för mig är det en självklarhet att den skall även i framtiden, inrymma såväl fotboll som friidrott.
Här skall Djurgården, herrar som damer, stolt kunna spela sina matcher i högsta serien, med löparbanorna rund planen. Likväl som friidrottens aktiviteter runt nämnda plan skall kunna bedrivas som förr.

Stockholms stadion har sedan 1990 status som byggnadsminne. Det innebär i praktiken att exempelvis själva stadionbyggnaden inte får rivas eller byggas om.
Upprusta Stadion som fridrotten vill och bevara Stockholms Stadion för all framtid moch för fortsatt friidrott med DN-gala och Stockholm Marathon som de främsta friidrottsaktiviteterna, och komplettera med fotbollen. Lägg sedan till en och annan konsert.
Men låt även fotbollen, herrar och damer, vara med och säga sitt. Det är trots allt många som skall vara där och utföra aktiviteter av olika slag.

Låt oss få fira Stockholms Stadion, som den var, eller kommer att bli enligt friidrottsförbundet, på dess 100-årsdag!
Låt oss ha ett fattat och obestridbart beslut framlagt och klart, att det blir friidrottens förslag som skall drivas igenom och att både löparbanor och fotbollsplan blir kvar i ytterligare 100 år.


http://www.dngalan.com/main/lang-sv/aktuellt-alias/nyheter/2-nyheter-alias/71-en-oevervaeldigande-majoritet-av-stockholmarna-vill-ha-bade-fotboll-och-friidrott-pa-stockholms-stadio


http://www.dn.se/sthlm/riv-loparbanorna-nu-1.831788


http://www.dn.se/sthlm/nya-stadion-fotboll-med-eller-utan-friidrott-1.829636


http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2645741.svd



//Zkrivaren





Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards