Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 23:02

Nu är det lungare på datafronten. Jag sitter och kopplar av och bara njuter...nästan i alla fall, för plötsligt blinkar msn till och någon är och vill prata. Vad härligt, lungt och sansat, trevligt och skönt....

Om det varit så hela dagen ändå, då hade jag sovit nu, och det är ingen bra lösning.


Varmt ute, varmt inne och varm är jag. Har ju en styv tumme enligt vissa perzoner, ingen nämnd - ingen glömd. Men den fyller upp sin funktion kan jag meddela.


Nu ska jag vika mig dubbel...om jag kunde. Det jag kan är att fortsätta ett trevligt samtal på msn, sedan får vi se vad natten ger, kanske nåt för bloggen i morgon förmiddag.


Trevlig helg besökare!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 21:37

Statistik om kroppen:
 
- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen


 
- människans hårstrå kan hålla 3 kg vikt


 
- längden av mannens penis är lika med längden av hans tumme gånger 3


 
- lårbenet är lika hård som cement


 
- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens



 - på varje fot har vi runt tusen miljarder bakterier


 
- kvinnan blinkar två gånger oftare än mannen


 
- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står och ...


Män har redan läst färdigt detta .



 Kvinnorna undrar fortfarande vad som står.



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 17:44

Jag kunde när klockan var nästan 16:30 konstatera att nu var det slut, slut på arbetsveckan och helgen väntar...tyvärr. Ensam är stark, om man vill vara det, och jag vill inte vara det.


Jag har blivit involverad i fler fall av otäckheter som vi bloggläsare drabbas av, nu på ett sätt som gör mig orolig, det kan finnas handling bakom uttalandet.


Och så var jag tvungen till dagsbesöket på ICA, eller var det personalmötet?

Mitt handlande tog mindre tid än samtalen med personnalen, vilket säger en del. Och den trevliga kassörskan lät mig ta tid med varorna, den andra kunden stressades istället. Det blir bonus för det.


Men nu är det slut med veckan, imorgon tar vi faväl av februari, som aldrig återkommer, och hälsar mars välkommen på söndag, då även Vasaloppet körs.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 12:50

De tre femteklassarna band sexåringen och satte på honom munkavle.
Sedan misstänks de ha hängt upp honom i en klädkrok i skolans kapprum.
De tre har nu polisanmälts för olaga frihetsberövande.


Detta hände i en svensk skola, Surteskolan, förra veckan. Vart är landet på väg? Vad är det för föräldrar till dessa skithögar till femteklassare?


- Jag fick ett samtal från min sons lärare som sa att han råkat illa ut men att det inte var någon fara med honom, berättar sexåringens pappa.
- Han hade blivit bunden till händer och fötter och fått en munkavle och blivit upphängd i en klädkrok.


http://www.gt.se/nyheter/1.1480807/elever-band-och-hangde-upp-pojke


Föräldrarna uppges vara förkrossade, liksom gärningsmännen, vilket känns svårt att tro.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 12:30

Nu var det ett tag sedan...

Vissa tycker säkert det varit lugnt och stilla... har jag tur så har någon saknat mina ibland fåniga, ibland ”frustrerade” negativa inlägg, vilket nog är de övervägande. Att vara ”frustrerade” är de som tar mest energi av en. Dessa orättvisor i samhället. Vilket arrangemang viktiga saker... inte har. Hur samhället formligen gör en utrensning av olika kategorier av folk som redan har det svårt. (medveten det tar energi av andra ock)


Jag har inte roat mig under min bortagång utan mera tagit hand om ”oss” två.


Jag och Mysaset, vem som är vem? Gissa...



Det har varit strid och den är inte över än. Under denna vecka... känns som flera, har jag inte kunnat uträtta så mycket jag velat. Har fått reda på att min läkare försvinner och är nu rädd jag ska behöva bli en vandrande pinne tills jag hittar någon som står bakom mig och inte är uppköpt och rädd för ”makten”. Något som är viktigt när man inte är kurant...

Fick dock ett sista samtal där jag förstod läkaren inte hängt med i vilka tider det var dags igen. Nu är det försent... hon har redan avvikit till annat ställe och jag var inte tillräckligt gammal att följa med.


Det sista hon skulle göra var att ringa f-k och höra vad som gäller. När min tid är ute. Jag får nu gå igenom mina x-pärmar och försöka förstå vad som är vad. Tider, vem som ska höra av sig till vem och framför allt... Vad gäller det som stod då i förhållande till det som gäller efter 1juli 2008. Det mesta som gällde förr, gäller inte idag, de ändrar formuleringar och vissa gäller inte för än det ena eller andra. En hel djungel att hitta, så ni behöver inte vara avundsjuka på mitt pappers”jobb”. Jag är inte ens typen som passar för att vara kontorsnissa...


Detta ”jobb” gör att det tar all energi som jag borde kunna lagt på mig själv, låter djävligt lyxigt... men den energi jag har är den enda ”lyx” jag skulle kunna lägga på mig och mys-aset. Det som gör att jag uthärdar smärta och våra förändringar i livet.


Jag har funderat på att när ”kampen” börjar skriva ner dag för dag... inte här då utan för mig själv. I mitt mående när det börjar kommer jag att vara en del frånvarande... Jag kommer ”sitta inne” igen. Var idag ca 2 år sedan jag fick mitt första straff, då blev det ca 1½ år, med stora konsekvenser, sviter lever kvar. Nu är det bara vänta på reaktion om läkaren kom fram på tele till den instans som inte svarar i tele... Nog om det, den som lever får se...


På denna vecka har min bil bytt färg... hade en svart men idag är den champagnefärgad. En markant förändring även om det är samma sort som tidigare. Först nu undrar jag vart min tog vägen, hmm...

Skulle lagt detta i eget inlägg men valde lägga det här, allt tar sin tid.

SKRIV PÅ FÖR DE SJUKA... om ni inte redan gjort det...

 

”43 000 personer. Så många har hittills skrivit på uppropet som startades av Margareta Tiger i Härnösand”.

 

Namninsamling mot sjukskrivningsreglerna, ni som inte har... skriv under

http://www.namnlista.se/234

 

Bra det finns eldsälar som hjälper de sjuka, då de sjuka inte alltid kan eller klarar...

http://allehanda.se/start/harnosand/1.563177

 

Resursbloggen, gå in om läs... massa nyttig läsning!

http://resurs.blogg.se/category/allmant.html


För övrigt har det inte hänt ett skit... vad jag varit medveten om då...

Önskar er alla en mindre tröttsam dag än vår. // Zimpelz 2in1


(Nu fick jag ångest igen, var ska jag lägga detta, hmm. Fick bli f-k...)

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 10:57

Två målare stod på en balkong. Då blev den ene plötsligt väldigt kissnödig. Då sa den andre:
- Ställ dig längst ut på plankan och öppna gylfen. Jag håller i plankan.
Sagt och gjort. Den förste målaren ställde sig ytterst på plankan och drog fram snorren och pinkade. Men så ringde telefonen, han som höll i plankan släppte taget och rusade in för att svara. Då föll den andre naturligtvis ner. På balkongen under satt en man och en kvinna och tittade ut. Plötsligt sade kvinnan:
- Du, jag tror att det flög förbi en bög!
- Hur vet du att det var en bög?
- Jo, han höll i snorren och skrek:
- Var fan är du ditt djävla arsle?

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 09:43

Min natt blev inte vad jag ville. En något kylig natt med smärta i vänster axel och nacke, som tidvis väckte mig, är inte vad man vill ha precis, men jag fick det och har nu svårt att röra vänster arm och nacke. Behöver omgående en kiropraktor, de som inte finns här.


Bara att hoppas att dagen blir mindre smärtsam för ute är det kallt igen, och Bore suckar sina sista suckar.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards