Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 23:03

Kvinnor är kvinnor, som jag inte vill vara utan åtminstone.

De är härliga, mysiga, snygga, vackra, empatiska, men vissa är även elaka, lömska, illasinnande osv. Ändå vill man inte vara utan dem.

Jag har ju zkriverskor jag inte vill vara utan, fast det är bara en som skriver mycket, och alla har kollen på mig, förutom kvinnliga (och manliga) besökare.


Dagen, denna måndag lider mot sitt slut, fast jag vet ju inte om den lider i ordets bemörkelse, som man gör när man slår hammaren på tummen.


Zimplez, Zvalan och  Zladdertackan, god natt och sov gott! Detsamma till  alla besökare, och välkomna åter i morgon.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 19:53

Ett mail kom i min låda och då detta är viktigt för de som blir drabbade lägger jag det i bloggen.


Försöker sprida detta vidare,även om jag anser att det är totalt galet att vi ska behöva starta sådant i vårt väl-färdsamhälle!

Men bra för de drabbade!

Denna Stiftelse är nystartad och ett organisationsnummer från Länsstyrelsen kommer i dagarna.Stiftelsen skall stå under kontroll av Länsstyrelsen.Stiftelsen står också under kontroll av en Revisorsfirma I halmstad som heter KPMG.


All revision kommer att läggas ut på nätet varje halvår.Insamlingen pågår för fullt så att vi kan börja hjälpa folk som har problem med det nya sjukförsäkringssystemet.Stiftelsen kommer att hjälpa folk dels via media och dels att man kan mejla till styrelsen folketsakutkassa@hotmail.com

Stiftelsen kommer att ge ekonomiska bidrag så att folk inte blir utan mat och bostad.Det är många som har slutit upp och hjälper till ideellt bakom denna ide.Det har talats länge om i Sverige sedan Försäkringskassan började att krångla att vi måste ha ett alternativ.

Upphovsmannen till denna stiftelse som för övrigt är en kvinna har haft mycket kontakt med media och har haft väldiga problem med Försäkringskassan.Vi ska inte ha det så här i Sverige idag.En hemsida kommer inom 3 veckor www.folketskassa.com där det finns all information.


Har man ekonomiska bekymmer där mat och bostad håller på att ryka så tar man kontakt med kvällsposten eller mejlar till styrelsen på folketsakutkassa@hotmail.com

Håll ut, stiftelsen håller på för fullt att samla in pengar.


Å... Snälla, snälla... glöm inte omröstningen till höger, den är viktig!!!

Sköt om er där ute...//Zimpelz, som passa på att hotta upp lite...

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 18:56

Årets februari var det kallaste på 15 år i Norrland.
I Nikkaluokta var det 49,8 grader kallare än vid förra vinterns värmetopp. Men köldrekordet betyder inte att klimathotet är över.


http://www.expressen.se/vader/1.1492179/kallaste-februari-i-norrland-pa-15-ar


Klimathotet är ju bara...ord.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 17:35

Men Mysaset slår till...

Å de säger det är förbjudet med aga, men mig kan den slå på. Hur man än gör så är det nåt i kroppen jag vill vara utan, det slår, sågar, spikar och ibland sätts slagborren på. Känns som man har en snickare inombords... hade varit bättre ha en i lägenheten... en riktig händig en.

Har idag försökt uträtta något efter en dålig natt. En natt som de flesta andra då Mysaset håller mig vaken, ibland kan hin tappa greppet om mig så jag får några timmar... en får vare tacksam för de lilla...

Drog fram dammsugaren som inte kommit in sen senast, för om jag snubbla på den tillräckligt många gånger skulle jag bli förbannad. Verkar vara min melodi för att bräcka den inom mig. Att vara sjuk innebär man får vara glad man får gjort ett rum, sen får man lämna... gå tillbaka och ta ett till, har jag tur hinner jag klart tills det är dags igen att jaga råttor. Sen får man se till att få Lille Maset att laga middag , det blir ofta lätta saker.

Kommer någon dag med mindre bank får en passa på att göra middag för 8-10 pers och sen slänga i frysen, bara ta fram de dagar aset slår till... oftast efter dagar då jag gjort något mera avancerat som damma, ta ett par fönster, fått tvättat, ja sådana svåra ting som man har runt sig i vardagen.

Kan bara konstatera vi lever i en sjuk-sjuk försäkringskassevärld och den kommer bli en följetong... med F-k?

Ha det bra där bakom och sköt om er...  Här kommer den glamorösa världen fortsätta... // Zimpelz

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 16:42

En tråkig avslutning på kvällen övergick till en mörk kylig natt under vilken jag sov som en stock i...fåtöljen.
Efter ett par timmar vaknade jag och tog mig till sängen, konstaterade sömnigt att den dessvärre var tom, lade mig och somnade på väldigt kort tid.
Vaknade i London...trodde jag. Ute låg dimman tät och det var nollgradigt. Jag plirade sömndrucket ut genom fönstret vars persienner jag just vänt upp denna måndag morgon.

Lunchen blev en promenad ut och nöta bort lite gammal asfalt i 2 graders värme. Luften var skön och folk var inte berusade av vårkänslor, kunde jag notera.
Lagom till jag kom in kom solen fram, ni vet den där som lyser från himlen, som får kroppen att må bra och pirra lite extra här o var. Typiskt då.

Men jag fick chansen på eftermiddagen också, en längre promenad ut i skogen för att plåta, vilket jag lovat göra. Passade på att titta efter en familj Ekorre, men de var inte hemma. Åtminstone fick jag inga kottar på mig. Då hörde jag ett smattrande ljud och jag kastade mig ner i geggan, aldrig har jag tänkt på hur en lervälling smakar förrän nu. Ljudet upphörde och jag tog mig upp, lagom kamouflerad och blöt. Då hördes smattrandet igen, men nu insåg jag att det var ingen havlfull tok med k-pist i skogen, det var min "måltavla" Hacke Hackspett, som hittat nåt. Och jag honom.
Jag klev över stock och stenar, sump och mossa, var fanns han? Efter en stund var han lokaliserad. Jag tassar tyst som en mus fram och har inte långt kvar då hörrs ett PANG! Jag trampade på en torr kvist och Hacke fattade att han skulle byta träd. Den här gången vann han, men vi ses snart igen, min vän.

När jag lyckats ta med mig halva naturen ut på en asfalterad trottoar, med visst tisslande och tassande från folk, fortsatte jag min promenad. På sista 250 meterna träffade jag goda vänner. Det är en hel familj. Dem lärde jag känna i okt. 2006 och vi har stadigt umgåtts sedan dess. Och kameran fick ta några bilder på familjen K. Gås. Vilket innebär att om  2 veckor är våren här!

//Zkrivaren ensam och lerig 

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 14:17

Norska public service-bolaget NRK har startat en bittorrenttracker. Enligt projektledaren bygger på samma mjukvara som The Pirate Bay, men den ska bara användas för eget material. Förhandlingar pågår dock med andra upphovsrättsinnehavare.


Under testperioden, då en annan tracker användes, tillgängliggjordes först den enorma tittarsuccén “Nordkalotten 365″. Därefter följde fler produktioner. Den första serien som tillgängliggörs med den nya trackern är ”Der ingen skulle tru at nokon kunne bo”. NRK äger upphovsrätten till allt man kan nå via torrentfilerna.

Just upphovsrätten är, enligt Eirik Solheim, NRK:s största hinder för att tillgängliggöra mer för nedladdning. Däremot tycker han att det verkar möjligt att hitta en lösning där programbolaget får de rättigheter de behöver och upphovsrättsinnehavarna får den kompensation de vill ha.


http://www.dn.se/kultur-noje/nrk-fildelar-a-la-pirate-bay-1.816200


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 9 mars 2009 13:36

Nu har jag ont i örat. Detta efter att ha sökt folk hela förmiddagen och tills nu, utan att få tag i nån, inte ett svar som ger en idé om nåt.

Och folk säger jag är oanträffbar?!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 9 mars 2009 13:18

Ett par ljusskygga män träffas nere på Slussen i Stockholm och den ene visar en flaska under rocken.
- Ska du ha? Bara 70 spänn!
- Okay, sa den andre, betalade och fick flaskan.
- Här har du ett telefonnummer om du vill ha mer, sa säljaren och överlämnade en lapp.
Köparen gick hem, slog upp ett stort glas, men kände genast att det inte var sprit i glaset. Upprörd slängde han sig på telefonen och ringde numret han fått. En röst svarade:
- Vattenverket, god middag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards