Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 23:44

Det är ingen konst att få vänner - det är en konst att behålla dem.

Vissa tappar man kontakten med, den liksom dör ut för man flyttar eller skaffar familj. Vissa blir man ovän med. Och en del kallar sig vänner och hugger kniven i ryggen på en.


Gemensamt är att alla har ett bäst-före-datum, eller begränsad hållbarhetstid, efter den kan vad som helst hända.


Idag fick jag jag kontakt med en gammal vän, vars hållbarhet gick ut för en tid sedan, nu har vi kontakt ånyo, är det en returförpackad vän?

 En annan är ute med raggare och lever rövare.

Nä, nu ljög jag igen...får väl en reprimand i bloggen, en sådan som kommer med glimten i ögat, du vet. Sitter väl uppe en stund till, bara för att retas om inte annat. Fast en annan kunde väl duga av bilden att döma...som nåt?


Ni andra besökare - nya som gamla (inte till åldern) ska ha en trevlig natt och gör inte allt jag skulle ha gjort.


Lev väl!


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 21 februari 2009 23:11

Jag har fått monterat helt nya vindrutetorkare på min bil.
Jag tänkte först att de var allt för stora, för de hängde utanför kanterna,  men jag kan se att det betyder ingenting, för de fungerar utmärkt.  

 Jag måste säga att det är de bästa vindrutetorkare jag någonsin har haft som  jag faktiskt älskar att se i drift. Ja, du må tro att jag blev tokig, men jag  kör faktisk längre turer endast för att få se dem.
 
 Jag har också blivit stoppad av en polisman som satte sig in i bilen, bad att  få köra en tur så han kunde se att de verkligen fungerade.
 
 Tyvärr är de dyra i drift, men "säkerheten framför  allt" er mitt motto, och som  jag säger - de har en fantastisk funktion.   

 Jag tycker att alla vänner skall köpa vindrutetorkare till bilen som julklapp  till sig själv ...


//Zkrivaren som tackar B för detta.

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 19:41

Alla är barn i början, eller?


Att blogga är ju såååå inne och hippt, så det kan ju bara betyda att  jag har gjort en uppgradering av mig själv. Det är ju inte så tokigt av en som knappt visste hur man fick igång en data mackapär för ett år sedan.


 Fast lite knäckande är det att få fråga kidden om hjälp ibland, då suckar dom och tycker att man suger. Och vilket ord, suger. I min ålder så betyder det något helt annat än vad kidden använder det till i dag och första gången jag hörde det så blev jag fundersam och fick ställa en fråga, till kiddens lycka må ni tro, jag stog som en fåne lite flinandes bara medans dom skrattade halvt i hjälsig.


 Vardagen i våran hydda är annars livat och fylld med värme och humor, vi har som de brukar säga högt till taket. Det beror på att det käraste vi har inte faller riktigt inom ramarna för vad samhället anser vara normalt.

 Och vad är normalt? vem avgör det, du eller jag. Kanske den som är drabbad lämpar sig bäst, detta kan grubblas över i evighet och jag har inte hittat svar ännu. Kommer nog inte att finna ett heller och det är nog lika bra.

Mitt prio ett för tillfället är att bli kvitt en fruktansvärt envis hosta med tillhörande huvudvärk och droppande snok, tiden har varit lång och doktorn närmar sig med stora steg, bacillerna har fått lördag -  söndag på sig att flytta, om inte så blir det dunder medicin.


//zvalan

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 17:34

Ja, då var jag klar... tror jag. Efter ett snack med stackarn som ville ha mig med så har han lovar guld och gröna ängar, ja... bokstavligt då. Det ska inget hända, han ska se till jag kommer hem, att jag inte ska behöva hamna i obehagligheter osv osv...

Skulle detta inte hjälpa så kommer han sätta ut mig i bilen, hmm. Betryggande... Nu får jag se till att ta med mig en väska med varma kläder också. Samtalet med alla löften tog över en timme och jag fattar inte att han sa... Stanna hemma då!

Nu är det 45 min så ska limousinen stå utanför, så än kan jag dra mig ur.

Med risk att jag hamnar i ett dike så... Sitt inte uppe och vänta!  Jag ska försöka inte vara ute för sent!

Ha en bra kväll i hemmets lugna vrå... den är i alla fall "trygg"...

Önskar alla en God Natt när sängen nalkas // Zimpelz

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 15:01

Ja jag undrar vad som har hänt med msn vännerna . Många som vill chatta och står alltid inte vid datan . Och då vill man ju inte chatta och törs man inte säga att jag vill inte ha mer kontakt med mig på msn. Och sedan skriver man Åter ca 15 och då får man mail med skit av vissa . Ja jag tycker inte att jag ska få skit för vad andra gör mot msn vännerna mina. Eller har vi bara blivit en stor grupp och ska bestraffas alla om en gör vad vissa tycker fel ???

Ja man måste vara väldigt försiktig att adda nya vänner ,fast man är 50 + och är inte ute på andra chatt och letar vänner. Ja jag blir mer och mer besviken på vissa av mina vänner . Kanske dags att sluta vara ute på msn ,men jag tycker det är kul sätt att ha kontakt med släkt och barnen .

En väldig besviken flitig msn användare

// zladdertackan

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 13:04

Jag ska banne mig säga två ord till Zimpelz...Fy fan...med tillägget för snö.

Hon frustade och blåste förtvivlat för att snön skulle komma hit och en hel centimeter kom det, och mer kommer. Fast det är Bores fel. Kung Bore som vägrar abdikera, så vi får störta honom så våren kan komma.


Jag var ändå tvungen att gå ner till ICA. Funderade på ost idag varvid jag blir ståendes och tittandes. Näsan rinner så jag snyter till och störtblöder ur näsan! Vem fan sabbade packningen? Var är kranen som stoppar?


Nåja, en bra karl reder sig själv. Jag lyckades stoppa det provisoriskt, handla och komma till ICA:s sötaste unga dam, som jag alltid tittar extra på. För det får jag väl?


På vägen hem ville blödningen ta ny fart och det tog längre tid än vanligt hem. Väl hemma lade jag angrep jag blödningen på det sätt jag lagt upp taktiken för, och vann!


Men en blodig blev det på ICA idag.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 februari 2009 11:30

Dagen D... raggarfest!


Mycke stök kan det bli...men underst vill jag inte va


Idag slipper jag inte undan längre, vare sig med beslut eller snö. Visserligen har vi några cm liggandes, men nu ska vi får så jag tiger. Ett par dm om vi har otur. Snö, snö, snö, hemska tanke.  Ska jag behöva ta ut snöskrottan detta år, jag trodde jag skulle slippa med det tunga jobbet. Nu är det bara och hoppas det tar en annan väg så vi hamnar i utkanten. Lite nordligare bana... eller varför inte söderöver?


Har ett svårt beslut att ta också. Jag har sedan flera veckor fått en förfrågan om jag ska åka med på fest idag. Ska vara fest i Stala bygdegård på Orust. Skulle allt bli lite av nostalgitripp... raggarfest.


På scenen, the Go - Getters och Johnny Jean & the Denim Boys...

Var några år sedan man var på det, på 70-tal, eller som det heter nu Rockabilly fest... Där alla motorintresserade där yngre, medelålders och gammal ungdom samlas. Jag är rädd jag tillhör den gamla då...  

Såg den kallades "vår"fest... litet tidigt om man ser på termometern och det som faller ner. Problem kläder blir det, man kan ju inte ha pumps på fötterna... Man kan inte ha vårkläder precis...


Brylkräm är säkert några fanatiker som använder, detta klet och plet. Raggarväst är ett givet plagg... och för att inte glömma fotbeklädnaden... Myggjagarna, trots det inga mygg finns i februari...


 

Nu ska det ju bli skitväder, trafikvarning, så man skulle kanske hålla sig hemma pga det, ska någon hamna i diket så är det väl jag, positiva jag.

Har några timmar på mig att bestämma och den får jag väl utnyttja till att börja göra mig klar... i fall att.


Vi får väl se vem som bestämmer kvällen, jag eller mysaset... hmm

Men visst skulle det vara lite roligt se hur det bär sig åt idag...  Jag är givetvis förståndig/ast.

(Ska tillägga, hur det än blir kommer jag inte rocka röva av mig...)


Ha en bra dag där ute...// Zimpelz

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards