Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Zkrivaren - 19 mars 2009 22:57

Ett fiffigt fodral som skyddar strukna skjortor i din packning, eller ett kamerastativ som man kan klämma fast på allt från trädstammar till stolsryggar.

Två fiffiga saker att ha med sig på resan.

En klassiskt smart grej som många köper är annars en pengapåse som man trär livremmen genom. Sedan viks pengapåsen över byxlinningen så att den hänger skyddat på insidan av byxan, är en tredje sak man känner igen från den tiden. Vill du läsa om det rekommenderar jag den här länken:

http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_2618861.svd


Själv skall jag läsa av mina ögonlock, från insidan. Jag kommer säkert att drömma härliga drömmar om ett och annat telefonsamtal med innehåll som gladde. Tack N, du är en pärla!


Zimpelz däremot har kommit fram från sin gömma och meddelat att det är tidsbrist hos henne...också. Så just nu, kära vänner, är det bara jag här. Och jag hoppas ni skall stå ut med mig tills damerna är åter.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 mars 2009 19:47

När jag var på väg att korsa taxis stora parkering med utfarter kors och tvärs inträffade det som inte får hända.

Det kom bilar från alla håll, och hur jag än vände på mig, kom en...taxi.

Typiskt när man inte skall ha en. Annat är det när man vill få tag i en, då är de uppslukade av...nåt.

Trots allt lyckades jag med balettsteg klarar situationen, och nu vet alla hur en elefant dansar balett.


Någon jag däremot inte sett av är Zimpelz, har någon läsare gjort det? Om inte finns en bild av henne i detta inlägg.


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 19 mars 2009 14:42

Tre maskerade män kom på besök under pågående slöjdlektion i skolan, frågade efter läraren och började misshandla honom.


Han har för polisen berättat att de frågade efter en person.
- Det är jag, svarade mannen då.
I nästa stund kastade sig de tre över honom. De var utrustade med knogjärn och slog honom bland annat över ansiktet.
En kollega tillkallade polis, vilket kan ha fått de tre våldsverkarna att ta till flykten. Den misshandlade läraren gav dock inte upp utan följde efter trion och lyckades stoppa en av dem. Den misstänkte förövaren, en 21-åring, är gripen av polis och ska förhöras under eftermiddagen.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1503795/larare-pa-skola-i-malmo-misshandlad


Vart i helvete (ursäkta svenskan) är vi på väg?

Ska inte en lärare få utföra sina arbetsuppgifter i skolan, utan att riskera påhopp av detta slag? Måste det finnas polis vid alla skolor?

Det är dags att alla andra reser sig upp och motsätter sig den bana vi nu är inne på.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 mars 2009 14:37

Jag blev anropad av en person på msn, det var en som jag en gång spunnit på, det var hett då för urminnes tider sedan.

Då skulle man vara rädd om varandra och jag var ju den som passade så bra. Och jag vet inte allt vad positivt jag fick höra.

Sedan försvann personen, för att återkomma idag först och berätta att nu finns det 3 nya intressanta karlar.

Vem fan bad om att få veta det?


Då var dagens telefonsamtal så mycket bättre att de går inte att jämföra en gång. Fick ju sätta lås på tungan så den inte skulle forma ord som kanske skulle ge oanat svar. Men jag har det i minnet, samtalet alltså, länge. Liksom personen som var i andra änden.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 mars 2009 11:12

Två pojkar stod och pratade vid en busshållsplats då den ena av dem utropade en rejäl svordom just som en gammal präst gick förbi:
- Tror du inte att djävulen hämtar dej om du ropar på honom?
Pojken tittade ett tag på prästen och sa sedan:
- Det är väl värre för dej, du pratar ju illa om honom varje söndag...

Av Zkrivaren - 19 mars 2009 09:34

Efter en dålig sömn kommer en...dag.

Efter en kall natt kommer...solen.

Efter tom kassakista kommer...arbetslöshet.


Sveriges kommuner och Landsting, SKL, har varnat för att 15 000 kan förlora jobbet om inte kommunsektorn får mer pengar i år. Moderaternas Bertil Kjellberg anser dock att kommunerna redan fått mer pengar i form av sänkta arbetsgivaravgifter.
- Det gör att läget 2009 inte är lika akut, säger Kjellberg till Svenska Dagbladet.
Han får medhåll från sina kollegor i alliansen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1503331/kommunerna-blir-utan-extrapengar


Åter igen får jag uppfattningen att sittande regering struntar i väljarna, de får skylla sig själva, tycks de resonera. Att risken för stor arbetslöshet finns, är inget de bryr sig om efterosm de har ju sitt på det torra...till kommande val.

Men är väljarna, så dumma som media rapporterar, är skifte ingen självklarhet. Är det tvärtom lär de åka iväg i glömskan väldigt fort.


Det som oroar mig mycket är att äldreboenden och sjukvården drabbas hårt med nedskärningar, stress och sjukdom.

Lite personal som skärs ner mera ökar stressen och därmed ökar risken för sjukdomar ibland personalen. De är bara människor.

Händer detta går det ut över de äldre, som en gång slet ute i arbetslivet för att vi skulle få det bra, vi som kom efter.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards