Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 23:58

Nu är klockan fortfarande på väggen. Jag har inte tagit nere den och den går fortfarande...runt spiken.

Själv sitter jag...still.

Och idag har en mogen närstående haft födelsedag, sin...

Nä, det säger jag inte, för då kommer Zaga, som firades idag, att slå mig hårt på min...tumme.

Du vet han mellan benen...

Den som hon en gång gillade skarpt...

Suck, jag blir ju sentimental eller är det...senil?

Oavsett hoppas jag hon fick en trevlig födelsedag och sköter sig som en person i den åldern förväntas göra.

Alltså inte slå mig, bara...kramas.


Zaga väntar...inte på mig, men väl sängen, ha det gott.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 22:54

Poliser är bra, de kan göra mycket för oss människor. Bland annat kan de stoppa stillastående trimmade mopeder, cyklande 70-åringar, dela ut delgivningar, stoppa nån snäll bilist och doppa snorren i tårtan!

Jo, du läste rätt! Annars skriver även media galet.

Nu kommer nya uppgifter kring nakenpoliserna.
De nio poserande piketpolisaspiranterna lär ha tränat nakna på gym och även fotograferats när de doppar snoppen i en smörgåstårta... 

http://www.gt.se/nyheter/1.1497564/poliserna-doppade-snoppen-i-tarta


Uppgifterna är dock inte verifierade! Materialet är vidarebefodrat till polisens jurister för vidare åtgärd. Läs mer i GT via länken ovan.


Däremot är det andra något som polisen sysslar med, även om åldern är tilltagen i exemplet. Och glömska är de också, på den knappt använda stationen, har de varit. Det visar de spår som jag har sett, lyset är påslaget sedan dygn tillbaka. Billigt och bra med dålig ekonomi.

Och de har faktiskt stoppat en stillastående moped, de hade nog inte hunnit i fatt han annars.


Jag kommer ihåg för länge sedan, när bilarna var svartvita och kallades "fjällkor" då polisen jagade den grova kriminaliteten, som rånade banker och tog ihjäl folk.

Idag kör de bilar av annan färg och tycks mest gilla att trakassera om man skall tro allt man läser. Vänligheten från förr är borta, idag ska man vara tuff, stark och ha skinn på näsan som polis. Det är ju en råare attityd mot polisen idag, men alla är inte det! Det finns människor i dagens samhälle, som är mjukisar och tror på rättvisan...ett tag till. Var snälla mot dem!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 18:58

Helg och andra lediga...

Men inte jag... och många med mig. Helgen kommer se ut som alla andra dagar i veckan. Beroende på vad jag gör, hur jag gör. Ja ni som vet känner säkert igen er.

Kommer försöka fortsätta min och Mysasets 10-års historia

Visserligen jobbade jag bara 75% sista gången det begav sig, resten hade jag 25% sjukersättning då Mysaset började födas år -99... Så man kan säga vi ”firar” 10-årsjubileum i år. Från 74 och fram har jag hunnit, vara hemma med mina barn, tagit hand om andras, läste in högstadiet på komvux, jobbat som kassörska, varit arbetslös, gått el/tele elektronik innan aset började göra sig påmind.

Jobbet fick jag under de då rådande omständigheter och då anpassat efter mig såsom arbetstid, arbetsredskap och att jag klarade av saker andra inte kunde som tex  laga maskiner, köra skylift och inte ha ont av höga höjder. Klarade detta nästan 2 år, sen satte Mysaset igång ordentligt, ibland kan man tro jag var skadad av att vara ute på byggen(ni minns snickaren i kroppen). Så mitt redan väl anpassade arbete övergick i lång sjukskrivning, detta var 2002. Sedan dess har jag varit sambo med Maset, skulle varit enklare vara sambo med ett gubbs... hmm

Under sjukskrivningstid försökte jag komma tillbaka, å tillbaka, å tebax under över 1 års tid... Jag gick som en hustomte på kontoret... tappade kontakt med mina jobbarkompisar som var ute på fältet. Försökte vara där då de kom in så man någon gång fick säga hej... och hej då. Vet inte hur många gånger jag bröt ihop då jag kände detta utanförskap. Under den sista tid med mycket strävan kände jag mig totalt misslyckad, hade inget värde då jag inte klarade ens de lätta tingen.

Jag sov inte en blund på nätter och dagar var än värre pina. Misslyckad då alla mina intressen fick läggas på hyllan och fritid, vad var det... det hade jag ingen längre. Jag kunde inte stå, inte sitta, inte ligga, inte sova... knappt äta och vikten rasade långt under strecket... ”normal”.

Ibland har jag bara en önskan... få vara smärtfri en endaste dag, få känna mig levande helt utan min ”sambo”. Nu vet jag att det inte kommer ske...  så jag blir underhållen denna kväll också. Bara göra det bästa av det, tänk om det gått muta M-aset med en god räkmacka...  Jag får nog njuta bäst jag kan, för gott e de... under tiden får M-aset rocka loss till Let´s dance.

Med detta ämnar jag er och önskar er en fin kväll... Ni som inte sett omröstningen till höger, se den, rösta... snälla...

Här är nu Dr Phil, alltid lär man sig nåt... eller känner igen sig// Zimpelz

Ge ert stöd till de sjuka:

Namninsamling mot sjukskrivningsreglerna, snart 50000 som skrivit under, har du???

http://www.namnlista.se/234

Bra det finns eldsälar som hjälper de sjuka, då de sjuka inte alltid kan eller klarar...

Resursbloggen, gå in om läs... massa nyttig läsning! Är ni intresserade vara med så finns mailadress på stället...

http://resurs.blogg.se/category/allmant.html

HSO;s  folder : Karta i försäkringskassans snårskog. Värdefull info till de som Är sjuka

http://www.havsornen.com/Protestera/HSO-Folder_A5_final.pdf

Tidigare inlägg om Förkväljningskassan

http://zkrivaren.bloggagratis.se/18436-forsakringskassan/

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 18:41

Kommer någon ihåg den 17 januari?

Det var då ljusfenomenet i vår himmel syntes för Sveriges del i Skåne, nu skriver Expressen att det är bekräftat vara delar av en meteor.


Delar av den meteor som många människor i södra Skåne, sydöstra Danmark och norra Tyskland såg den 17 januari har påträffats på Lolland, skriver danska tidningen Politiken på nätet.


http://www.kvp.se/nyheter/1.1497429/meteor-over-skane-slog-ner-i-danmark


http://politiken.dk/videnskab/article668819.ece


http://politiken.dk/videnskab/article668921.ece


En liten del har påträffats av en totalt flera ton tunga meteoren som skulle förorsaka stor förödelse om den träffade över land, och ännu värre landar i en storstad.

Ljusfenomenet är trevligt att se, men när man vet vad det är, kommer en kall kåre ut med ryggraden.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 13 mars 2009 16:37

En mardröm för alla skivförsäljare, Stim, Ifpi och dem som motsätter sig detta med piratkopiering eller ogillar Pirate Bay av någon ledning.

 Nu räcker det med en mobiltelefon som läser av streckkoden på skivan, då söks den t.e.x hos Pirate Bay, laddas ner om den hittas till den egna datorn, innan man ens lämnat butiken.

Skrämmande fakta som började med en tävling.


http://www.metro.se/2009/03/12/44167/soker-pa-pirate-bay-med-streckkod-i-a/index.xml


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 16:22

Även denna dag går i det jobbiga orons tecken, något som inte gick omärkt förbi i ICA-butiken. Istället blev det ett längre samtal, betydligt längre än själva handlandet för mina pengar.

Det känns väldig bra, om än oväntat, att få ett stöd därifrån när det känns tungt. Men när radios högtalare spelar upp "Manic Monday" är det jag som gömmer mig, allt brister. Minnena blev för starka.


Inte blir det bättre av att molnen ligger kvar liksom temperaturen på låg nivå, bara någrra plusgrader. Men hellre det än minus.


Och att läsa om lerskred i Norge ger ingen glädje heller.

Sex hus och tre stugor har rasat i ett lerskred i norska Namsos.
Flera personer befann sig i husen.
Tio personer har räddats och förts till sjukhus. 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1497092/flera-hus-rasade-i-lersked-i-norge


Var är alla roliga trevlia nyheter?


//zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 12:50

En man gick till sjukhuset och bad om att få bli kastrerad.
- Är ni verkligen säker? sa doktorn
- Ja, sa mannen.
- Har du pratat med din familj, fortsatte doktorn.
- Nej, det har jag inte.
- Då tycker jag att ni ska göra det först.
Mannen gick hem och kom tillbaka nästa dag.
- Nå? Vad sa familjen, undrade doktorn.
- Jo det gick bra, frugan ville det, och av barnen var 49 för och 9 emot.

Av Zkrivaren - 13 mars 2009 11:42

Under 2007 var SEB-chefen Annika Falkengrens ersättning från banken drygt 12 miljoner. Men hon tjänar mer än så.
Samma år taxerade hon för över 24 miljoner - tack vare optioner hon fått från banken.

I SEB:s årsredovisning för 2007 står det att Annika Falkengren tjänade totalt 12,1 miljoner.
Men hennes totala inkomst är dubbelt så hög, tack vare vinster på optioner som hon och andra SEB-chefer fått av banken. Annika Falkengren löste in optionerna innan kursen rasade och kunde därför plocka ut ytterligare tolv miljoner under 2007. 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1496557/falkengrens-totala-inkomst-over-24-milj


100 000 kronor för en natt.
Det kan du få betala för ett rum på exklusiva Gstaad Palace i Schweiz.
SEB Enskilda hyrde hela hotellet och flög ner 230 personer för en weekend med kunderna.
- Det verkar som om krisen inte bekommer de här personerna, säger Sven-Erik Österberg, gruppledare för Socialdemokraterna. 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1496556/seb-chefer-hyrde-lyxhotell-for-konferens


Väl medvetna om att det råder en finanskris och att banken har det svårt, låter ledningen pengarna flöda fritt. Kronans s.k fall är inget mot det slöseri som SEB:s folk gör sig skyldiga till.

Varsel kommer ofta, fler och fler få lämna sina jobb, ut i fattigdom, samtidigt får vd:n ut miljonbelopp och det bjuds på - milt uttryckt - svindyr weekendresa.

Hur kan man låta detta ske? Har de inget ansvar alls?

Jag skulle, om jag vore kund i SEB, omedelbart byta bank!


http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2588353.svd


http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2585689.svd


http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2587073.svd


//Zkrivaren


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards