Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 20:40

Jag påpekade en miss i en offentlighet i msn hos en i min lista, en dam. Hon skickade mig denna bild. Tolkningen är valfri för besökaren. Själv undrar jag vad familjen säger? För de vet säkert inget, då vore det ingen familj längre, eller så har alla man som kvinna, högt i tak.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 19:45

När jag var inne hos ICA idag, drog jag förbi läskavdelningen, och sneglade på en burk Pepsi, det är sååååå gott, när jag är törstig. Och törstig var jag just då. Men när jag hastigt tittade på priset, hade jag kunnat ramlat baklänges, in ibland saften coh andra varor, tillsammans hade det säkert blivit en ny illa smaksatt dryck som ingen provsmakar mer än en gång.

Priset? 69 spänn! För en burk Pepsi? Nä, dra mig i...nånting. Jag tar två steg vänder mig om och kollar lappen noga, jodå 69 spänn kostar...en platta.

Morsning, jag har nog abstinensbesvär?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 18:42

Jag sitter och sveper runt i de forum jag är med i, msn och motsvarande, och finner en röd tråd i dem alla. Antalet medverkande har minskat rejält.

Jämfört med förra året är det cirka 70 procent mindre aktivitet kvällstid. Är det generellt så, eller har jag bara otur?


Ge din åsikt i vår nya omröstning, och respektera åldersindelningen, tack.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 18:41

5 veckors kamp.

I evigheter har släpat på denna stora förkylnings säck och vad har hänt? I storsätt inget, visst den 40 gradiga febern har lossat sitt grepp det är ju en viss bonus  yahhoooo för det.

Men hostan blev kvar och nu har mina lungor flytt sin kos och jag har lagt ut en efterlysning i etern så ser ni dom fladdra förbi så gör gärna en notis.


I dag har jag besökt en klok gubbe och han gav mig ett elixir som ska föra mig mot bot och bättring. Har nu tagit en slurk av drycken i rekomenderad dos och känner mig konstig, har viss skräck för olika elixir och tabletter för jag är lite klen och tål det inte.


 Finns även mörka minnen där andra nära och kära inte haft samma spärrar.

 Tur att jag har viss back upp ifall jag segnar samman i ett töcken.

Så nu sitter jag här i diset och plitar ner mina tankar. Huset blev tyst för kidden har lovat ut sig till andra, Tussan till mormor och Simpa till en kamrat.

Jag ska även be till högra makter om det finns några att Exet i mitt liv kanske fått ett jobb, han ska prov jobba i morgon och det var en nervös man som gick med kidden i släp genom dörren, heja heja jobbet.


Ska även bekänna att jag mumsat en SEMLA i dag ååååååååå vad gott.

Bekännelse 2 är att jag bokat en till i morgon med på jobbet hmmmm inte så bra om man ser ut som barbamamma men jag orkar inte bry mig nu.


// zvalan


Av Zkrivaren - 23 februari 2009 15:20

Oväntat muntert ibland folk idag.

Först på biblioteket, dit jag försvann in för en kortare stund, till två läckra damer. Leenden som var värmande mötte mig.


Sedan snabbt in på ICA, grönsaker, mjölk och juice stod på listan. Idag hann jag ner till mjölken innan jag fastande i ett samtal om...toalettpapper.

En skitsak egentligen. Men ur ena ämnet kom nästa, så det försvann några minuter. Efter lite mer hejande så kom jag fram till en väntande trevlig, och blixtsnabb, kassörska.

Men idag blev hon allt tvåa. Jag lade i småmynten först, så jag blev av med dem jag har mest av. Tusenlapparna i plånboken och miljonerna på bankkontot saknas fortfarande, kommer nog aldrig dit. Efter några väl trevligt valda ord gick jag ut och rakt i famnen på...en iskall vind!

Och den hade jag mot mig på vägen mot den efterlängtade "inom fyra väggar".


Inte fasiken var det någon som väntade på mig heller, förutom min nu avlidna hunds före detta kille, med husse. Men det var på utsidan, inne väntade ingen med en varm kram. Fast förmiddagen gav andra trevligheter i telefonen. Och allt är trevligt som inte är obehagligt, irriterande eller ledsamt.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 11:05

Så var det en kille som hade köpt en motorcykel med sidovagn, och när han skulle ut och provköra, tog han med sig sin stammande kompis. Kompisen tog plats, och killen drog igång. När de kommit upp i 23 km/h så stammade kompisen:
- F-f-f-f...
Aha! tänkte killen, han vill åka fortare. Så han drog på mer gas, men när de kom upp i 50 km/h började kompisen än en gång stamma:
- F-f-f-f...
Jaså han vill åka ännu fortare tänkte killen och drog gasen i botten.
När de kört omkring i ett par timmar tog bensinen slut och de stannade vid en bensinstation för att tanka. Kompisen i sidovagnen pustade ut en stund och sa sedan:
- F-f-f-fan, d-d-det finns ingen b-b-b-botten!

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 10:17

Det snöade ymmigt och halt väglag när hon kom körandes i en personbil i Tanum. Då fick hon sladd och kom över på fel sida avvägen.

Där kom en långtradare norrifrån. Fordonen var mycket nära att kollidera, men Malin lyckades gira undan i sista sekunden.
- Jag vet inte riktigt hur det gick till när jag undvek krocken, säger hon själv sedan chocken släppt. Men det var nog ren tur.

Istället for hon av vägen och upp på järnbägsrälsen som går pararellt med vägen med några meters mellanrum. Hon fastnade med framhjulen. Malin klev ur och ringde SOS för att stoppa eventuella tåg, men hon visste inte var hon var. Under tiden kom tåget och rammade bilen.


För Malins del och de ombord på tåget, vakade någon över dem. Ingen skadades och bilen är på verkstad.


http://www.gt.se/nyheter/1.1475978/malins-bil-krossades-av-taget-overlevde


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 10:02

Frö en gångs skull kom jag i säng i utsatt tid och sov som en stock till klockan 04, jag vaknade av att en nyfiken del av mig redan var uppe och sträckte på sig.

Fy för sådana morgonpigga kompisar.

Jag vände mig om och sov några timmar till. När jag senare vaknade var min kroppsdel fortfarande pigg och aktiv, och jag undrar om jag har drömt "våta drömmar". 


En härlig start på veckan!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards