Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 23:06

Äntligen blir det vettig allsång i TV. Det skriver svd idag.

TV 4 har beslutat att ta upp konkurrensen och köra över Skansen och Lundin, vilket är på tiden.

Sedan folkkäre Lasse Berghagen trippade tillbaka, har det inte nått upp till samma nivåer.


I Göteborg, på Liseberg, finns Lotta Engberg, och hon har några års erfarenhet därifrån, att leda allsång. Och skall man tro omröstningen i SvD, kommer de flesta att välja Lotta och Liseberg.

Undrar vad de andra gör, går på puben?

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2607277.svd


Jag går snart till sängen, om jag inte får bud på annat...trevligt


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 22:48

I norrland får kyrklockorna ringa mycket, begravningarna är många.

Orsaken är värmen nu kommer och får snögubbarna att smälta bort

 Hos mig har den nu varit en tid och snögubbarna är i norrland, på väg norrut, de som ännu kan.


Glöm inte att göra din röst hörd om Försäkringskassan, i omröstningen till höger.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 22:29

Idag när det var vamr och gott ute, var jag beredd att ta och fria till första bästa dam, och sådana fanns det gott om, tills jag kom.

Förstår inte varför de skyndade iväg...från mig?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 22:18

Tur man landa uppe på fossilen... skulle inte orkat med den bjässen från Svalbard... och inte minsta lik min alldelses egen "buse" där uppe... ;-)

Nu spekulerar ”snillena”... jag och ""Mysaset då förstås. 

Kan detta bli framtid i Sverige? Jag skulle inte bli överraskad om det kommer hit.

I London använder de redan detta och fler kommuner kommer göra det. Det ska visst räcka med ett telesamtal och darrar du minsta på rösten kommer handläggare på f-k med fler frågor.

Nu kan man undra om detta är något Husmark och gänget ska ta till för att spara på ”bidraget” de sjuka får. Hon har snackat om att samarbeta över gränser och dessutom länder i norden, inom EU och världen.

Då de nu redan lagt massor av pengar på ett IT-system som inte funkar så bra, kan ju detta testas också. Men för de sjuka gäller det att inte ha en darrig röst och slänger man på luren om man blir förbannad på att höra deras tugg om lagar och paragrafer, gör de hembesök... Må hända de sjuka har ett och annat ”ticks” för sig så de kan se om man ”luras”, som i poker, där man ska "genomskåda"  

Tänk vad det skulle kunna bli av ett telesamtal... fast, hur ska de hinna med det när de störs i sitt arbete av en telefon som ringer, hmm

 

http://www.kvp.se/Nyheter/1.1500429/logndetektor-stoppar-bidragsfuskare

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp?ProgramID=406&Nyheter=1&artikel=2692982

 

Ja, vad är det man säger... Alla sätt e bra, utom de dålig... Appropå dålig, kan säga jag inte mått så bra sedan mitt sista "misstag"... så mycket att jag glömde av tandläkartid mitt upp i allt "mys"

Ni som inte sett omröstningen, se den, rösta är ni snälla. Är viktigt för "oss".

Önskar alla en goer natt... Sköt om er. // Zimpelz

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 21:25

En forskargrupp har hittat resterna av ett 15 meter långt havsmonster på Svalbard. Det jättelika havsdjuret levde i havet för 147 miljoner år sedan.

Djuret, som har fått namnet ”Predator X”, var ett verkligt monster med käftar som forskarna tror kunde utöva ett tryck på 15 ton. Skallen från havsmonstret är dubbelt så stor som den från en Tyrannosaurus Rex och den totala vikten för djuret när det levde beräknas till 45 ton.

- Det är det största forntida havslevande djur man har hittat och det är så vitt vi förstår en ny art, säger paleontologen Espen Madsen Knutsen vid universitetet i Oslo som ingår i forskargruppen till DN.se.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/havsmonster-fran-juratiden-upptackt-1.823137


Vi nu levande människor konstaterar att det var något större djur förr i tiden och något tyngre


Jag kan inte låta bli och fundera på om planeten med befolkning finns om 150 miljoner år, vad kommer dess befolkning att kalla våra djur? Jättar eller pyttesmå saker? Vi människor kanske är som dockor i en överbefolkad planet av 4 meter långa varelser?

Ibland är det skönt att inte veta.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 17 mars 2009 20:57

Idag fick vi vår nya våra nya höga hyror, höjda i flera nivåer under skydd av skitsnack dito skäl.


Det innebär att det gamla beståndet får den kraftigaste hyreshöjningen sett i kvm och år. Det nyare får låg eller till och med lägre hyra.

Ettor och tvåor får betala mest, de höjs med 11-15 kr/kvm. Treorna i värsta fall med 4 kr.

Garagen höjs med en tia per månad i fjorton månader, innehavarna är mindre glada.

Sedan har vi preliminär el, vilket innebär att en kostnad för denna läggs på hyran, beräknad efter mall första året, sedan på föregående års förbrukning. Den skall läsas av var tolfte månad. Nu blev det efter 14 månader och därmed grundas den preliminära beräkningen på en summa som är felaktigt högre än normalt, vilket ger i handen höjd preliminär kostnad för ett mindre antal månader (10 istället för 12).

Till detta tas de 20 TV-kanalerna bort och kvar blir den uselt dåliga svt:s kanaler samt TV 4 och TV 6.

För de tjugo nuvarande kanalerna betalas i hyran 50 kr/mån.


Efter att ha fått in fiberkabel skall lägenhetsinnehavaren ansluta sig dit, först en öppbningsavgift på 595 kr. Sedan som lägs abonnemangskostnad om 189 kr/mån.

Den tidigare 50-lappen kompenseras inte.

Inte heller kompenseras hyresgästerna för en bristande isolering, som ger i hand att när det blåser går det rätt in i bostäderna. Och många kör el-element för värmen är snålt tilltagen.


//Zkrivaren - tvär, sur och ilsk

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 17:44

När pojkarna var sju respektive åtta år gamla misstänks de ha våldtagit och sexuellt förgripit sig på en klasskamrat under skoltid. Enligt anmälan ska han också ha blivit hotad.

Det var inte länge sedan det var i augsti 2008 i Skåne, skriver KvP idag.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1501181/8-aringar-misstanks-for-valdtakt-i-skane


Vad är det som händer när 8-åringar börjar med våldtäkt?

Har föräldrarna helt tappat kontrollen?

Har samhället brakat samman?

Är lagarna satta ur spel?

Massor av frågor, men svaren är få, allt kan sammanfattas i en fråga:

Varet är vi på väg?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 mars 2009 17:20

Solen gjorde det.

Jag gjorde det.

Damerna gjorde det.

Vad gjorde vi?

Njöt av det vackra vädret, när det inte blåste.


Jag fick känna av mycket mycket kraftiga vindbyar, som slog undan ena benet på mig. Hade jag fallit hade jag nog blåst till Skåne.

Jag som vill till västkusten. Man blir aldrig nöjd.


En snabbis nu sent på eftermiddagen in på biblioteklets forskningsavdelning, där jag blev sittandes med en...dam.

Och nu har jag fått nåt...uppdrag.

Jag skall lära ut släktforskning.


I blåsten hann jag hälsa på "familjen" Gås, sju medlemmar, kan bli om alla stanna, ett tillskott på 12-15 stycken i höst.

Två av dem följde med mig en sträcka. Troligen ett par som varit här förut.

Är det inte fåglar är det hundar som är på gång.

Jag träffade ett par hundar på vägen hem, och vi kom  att börja prata hundar. Husse, matte och  jag, och senare Stockholm, varifrån jag är, men om jag vill åter efter vad jag fått veta, låter jag vara osagt.


Nu sitter jag och fryser tummar och andra delar av händer, fötter och kroppsdelar efter att ha varit ute i blåsten, och ska ut en sväng till, men sedan får det allt vara.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards