Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Zkrivaren - 20 mars 2009 21:25

Barn tvingades prostituera sig i Stockholm. Fyra män står nu åtalade varav en är nöjesarrangör hos artiseliten. Samtliga är misstänkta för olika former av brott mot barn.

Nöjesarrangören och ytterligare tre män åtalades idag för köp av sexuell handling av barn.


En 40-årig man som bor i nordvästra Skåne pekas ut som huvudansvarig för prostitutionen av åklagaren.

Enligt åtalet hittade 40-åringen barnen via internetsajter. Och där övertalade han dem att sälja sex


Mannen skall även ha skött om kontakten med kunder, följt barnen till kunderna och fotograferat dem i marknadsföringssyfte.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1505719/nojesarrangor-misstanks-ha-kopt-sex-av-barn


Det finns ord för sådana personer som beskrivs ovan, förutsatt att de är skyldiga till det de misstänks för. Ord som inte får skrivas i bloggen.

Alla former av sexuell handling mot barn, är avskyvärt!

Straffet borde vara betydligt strängare än vad det är idag. Enligt min mening borde ett minimistraff vid fällande dom ligga oerhört högt, och skadeståndet till barnet skall vara ett månatligt belopp på livstid.

Detta kan dock aldrig bota skador och minnen hos barnet, vilket bara det bordeinnebära livstid för gärningsmannen...som lägst.


Våra barn skall känna trygghet i sina liv, få leka och ha roligt som barn, och slippa utsättas för snuskiga perversa vuxna som inte nöjer sig medf att bara prata, vilket i sig är att gå för långt om det gäller ämnet sex i en omfattning som inte kan kallas för information.

Och barn är man till man är myndig.


Jag har inga siffror på hur många barn som utsätts för sexuellt kränkande händelser varje år, men det finns många. Och bara ett barn som utsätts för detta, är ett för mycket!

Det mest skrämmande är att det även går nedåt i åldrarna, tonåringar förnedrar sexuellt, yngre barn, eller utför sexuell handling, vilket vi fått höra via media.

Det finns en orsak till att de gör så, men går man till botten i att finna och åtgärda orsaken?

Det verkar inte så, vilket innebär att orsaken senare i livet kan bli en våldtäkt, kanske ett dödsfall, innan samma gärningsman grips.


Vi vuxna måste skärpa till oss, se till att våra och andras barn får den trygghet de har rätt till, ingripa på det sätt som lagen ger utrymme för, och förhoppningsvis fälls gärningsmän som begått brott mot barn i domstol, i annat fall kommer vi att få läsa och höra om hur, som det så fint heter, "Msstänkt pedofil/gärningsman misshandlad av okänd(a)."


När inte lagen räcker till tar känslorna hos vissa över, vilket enligt uppgift skall ha varit i fallet med den misshandlade läraren, som det skrevs om tidigare i bloggen.

Men det är ingen lösning att ge sig på en sådan och skada andra barn som blir vittnen till det, även om känslorna är svallande och uppgiften är sann.

Hur många av barnen som bevittnade misshandeln, kommer att minnas den för en lång tid framåt, ha mardrömmar om den?

Varför skall de ha allt detta?

Jag försvarar ingen vuxen som bevisligen begår brott mot barn, inte heller en våldsam uppföljning, jag förstår dem som inte kan hålla känslorna i styr, men jag förstår inte hur man kan göra det inför barn, och ev. psykiskt skada dem.


Alla vuxna, låt oss nu lova varann att tryggheten för barnen skall prioriteras, och är ditt barn skydlig till en handling som är oacceptabel, måste du som förälder agera! Likväl som lärare och motsvarande måste agera i skolorna, både i fall där elever utför brott enligt lag mot andra elever, eller om det är andra vuxna, även lärare, som gör det.

Våra barn är vår framtid!


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 20 mars 2009 21:11

Jag kom in, jag ville ha, jag ville inte gå.

Vad kan få mig att bli så tagen?

En villig, kurvig och sexig kvinna?

Nej!

Två sådana kvinnor?

Nej!

Det var det senaste inom datorer, en ny läcker uppföljare till mini-pc, i lite större format, med pekskärm!

Svart snygg design, skärmen är någon centimeter tjock och har ett stort antal usb-kontakter förutom högtalare som är bra ljud i, kamera och annat. Tangentbord och mus medföljer, men det läckra för många är att det vi sett i TV, att peka på skärmen för att byta sida eller scrolla, nu finns att köpa i en svensk affär. För min del blev det över 7.000 kr...om jag köpt den.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 20 mars 2009 16:15

Nu aviserar Telia nya högre priser för alla som surfar med mobilt bredband.


I dag presenterade Telia sina nya priser för mobilt bredband. De innebär att priset i praktiken höjs för den vanligaste formen av mobilt bredband eftersom man samtidigt sänker taket för hur mycket man får surfa innan farten sänks dramatiskt.


Sänkt hastighet vid översufning

Månadskostnaden för 7,2 megabit per sekund blir nu 229 kronor med ett tak på 3 gigabyte datatrafik. Vill man behålla taket på fem gigabyte som Telia hittills erbjudit, höjs månadskostnaden till 249 kronor per månad. Går man över sin maxmängd data per månad sänks hastigheten till låga 57 kilobit resten av månaden. Däremot kan man köpa 5 gigabyte datatrafik i tilläggsmängd för 149 kr /månad om man behöver.

– Men samtidigt ökar vi maxhastigheten för mobilsurf till 14,4 megabit per sekund i stora delar av landet och ökar antalet zoner där man kan surfa trådlöst hur mycket man vill utan tak, säger Erik Hallberg chef för mobiltjänster på Telia.

http://www.aftonbladet.se/pryl/article4697601.ab


För mobilsurf via dator och mobilt bredbandsmodem från Telenor betalar man 199 kronor i månaden. Men då finns det inget tak för hur mycket data man får ladda ned. I båda varianterna från Telenor ingår också tillgång till Telenors surfzoner runt om i landet. 


Frågan är om telia förlorar kunder på detta sätt. Visserligen drar en höjd fart på surfingen en del, men ser man det till pengarna man får betala, duger den nuvarande bra. Och Telenor blir ett riktigt bra alternativ, de som har ett betydligt bättre pris. 

Därtill kommer service och bemötande från respektive operatör.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 20 mars 2009 16:04

Den livsfarliga tarmbakterien sprider sig som en löpeld på sjukhusen på Nordsjälland. Det första sjukdomsfallet upptäcktes i slutet av februari. Sedan dess har minst 75 personer insjuknat och tolv personer kan ha avlidit av den smittsamma diarrén. Detta i Danmark.

Smittan är dessutom luftburen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1505468/dodsdiarre-pa-vag-till-sverige


Vi tycks stå inför en ny svår sjukdom, som antibiotika knappt biter på. För den som redan är försvagad av annan sjukdom, kan det leda till döden.

Förr fungerade vår medicin, nu är den verkningslös och man påstår att för vild brukning av antibiotika är orsaken. Personligen tror jag inte det är hela orsaken.nog säkert flera orsaker som inte ropas ut officiellt .


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 20 mars 2009 15:49

Efter en stundtals omkastande dag, har jag landat på fötterna och kan konstatera att jag har en späckad helg framför mig, och jag måste prioritera nu. Det kommer att bli svårt, men vännerna går först!


Här i området jäser det mer och mer mot hyreshöjningen som även 'innehåller andra höjningar, väl dolda. Missnöjet gror och förhoppningsvis resulterar det i något upprop för hyresgästerna mot värden.


//Zacke mitt i språnget

Av Zkrivaren - 20 mars 2009 12:21

Lille Pelle kommer till skolan på morgonen och frågar fröken:
- Kan man komma till himlen med benen före?
- Nej Pelle lille, det tror jag inte man kan.
- Det var konstigt fröken. För när jag kom hem från skolan igår så låg mamma med benen rakt upp i vädret och skrek:
- Ohh gud, jag kommer! Ohh gud, jag kommer!
Och jag tror faktiskt att hon hade gett sig iväg om inte brevbäraren hade legat ovanpå och hindrat henne.

Av Zkrivaren - 20 mars 2009 10:23

Jg fick en fråga om vad skolan gör för barnens säkerhet, apropå inlägget om överfallet på en lärare i en skola i Malmö.


Jag var med och undersökte detta för två och ett halv år sedan, då i fall som berörde mobbing främst.

Skolans rektor och kurator frågades ut:

1. Fanns det fall av mobbing på skolan?

2. Fanns det handlingsplans för att ta itu med det?


På båda frågorna blev det ett ja i svar.

En vecka senare fick jag med egna ögon se hur en 12-årig kille blev hårt utsatt för mobbing utanrför kuratorns mottagning. Ingen lärare eller annan vuxen i närheten och när jag kom skingrades alla.

Detta visade sig inte vara en enskild händelse, idag måste eleven bli hämtad/lämnad med bil, för att klara skolgången.


Jag blev själv offer för mobbing och misshandel i skolans sjätte klass. Att gå till skolan var inget jag ville och gjorde det med stor ångest och värk i magen. Jag kom alltiod försent för jag ville inte träffa andra elever innan skoltimmen började. På rasten var jag helst inne, tills läraren tvingade ut mig. Ut till mobbarna, som psykiskt knäckte mig och senare även fysiskt misshandlade mig. I klassrummet stal man mina ägodelar och skolböcker.

Lärarna gjorde allt sa de.

Detta allt var att säga åt bråkmakarna att lämna tillbaka mina saker, vilket de inte alltid gjorde, för de riskerade inget straff.


Det har gått många år sedan dess, men fortfarande är det oroväckande stor flathet till passivitet i skolorna. Inte alla skolor, men det räcker att man börjar att retas, flera mot en, för att snöbollen skall växa till en lavin.

Samtidigt vågar inte lärarna agera då de kan bli överfallna av enskild elev ensam eller i sällskap när som helst, eller av anhörig till den uppläxade eleven.

Våld och hot trappas upp och blir en del av skolan vilket många elever mår dåligt av idag, något som syns i deras prestation.


Föräldrarna till bråkstakarna bär en betydande del av ansvaret för det som händer. De måste agera hårt och beslutsamt. Övriga föräldrar till andra barn, skall inte behöva vara oroliga för sitt barn när det är i skolan idag, lika lite som  enlärare skall vara rädd för att säga ifrån pga rädsla för hämnd.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards