Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 23:06

Dagen kunde ha slutat i morse och som det har sett ut under dagen hade det varit lika bra att den fått göra det (se tidigare inlägg).

Den har varit nattsvart hela dagen, och nya problem kom fram. Funderar på att skaffa ett bra bollplank eller en advokat, den sista kostar bara skjortan och byxorna. Så det blir kallare än normalt i mars för mig då. För det är väl ingen jurist som kan hjälpa...frivilligt...?


Jag tog en snabbis med Zvalan tidigare på...msn. Hon har inte hunnit med bloggen på grund av besök, men önskar allaen bra söndag!


Värre var det för Zimpelz, som också fick besök av...virus i datan.

Mig vill ju hon inte ha besök av...konstigt nog.

Hjälp fick hon dock av mig och det var...för sent. En klok kvinna reder sig själv och jag får sitta tyst still.

Fast det gör jag inte nu, jag går och lägger mig...tror jag.

Kanske återkommer...i natt.


Hos polisen i Norge gör man inte det, de har också besök av...virus.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article4649298.ab


Lev väl!


//Zkrivaren med Zimpelz nånstans

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 22:21

Visst blev det som det sas innan, Malena Ernamn, favoriten, vann, men Caroline af Ugglas ville vara med och fightas i det längsta i finalen i Globen.

Två bra tjejer med bra låtar i täten.

Nu skall Erman snabbt vidare då hennes uppdrag inom den musikaliska världen är många och på kort tid. 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 20:01

Enligt paf, en av många spelsajter, Erman en lågoddsare liksom Ugglas. Lägger man till de omröstningar som gjorts, är Erman segraren, men det är inte alltid det stämmer.


Oavsett det, nu är det melodifestivalsfinal!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 19:14

- Vet du varför norrmän smörjer in sig med Yes diskmedel?
- För att det står: Nu ännu effektivare mot fett, på flaskan.

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 18:39

Bostadslösa låter polisen avsiktligen beslå dem med brott - för att hamna i häktet eller i ett fängelse under vintern.
Bengt-Erik Eriksson, socialsekreterare i Karlskrona, berättar för Sveriges Radio Blekinge att det inte är ovanligt att hemlösa ser till att begå brott och sedan medvetet åker fast.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1498278/begar-brott-for-att-fa-sova-i-fangelse


Man brukar skämtsamt säga att "åka fast för ett brott är att få en belöning" Och nu har de bostadslösa också insett hur bra det är i fängelset. Kost och logi samt värme och full service under den tid man är där, företrädesvis under vintern, är ju helt rätt.


Så går det när samhället tappar greppet och låter sociala ta över, samtidigt som sociala skall bli hårdare och spara, vilket går ut över de som kommit efter med hyran. Kanske på grund av arbetslöshet tack vare en passiv regering.


Visst är Sverige toppen...


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 14 mars 2009 12:14

Gång på gång lovar han olika vansinniga saker, Måns Zelmerlöv, som ikväll står på scen i melodifestivalen, väl medveten att det ser mörkt ut för honom.

Och det är med all rätt och lite till, med tanke på de idiotiska sätten att fiska röster han håller på med.

Melodifestivalen handlar inte om honom, det handlar om musiken, något han inte tycks förstå.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 12:05

Vad sägs om att ligga på hotell i en tredagars helg för 99 kr?

Nej, det är inget skämt! Det är allvar!

Hotellkedjan Tott Resorts, vill fylla rummen i Åre och har olika alternativ utlagda på Tradera, där lägsta pris är 99 kronor. Sedan kan det ju gå upp iite också, beroende på bud. Men visst är det ett bra utgångspris för två personer?!

 http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\03\14\328678%26SectionId%3dDinapengar


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 mars 2009 11:35

Jag vaknade av att jag kunde inte andas, något eller någon tryckte igen luftstrupen, jag fäktade med armarna och tog mig upp och vaknade rejält stående och väsande. Halsen kändes som det brann i, som jag nyss spytt.

Halsen fungerade knappt och det tog tid innan jag andades normalt igen, då kom chocken, denna lördagmorgon klocckan 04:30.

Så börjar inte en bok, utan min verkliga lördag, och jag får vara tacksam att jag kan berätta detta i bloggen.

Slem hade lagt sig felaktigt i halsen och kvävde mig nästan.


Igår kritiserade jag SEB:s ledning inkl deras vd Annika Falkengren, för deras nya ersättningar.

Nu har man haft krismöte och fattat beslutet att inte dela ut ersättningarna.

-– Jag har också ett hjärta, sa Annika Falkengren.
Men hon säger att bankens personal nog haft det minst lika besvärligt med kritiken.
– Våra medarbetare har haft väldigt jobbigt med kunderna. Vi har nog tappat väldigt mycket förtroende den här veckan.

Så sa en märkbart påverkad Annika Falkengren till TV4 i morse. Jag hoppas att hon och övriga i ledningen lärt sig något.

http://www.expressen.se/ekonomi/1.1497957/seb-s-vd-annika-falkengren-jag-har-ocksa-ett-hjarta


Igår framkom det att även AMF gör en SEB:are.

Ledningen fick i fjol dela på 17 miljoner kronor, samtidigt som drygt två miljoner kunder fick sänkta pensioner och återtag av pensionskapital på totalt 17 miljarder kronor.

Detta har utlöst en kris hos dem, och det med all rätt, och nu krävs det att de gör som SEB, inga bonusar till cheferna i dessa tider!


//Zkrivaren





Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards